« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۳۰۱۸۴
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۴
به قلم "وحید حاج سعیدی؛
مدیریت چنین حوادثی باید در اسرع وقت و قبل از هر گونه سوء استفاده رسانه ای از طریق رسانه های رسمی صورت پذیرد و مدیران با برگزاری یک نشست خبری به چرایی ماجرا بپردازند؛ چرا که موج سواری گردانندگان کانال ها و صفحه های مجازی شبکه های اجتماعی که ماهیتاً یک « خبر بد» برای شان« خبر خوب» است ، قطعاً آسیب پذیری بیشتری از پذیرش مسئولیت رویداد را خواهد داشت!
پایگاه خبری آوای رودکوف-وحید حاج سعیدی: دزدان واکسن، واکسیناسیون رانتی؛ رسوایی کرونایی؛ بزرگراه خودخواهی از آبادان تا علی آباد؛ تزریق واکسن به مقامات شهرداری آبادان، خرمشهر و علی آباد کتول؛ اعتماد سازی یا واکسن دزدی؛ تخلف مدیران شهری آبادان و علی آباد کتول, واکسیناسیون منهای شفافیت؛ واکسیناسیون علی آباد کتول هم خارج از نوبت شد، بی نظمی درتوزیع و تزریق؛ جنجال بر سر دزدی سهمیه واکسن پاکبان ها و ...

این جملات بخشی از تیترها و عناوین امرزو صبح روزنامه های کشور است که است که در خصوص تزریق واکسن پاکبانان به غیر، منتشر شده است.

حکایت تزریق واکسن پاکبان ها به غیر در شهرستان علی آباد کتول و انتشار این خبر به اشکال مختلف در رسانه ملی ، سایت ها، رونامه ها، کانال ها، گروه ها و شبکه های اجتماعی و حتی شبکه های معاند در حالی بازتاب های گسترده ای داشته است که علی رغم گذشت چند روز از این ماجرا،  تاکنون هیچکدام از مسئولان شهری علی آباد کتول در باب این ماجرا اظهار نظر نکرده اند و در این ماه مبارک همزمان با روزه عبادی ، روزه سکوت نیز گرفته اند!

ماحصل این بی اعتمادی به خبرنگاران شهر و پرهیز از اطلاع رسانی شفاف و درست، خدشه دار کردن نام شهرستان و در نهایت گسترش جو بی اعتمادی نسبت به مسئولین شهری است.

در حقیقت مدیریت چنین حوادثی باید در اسرع وقت و قبل از هر گونه سوء استفاده رسانه ای از طریق رسانه های رسمی صورت پذیرد و مدیران با برگزاری یک نشست خبری به چرایی ماجرا بپردازند؛ چرا که موج سواری گردانندگان کانال ها  و صفحه های مجازی شبکه های اجتماعی که ماهیتاً یک « خبر بد» برای شان« خبر خوب» است ، قطعاً آسیب پذیری بیشتری از پذیرش مسئولیت رویداد را خواهد داشت!

با وجود اینکه فرماندار شهر در آخرین نشست اداری شهرستان بر ضرورت تعامل مدیران شهری با خبرنگاران تاکید داشتند ولی امروز در عمل می بینیم، فضای رسانه ای شهر از این تعامل بی بهره است و حتی برخی از مدیران جهت انتشار اخبار شان به برخی کانال ها و صفحات با چند هزار عضو غیر واقعی( فیک)  دل خوش کرده اند!  ماحصل این بی اعتمادی به خبرنگاران از یک طرف در کنار نبود مشاور رسانه ای در بین مدیران شهری، نداشتن روابط عمومی مستقل و عدم انتشار اخبار از مجاری رسمی و قانونی به دلایل متفاوت، هجمه گسترده علیه مقامات و مدیران است که جبران آن نیز به راحتی امکان پذیر نخواهد بود. در این ماجرا نیز ایجاد فاصله و تغییر نگرش در مردم در خصوص ماجرای آبادان و علی آباد کتول عملاً در حال حاضر غیر ممکن است و نقداً هر دوی آنها در یک کفه نهاده شده اند! در صورتی که قراردادن اسم مسئولان در لیست پاکبانان به صورت عمدی در آبادان با تزریق واکسن به دو تن از پیمانکاران به دلیل باز شدن cool box جعبه سرد، تفاوت های ماهوی دارد که مسئولان همان اول باید شفاف سازی می کردند!

به هر روی آنچه که می توانست (در این شرایط که همه دنبال مقصر می گردنند)، چاره ساز باشد و از بروز حواشی جلوگیری نماید، اطلاع رسانی شفاف و رسمی از طریق مجاری رسانه ای رسمی نظیر صدا و سیما و سایت های و جراید بود که متاسفانه تا کنون محقق نشده است! شاید این رویداد، فرضیه « هر شهروند؛ یک رسانه و خبرنگار » برخی مدیران شهر را تغییر دهد!
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
پر طرفدار ترین