« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۳۰۲۰۲
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۳:۱۲
آوای رودکوف گزارش می دهد:
وجود باغات مختلف سيب، گردو، هلو، شليل، انگور، گلابي و ساير ميوجات و صيفي جات عشایر این منطقه در کنار درختان کوهی و از جمله انبوه درختان بلوط اين منطقه را به منطقه اي زيبا و بی بدیل تبديل كرده است....
پایگاه خبری آوای رودکوف:دلي مهرجان منطقه اي سرسبز ؛ زيبا و سردسيري در بخش موگرمون از توابع شهرستان لنده در استان كهگيلويه وبويراحمد است كه  از اوایل فصل بهار و آغاز کوچ عشایر میزبان بیش از دهها خانوار عشایری است.

عشایر این منطقه به واسطه وجود چشمه‌های زیبای هفت چشمه باغات و مزارع کشاورزی خود را رونق بخشیده و گامی در جهت پیشرفت و آبادانی دلی مهرجان برداشته‌اند.


وجود باغات مختلف سيب، گردو، هلو، شليل، انگور، گلابي و ساير ميوجات و صيفي جات عشایر این منطقه در کنار درختان کوهی و از جمله انبوه درختان بلوط  اين منطقه را به منطقه اي زيبا و بی بدیل تبديل كرده است.

 متاسفانه در سالهای اخیر آتش سوزیهای مکرر و خشکسالهای پیش آمده باعث از بین رفتن تعداد بسیاری از درختان بلوط شده و هم اینک از این منطقه نیز خبر می رسد که درختان بلوط آن خشک شده و در معرض نابودی می باشند درختانی که سالهای سال سرسبز و شاداب بوده و زیبایی خاصی را به این منطقه می بخشیدند و اینک به درختانی خشک مبدل شده اند.

بیشتر بخوانید:
طبق نظر کارشناسان ؛ کمبود بارندگی و گرم شدن آب و هوا را می توان از عوامل موثر بر خشکی درختان دانست ولی پایین آمدن سطح آبهای زیر زمینی نیز بر روند خشکی این درختان تاثیر گذار است.


در چنین وضعیتی می بایست مردم و مسئولین شهرستان لنده  و استان کهگیلویه و بویراحمد با توجه بیشتر و اهمیت دادن به این سرمایه ملی در حفظ و حراست هر چه بیشتر آن بکوشند و نسلهای آینده را از داشتن این نعمات الهی محروم نسازند.

چرا که زیبایی هر منطقه ای به سرسبز بودن آن است و هنگامی که درختی نباشد سرسبزی هم وجود نخواهد داشت.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: