« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۳۰۰۹۲
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۹
سرویس گیاهان دارویی آوای رودکوف
گیاه دارویی زیرفون یا تیلیا کورداتا نوعی درخت با برگ های قلبی شکل و گل‌های زرد رنگ است. این گیاه بومی غرب اروپاست اما امروز در تمام دنیا یافت می‌شود.
پایگاه خبری آوای رودکوف-امیرمسعود طایفه سلطانخانی:گیاه دارویی زیرفون یا تیلیا کورداتا نوعی درخت با برگ های قلبی شکل و گل‌های زرد رنگ است. این گیاه بومی غرب اروپاست اما امروز در تمام دنیا یافت می‌شود.


استفاده از برگ های زیرفون باعث بهبود گردش خون قلبی و عروقی می شود و در حفظ سلامت قلب تاثیرگذار است.

گل، برگ و حتی ساقه این درخت اررزش دارویی دارند، بنابراین، مصرف آن‌ها به عنوان چای بسیار مفید بوده و برای انسان پرفایده است. مهم‌ترین خاصیت برگ‌های گیاه دارویی زیرفون سرشار بودن آن‌ها از آنتی اکسیدان است.

گیاه شناسان توضیح می دهند که برگ های گیاه زیرفون برای درمان سرماخوردگی بسیار مناسب هستند، این برگ ها می توانند تب را تسکین داده و بدن را آرام کنند، بعلاوه می توانند گلو، سینه و سینوس را نیز تسکین دهند. بنابراین، مصرف برگ های زیرفون قادر به تسکین علائم سرماخوردگی از جمله گلودرد، مشکلات تنفسی، سرفه و خارش بینی است.

از آنجایی که برگ های زیرفون قادر به رفع مشکلات قلبی با شل کردن شریان ها هستند، می توانند گردش خون طبیعی را حفظ کنند و به همین دلیل است که در کاهش فشار خون نیز مؤثر است، علاوه بر این، از فشار خون بالا نیز جلوگیری می کند.

محتوای آنتی اکسیدانی برگ های گیاه زیرفون، به ویژه کوئرستین و کامپرفرول در مبارزه با رادیکال های آزاد در مسیر تنفسی فعال هستند. در این حالت، استفاده از برگ های زیرفون برای برطرف کردن مشکلات تنفسی از جمله برونشیت به عنوان یکی دیگر از مزایای سلامتی برگ های این گیاه اهمیت دارد.

چای برگ زیرفون، درست مانند چای گل آن، برای کاهش استرس مفید است. این چای تاثیر خوبی بر آرامش ذهنی می گذارد.

چای برگ زیرفون تاثیری آرام بخش بر ذهن دارد. این تاثیر، یکی از اثرات مکمل های مورد استفاده برای رفع بی خوابی است. استرس عامل اصلی بی خوابی است.

این گیاه دارویی را برای درمان سرماخوردگی مفید می دانند. این برگ ها می توانند تب را کاهش داده وبدن را آرام کنند. این برگ ها می توانند گلو، سینه و سینوس ها را تسکین دهند، بنابراین، مصرف برگ زیرفون برای تسکین مشکلات مربوط به سرماخوردگی مانند گلودرد، مشکلات تنفسی، سرفه و آبریزش بینی مفید است.
برگ های زیرفون علاوه بر کاهش مشکلات قلبی با نرم کردن عروق، می توانند فشار خون طبیعی را نیز حفظ کنند، زیرا این برگ ها رگ های خونی را نرم کرده و فشار خون را کاهش می دهند، به علاوه، از بروز پُرفشاری خون جلوگیری می کنند.
گفتنی است مصرف برگ زیرفون می تواند تولید عرق و ادرار را افزایش دهد. این عملکرد را به ماده ای به نام پی- کوماریک نسبت می دهند. برگ زیرفون به سم زدایی بدن کمک می کند.

آنتی اکسیدان های موجود در برگ زیرفون، به ویژه کوئرستین و کائمفرول، نقش فعالی در مبارزه با رادیکال های آزاد موجود در دستگاه تنفسی ایفا می کنند. برگ های زیرفون برای رفع مشکلات تنفسی مانند برونشیت مفید هستند.

آنتی اکسیدان موجود در گیاه دارویی زیرفون علاوه بر جلوگیری از بیماری های مزمن، برای پوست نیز مفید است. این ماده می تواند به کاهش مشکلات پوستی مانند خارش کمک کند. همچنین می تواند با کند کردن فرآیند پیری، جوانی پوست را حفظ کند. آنتی اکسیدان ها می توانند از بروز چین و چروک و کک و مک ناشی از نور خورشید نیز جلوگیری کنند. به علاوه، استفاده موضعی از برگ زیرفون می تواند سلولیت را نیز درمان کند.

یکی از خواص گیاه دارویی زیرفون برای سلامتی، درمان سردرد است. برگ ها و گل های زیرفون در کاهش تنش عامل سردرد موثر هستند. این برگ ها می توانند درد ناشی از سردرد به ویژه میگرن را رفع کنند. برگ های زیرفون می توانند از مشکلات مویرگ ها که معمولا به سردرد منجر می شود جلوگیری کنند.

خاصیت ضد التهابی برگ های زیرفون باعث می شود بتوانند روماتیسم را تسکین دهند. این برگ ها می توانند التهاب موجود در مفاصل و استخوان ها را کاهش دهند.

برگ های زیرفون تاثیر شگفتی در درمان مشکلات گوارشی دارند. می توانند مشکلاتی مانند نفخ، ناراحتی معده و دردهای شکمی را رفع کنند. تنها با نوشیدن یک فنجان چای برگ زیرفون، از خواص این برگ ها برای سلامتی بهره مند شوید. این خاصیت به ترکیبات موجود در برگ های زیرفون که ناراحتی های گوارشی را تسکین می دهند ارتباط دارد.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: