« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۳۰۲۷۴
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۵
یادداشت به قلم مدینه صابری:
امروز کرونا و جولان آن در لارستان به یک مولفه اساسی و تاثیرگذار در توسعه اقتصادی و سیر تأمین درآمدهای اقتصادی برای مردم و مسئولان تبدیل شده است.
پایگاه خبری آوای رودکوف- مدینه صابری:یکی از مهم ترین و اساسی‌ترین مولفه‌هایی که می‌تواند باعث افزایش توان بخش مدیریتی شهرستان لارستان و مناطق تحت نفوذ آن شود این است که در وضعیت کرونائی به حضور اجتماعی بیش از پیش اهمیت داده شود. در این رابطه می‌توان گفت مدیریت عملکرد محور، نقش اساسی برای رونق منطقه و تداوم حیات بشری در این منطقه دارد.

امروز کرونا و جولان آن در لارستان به یک مولفه اساسی و تاثیرگذار در توسعه اقتصادی و سیر تأمین درآمدهای اقتصادی برای مردم و مسئولان تبدیل شده است. سرمایه گذاری در این بخش (مبارزه با کرونا و ریشه کنی کرونا) که به نوعی یک جنگ تمام عیار درمانی محسوب شده است؛ لزوم بهره‌گیری از تکنولوژی سخت‌افزاری و نرم‌افزاری جدید و افزایش توان تولیدی اقتصادی را در منطقه لارستان ترسیم می‌کند .

اهمیت این مساله آنجا بروز کرد که دکتر بهزاد رضایی رییس دانشکده علوم پزشکی لارستان در نامه ای به فرمانداران شرایط جدید را تشریح و از فرمانداران خواست برگزاری جلسات اداری و برقراری نمازهای جماعات و جمعه و سایر مراسمات بر اساس شرایط جدید کنونی سامان دهی شود.

همانطور که می‌دانیم در چند ماه گذشته تا اکنون وجود نوسان‌ در شاخص سلامت با توجه به روند پیش روی کرونا و لزوم مهار آن، تصمیمات مدیریتی لارستان بزرگ و مناطق تحت نفوذ آن را با تغییرات زیادی روبرو کرده و اقتصادش را متاثر ساخته است به طوریکه این مطلب لزوم ایجاد تنوع در تولیدات محصولات دفاعی و تأکید بر استفاده بهینه از آن را به وضوح نشان می دهد و از آنجائیکه نحوه اجرا شیوه‌های مدیریتی نیز یک محصول و ایده در طراحی تفکر و تدوین اقتصاد مقاومتی به حساب می‌آید؛ خود می‌تواند اهدافی چون خودکفایی و امنیت غذایی و امکان ارزآوری بالای اقتصادی لارستان را محقق سازد و از آن جا که لازمه شکل گیری بخش‌های مختلف به گونه‌ای توانمند ، اتخاذ سیاست های مناسب است؛ به یقین دستیابی به سیاست‌های مدنظر بدون شناسایی و تشخیص عوامل مؤثر و مهم نمی توانند اتخاذ شود.

در شرایط کرونائی و در حالیکه کرونا جولان می‌کند و زمان و مکان و شخص هم نمی‌شناسد نیاز به مدیریت بهینه و کارکردی بدور از تنگناهای حاصله از موانع بیشتر از گذشته احساس می‌شود و از آنجائیکه جامعه سالم و آگاه نیازمند مدیران و مسئولان آگاه و سالم است پس رعایت اصول بهداشتی ضامن سلامت و بقا لارستان بزرگ می‌شود که به یقین یکی از اصول مهم که مروج سلامت است نحوه برگزاری مراسمات و جلسات و اقامه نماز جمعه و نماز جماعت است که بتواند ضمن تفهیم نقش تدوین بسته های بهداشتی بر عملکرد روح و روان و جسم افزایش توان و پویایی را در بر گیرد و نسل حاضر را نیز همراه و همگام خود کند.
این نامه رئیس دانشکده علوم پزشکی لارستان بزرگ به فرمانداران منطقه ضمن اینکه یک صادرات تفکر خلاق و نشر آن در بین مدیران محسوب می‌شود، ضامن تثبیت جمعیت و پایداری آن در جامعه لارستان و مناطق تحت نفوذ آن هم می شود.

به طوریکه می‌دانیم یکی از ویژگی‌های کشورهای توسعه یافته امروز این است که در تامین مواد اولیه به هیچ وجه وابسته به واردات از کشورهای بیگانه نیست و تمامی مواد اولیه مورد را در داخل کشور تولید می‌کند که یک نتیجه آن نیز ایجاد اشتغال و بکارگیری جوانان جویای کار در بستر تولید و خودکفائی است؛ بر همین مبنا و در صورتیکه آن را بر جامعه در حال پیشرفت لارستان تطبیق دهیم متوجه می‌شویم در این شرایط که هنوز راه درمان قطعی کوید 19 شناخته نشده و داروی موثر آن نیز هنوز کشف نشده است باید بسیج همه امور چه سخت افزاری و چه نرم افزاری در دستور اقدام قرار گیرد و تنها با بسیج منابع است که بازگشت به شرایط قرمز منتفی و جولان کرونا سخت می‌شود.

امسال جلوی بسیاری از خدمات در لارستان گرفته شد و یا بر میزان آن فعالیتها بواسطه ستاد کرونا در راستای تضمین سلامت و رفاه مردم منطقه لارستان کنترل شد؛ هر چند این موضوع در مقطع زمانی می‌تواند موثر باشد و از همه گیری کرونا یا بیماری کوید19 در این منطقه جلوگیری کند ولی باید دانست که نه فقط کرونا پدیده مقطعی نیست بلکه ممکن است در آینده با کشف عوامل کنترل کننده آن به یک بیماری همچون آنفولوآنزا و سرماخوردگی تبدیل شود و جالب اینجاست که همانطور که در این رابطه مسئولان لارستان و کشور دیدگاه کوتاه مدت اتخاذ کرده اند می‌بایست تدابیری اتخاذ کرد که در عین حال که خدمات اقتصاد و اشتغال لارستان حفظ و پویا بماند باس پس گیری آنچه در این دوره از بین رفت همچون اقتصاد شکست خورده، امکان پذیر باشد.

مدینه صابری/خبرنگار پایگاه خبری آوای رودکوف
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: