« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۳۰۱۲۳
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۳:۱۶
یاداشت به قلم مدینه صابری:
امروز می آییم که بگوییم برای فردایمان از دوران آزمون و خطا رهیده ایم و عقل و منطق مان را جایگرینی مطلوب یافته ایم و اطمینان داریم انتخابمان بهترین و شایسیته ترین انتخاب خواهد بود.
پایگاه خبری آوای رودکوف-مدینه صابری: آغاز ثبت نام؛ آغاز جلوه گری؛ آغاز بیم و امیدها، آغاز رقابتها، و اینک به فصل نو معرفی ها و انتخاب ها رسیده ایم. این خود یک بهار است و یک نوید برای تازه تر شدن! مخصوصا با نیم نگاهی به چهار سال قبل و افرادی که در بین اسامی نیستند و جای دیگر خوش کرده اند! بعد از چهار سال که از عمر شوراهای اسلامی در شهر ها و روستاها گذشت اینک مردم با دل و جانی پر از سخاوت و مهربانی بار دیگر دستان رنگارنگ شان را که آغشته به زنگ جوهر نخواهد بود بر پیشنانی برگ هائی خواهند زد که اینبار هم می بایست با سخاوت ابرهای چشمانشان گره خورده باشد.

چهار سال قبل در بهار و پاییز و تابستان و زمستانش برای قسمتهایی از مناطق شهری و روستائی ، دستان پرسخاوت مدیران شهری و مدیران روستائی نتوانست جلوه گری کند و نتوانست ابری از رحمت انسانی بگستراند؛ ولیکن توانست همان گستره خدمت را در دیگر نقاط این مرز و بوم، مرهمی باشد بر ناکرده ها و پادزهری باشد بر دلهای خسته مردمانی که در انتظار خیز پیشرفت و ترقی هستند.

ولی در نظر منتقدین و متفکران، آن خدمات و رشادت ها در منظر مدیریتی این دیار بکر و باصفا آنقدر متبلور نبود که بتواند شمه ای از انتظارها را به دلگرمی ها سوق دهد و امید بیش از گذشته را در دلهای مردمانش زنده نگهدارد و چه بسا همین مساله به یک نقطه هدف برای انتقادات پی درپی و تحلیل و تفسیرهای گونه گون انجامید که از آثار آن هم جلسات پرسش و پاسخ و نشست های خبری فی مابین مسئولان مربوطه و مردم و خبرنگاران شد. و گاها همین انتقادات و تحلیل و تفسیرها چنان ریشه دوانید که اینبار مسئولان و مدیران شهری و روستائی آستین همت بالا زده و نسبت به برگزاری آئین های بازدید از مناطق همت کردند که بلکه علفی از خاک سر بدمد و ناخودآگاه گروه منتقد و تحلیلگر منطقه شان آگاه شود که برای نیل به اهداف متعالی باید گام های متعلی برداشت و گام اول هم خود مردم هستند که باید بزرگ منش باشد و دیدگاه تنگ نظرانه را کنار بگذارند و با افقی باز بدور از تزاحم، بر عملکرد مسئولان حوزه مدیریت شهری و مدیریت در روستاها بنگرند و در همین راستا مسئولان هم همیشه پای کار باشند. و بر همین اساس این تک بیت شاعر گرانقدر خطه ایران زمین را که چنان سروده که: چنان خشک سالی شد اندر دمشق/ که یاران فراموش کردند عشق را از دیده و دل فراموش کنند و با عشق ورزی بر خاک و سرزمین مادری خود، در مسیر تحقق اهداف و رویکردها و سرفصل های شعار سال همت کنند و مصداق این شهر شوند که گفته است: دست در دست هم دهیم به مهر/میهن خویش را کنیم آباد/

4 سال پیش بود، که با انتخاب های از روی عقل و منطق و با احتساب یک حساب سرانگشتی دور میز انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا جمع شدیم و دستامان را آغشته به رنگ آبی جوهری کردیم که می دانستیم این جوهر اصل و مصداق صداقت، وفاداری و اعتقاد به میهن است، با انتخاب درست خود ثابت کردیم که خواستن توانستن است و ثابت کردیم از کاه کوه ساختن فقط مصداق منفی ندارد بلکه همین انتخاب است که در صورتیکه مطابق با شناخت ها و اصول و درایت انجام شده است؛ بلکه می تواند به صورت مثبت هم کارآرائی و کارائی داشته باشد؛ بله در ایران اسلامی، به همت همین شیرمردان عرصه همت و غیرت در بخش مدیریت شهری و مدیریت روستائی که شوراهای اسلامی شهر و شوراها اسلامی روستا و در بستر بزرگ تر و عالی تر خود شوراهای اسلامی شهرستان را در یک پارمان بزرگ دور یک دیگر جمع کردند این نکته را به اثبات رساندند که انقلاب اسلامی ایران با تلاش در به ثمر رسیدن اهداف متعالی استقلال و آزادی و جمهوری اسلامی در نیل به اهداف پیشرفت و توسعه و رشد منطقه ای نه تنها توانست شهدا را تقدیم انقلاب و جامعه اسلامی مان کند بلکه خود دلیلی بزرگتر شد بر اینکه انقلاب با آبیاری درخت انقلاب در بستر خود انسان های متعالی را پروراند که حالا خود به قشر عظیمی از مدیریان شهری و مدیران روستائی تبدیل شده اند و به دست مردمان شان انتخاب هم شده اند و این جای بسی خوشحالی است.

ما در چهار سال قبل با حضور در پای صندوق های رای ثابت کردیم که قادر به شناخت و انتخاب افراد شایسته و بایسته ای هستیم که خودشان ثمره اصلی انقلاب هستند و دستان انقلاب با ید همت ایشان همیشه پربار است.

دیروز آمدیم که بگوییم اگر باران آمد همه از لطف بلندنظری افرادی بود که امروز هم شایسته تقدیر و تمجید هستند و در آینده نیز با تداوم سبزی حضورشان در اجتماع دیگر دغدغه مندی ها معنائی ندارد و اینک چه بهاری رسیده و چه گل های نوشکفته ای در مسیر مدیریت و هدایت مردم گام فرانهاده اند و با این اوصاف دیگر شهری و روستائی برای ما رنگ می بازد و همه و همه با همدیگر متحد و یک دل و یک زبانیم!

امسال جمع می شویم که بگوییم دیگر دوران تفرقه بازی و همه همه ها و حجمه ها گذشته و دوران سرد گذار به پایان رسیده .

امروز می آییم که بگوییم برای فردایمان از دوران آزمون و خطا رهیده ایم و عقل و منطق مان را جایگرینی مطلوب یافته ایم و اطمینان داریم انتخابمان بهترین و شایسیته ترین انتخاب خواهد بود.

امسال همچون دوران قبل می آییم که بگوییم دوران چوپان و شبان تمام شده و خودمان وارث عقل و دیانت و شعورمان هستیم. دیگر دست بر بیل دیگران و یغماگران نداریم و از منظر عقل و اندیشه و کارکرد بر آنها که کج بیل بر دست دارند و بر آن ها که می خواهند در لباس چوپانی تار و مار کنند و ما را به تاراج برند؛ برتری داریم.

و اینبار باید بدانیم که این باران و باران اصلی که از جانب برکات انقلاب اسلامی در کشورمان و جامعه لارستان بزرگ باریدن گرفت موجب شد بتوانیم اهمیت موضوع انتخابات را درست درک کنیم و بفهمیم و استدلال صحیح داشته باشیم که وقتی نهالی نکاشته باشیم؛ سایبانی نخواهیم داشت و وقتی دانه ای نکاشته باشیم؛ لاجرم گیاهی نیز در زمین رویش نخواهد کرد.

پس اینگونه است که با نیم نگاهی بر عملکردمان در عرصه انتخابات شوراها به عنوان یک برگ از چندین برگ انتخاباتی دیگر درک بهار انقلاب نیز برایمان راحت تر شده است.

می آئیم که بگوییم وقتی در چهار سال قبل و در روزهای اوج خدمت منتخبین وقتی عکسشان را در فضاهای مجازی می دیدیم انگار گل از گل شکفته می شدیم و همه برکات مادی و برکات معنوی را بر سر خود متجلی می دیدیم و خیلی زودتر از آنچه فکرش را بکنید در دلمان آگاه می شد که شکوفه های انتخابمان به ثمر نشسته اند و در چهار سال آینده نیز ثمر دهی آنها ادامه می یابد چه در اینجا و چه در جائی دیگر!

حالا می دانیم که وقتی حواسمان بشد زمستان به برف و باران و یخ بندانش زمستان است، نه به روز‌های آفتابی اش و نه به شکوفه‌های زودآمده اش که با این تفسیر به دشمنان بفهمانیم که دیگر درک و فهم تفاوت ها و شباهت ها برایمان راحت تر شده است.

حالا می آئیم که بگوئیم تا چشم بر هم نهادیم و بازشان کردیم افق چهارساله پارمان ما تمام شد و روزگار پایانیش نیز در حال سپری شدن است! می آییم که بگوییم امروز با انتخاب جدیدمان که احتمال زیاد در جای جای آن نامی از پارمان قبل هم خواهد بود حتما هوا خوب است و در چهار سال آینده نیز حال واحوالش خوب است دوباره سرحال می شود و سرحالمان می کند.

در همین راستا(انتخابات شوراهای اسلامی شهر و شوراهای اسلامی روستا) و (شوراهای شهرستانها)؛ می گوییم که امید داشتن بر مبنای واقعیات است و نه با تکیه بر موهومات، و همین چیز خوبی است؛ می آئیم که بگوییم و با انتخابمان اثبات کنیم که آدمی با امید زنده است، پس باید امیدوار باشیم و البته مهمتر از آن این نکته را حداقل برای چهار سال آینده ترسیم و نمودار کنیم که درکنار امید داشتن نباید نظم حاکم بر طبیعت و نظم حاکم بر جامعه انسانی را که با دستان پرتوان دلاورمردان عرصه شهامت رقم خورده است؛ با ندانم کاری‌ها و زیاده خواهی هایمان برهم بزنیم که وقتی چنین کنیم آنوقت است که اوضاع از این هم بدتر خواهد شد.

مدینه صابری/خبرنگار پایگاه خبری آوای رودکوف
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: