« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۳۰۱۸۰
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۱:۵۳
آوای رودکوف گزارش می دهد:
این روستای در شهرستان لنده از توابع استان کهگیلویه و بویر احمد در مرز بین شهرستان بهمیی و لنده واقع شده است .
به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف؛روستای کوه اسپید لنده تا سال 1365 یکی از قطبهای مهم کشاورزی آبی و باغداری بود اما بواسطه سیلاب در سال 1365 تمام شالیزارها و باغهای آن تخریب شده است.

این روستای در شهرستان لنده از توابع استان کهگیلویه و بویر احمد در مرز بین شهرستان بهمیی و لنده  واقع شده است .

مردم آن از ایل طیبی و طایفه عالی طیب می باشند ؛ دامپروری شغل اصلی مردمان این روستا است که  تعدادی از  آنها درفصل تابستان جهت چراندن دامها به موربید مرکز ییلاقی طیبی ها مهاجرت می کنند .


این روستا در طی هشت سال دفاع مقدس  یک شهید به نام علی ولی زاده تقدیم ملت کرد و آرامگا ه این شهید بزرگوار  در این روستا قرار دارد.

اساسی ترین مشکل این روستا مانند بسیاری دیگر از روستاهای منطقه عالی طیب و از جمله منطقه رودکوف نبوده راه ارتباطی مناسب می باشد.

راه ارتباطی روستای کوه اسپید از سمت سرآسیاب بهمئی در سالهای گذشته احداث که طی این چند سال بخاطر بارشهای زمستانه قطع و درخواستهای مکرر مردم این روستا از مسولین لنده به جایی نرسید تا اینکه مجددا دست به دامان مسولین بهمئی شدند و در نهایت طی یوم جاری با مساعدت مسولان بهمئی و از جمله فرمانداری ؛ بخشدار سرآسیاب و فرمانده سپاه بهمئی مسیر این روستا به سمت سرآسیاب بهمئی بازگشایی گردیده اما همچنان مسیر و راه ارتباطی این روستا به سمت لنده قطع و مردم هنوز چشم انتظار وعده مسولان لنده ای هستند.


انتظار می رود مسولان شهرستان بنده نیز کمی به خود آیند و هر چه سریعتر نسبت به احداث جاده کمتر از پنج کیلومتری آب الوان تا زادگاه و آرامگاه شهید علی ولی زاده اقدام نمایند.

در همین راستا فرمانده سپاه ناحیه لنده و گروه های جهادی بسیج شهدای مسجد جامع صاحب الزمان عج و شهید علی ولی زاده طی یاداشتی از مساعدت  فرماندهی سپاه ناحیه بهمئی و بخشداری سرآسیاب یوسفی تقدیر و تشکر نمودند.
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۲
علی مدد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۳۰
0
0
درودوسپاس از مسولین محترم شهرستان بهمئ که همیشه نسبت به بازگشایی روستای شهید ولی زاده لطف دارند وانتظار داریم از فرماندار محترم شهرستان لنده که یک فکر اساسی برای بازگشایی روستاهای عالی طیب بخصوص روستای شهید ولی زاده داشته باشند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۵
0
0
سلام اول ازمردم روستاهای سپیدکوه ودیگرروستاهای لنده وبهمیی سوال کنی شما درموق انتخابات نماینده هاگسی نبودشماراگنترل کنند سلاح شما لرهابرای موحدیاعدل که پیروزمی شدند عروسی شماها بود پس چرا موحد به دادتون نمی رسه!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: