« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۳۰۳۲۶
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۹
یاداشت به قلم سید غفار فتحی؛
بعنوان یک شهروند پیشنهاد می کنم در پارک های لنده برای ارتقای سطح کیفی اوقات فراغت جوانان و خانواده ها و همچنین پوشش کامل تبلیغات محیطی ، تلویزیون های شهری خریداری و نصب شود.
پایگاه خبری آوای رودکوف-سید غفار فتحی:زیبا سازی محیط شهری از جمله حقوق شهروندی است که رعایت آن موجب ارتقای کیفیت زندگی شهروندان می گردد.

سالهاست که دیوار نویسی و چسباندن آگهی های ترحیم ، برچسب ها ، اطلاعیه های انتخاباتی و نصب آگهی های کاریابی و تبلیغاتی در شهر لنده چهره خیابان ها و معابر ، درب منازل ، مغازه ها و ادارات ، موسسات و بانک ها و نمادهای شهری را مخدوش و زشت کرده است.

این در حالی است که براساس مفاد بند ۲۷ ماده ۵۵ و ماده ۹۲ قانون شهرداری ها نوشتن هرگونه مطالب یا الصاق هر نوشته ای بر دیواره های شهر ممنوع و براساس آن متخلف علاوه بر تادیه خسارت مالکین به پرداخت جریمه هم محکوم خواهد شد.

متاسفانه در طی ادوار مختلف شوراهای شهر و شهردارانی که آمدند و رفتند این موضوع آسیب شناسی نشد و در راستای رفع ناهنجاری های بصری و اجتماعی هیچ گونه بستری برای فعالیت های اقتصادی و تبلیغات شهری فراهم نشد.

چالشی که اگر در شهر لنده به آن توجه می شد با قاطعیت می گویم که علاوه بر حفظ زیبایی شهر می توانست یک منبع درآمد پایدار برای شهرداری و نه به درآمد حاصله از جرائم ، عوارض  و صدور پروانه های ساختمانی بعنوان منابع ناپایدار بود.


تبلیغات شهری و محیطی می تواند به دلایل متفاوت مورد توجه بسیاری از افراد مانند مدیریت شهری ، ساکنان ثابت شهر ، ساکنان موقت و عبوری شهر ، صاحبان خدمات و کالاها و کسبه بازار و... قرار بگیرد.

در همین راستا پیشنهاد من به مدیریت فعلی شهری و در آینده نزدیک این است که باتوجه به انواع کارکرد تلویزیون های شهری بعنوان یکی از پرمخاطب ترین وسایل ارتباط جمعی و بعنوان مناسب ترین و تاثیرگذارترین شیوه تبلیغات بصری ، شهرداری لنده برای پوشش تمامی تبلیغات و اطلاع رسانی سازمان ها و ادارات ، موسسات تجاری و اقتصادی ، برگزاری مراسمات و همایش ها ، معرفی اجناس بازاریون ، کالاها و خدمات ، کلیپ و تیزرها و آموزش منشور حقوق شهروندی  بیاید یک تلویزیون شهری در  شلوغ ترین نقطه لنده نصب و راه اندازی کند و از این راه شروع به درآمد زایی کند.

از سمتی با توجه به این ما چند پارک داریم که کمبود امکانات در آن ها نیازهای غالب شهروندان با سلیقه های مختلف را مرتفع نمی کنند می توانیم در پارک ورودی شهر و پارک امید واقع در شهرک شهید رجایی با هدف ارتقای سطح کیفی اوقات فراغت مردم جمعاً دو تلویزیون شهری دیگر نصب کنیم تا هم برای تماشای مسابقات ورزشی و تماشای فیلم و سریال ها موجب رضایت شهروندان شود هر چند فعلا کروناست اما در آینده نزدیک تاثیر بالایی در روحیه و عزت نفس مردم خصوصاً نسل جوان ایجاد خواهد کرد انشالله.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: