« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۳۰۳۹۵
تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۱
یادداشت به قلم مدینه صابری:
در همه ادوار تاریخ و هر جا جامعه ای شکل گرفته استقلال هویتی را برای ترسیمی از دورنمایی از هویت خود لازم و بایسته می‌داند و چه بسا لارستان بزرگ هم با ایجاد خانه لارستان در صدد است به این دورنمای مهم دست یازد.
پایگاه خبری آوای رودکوف- مدینه صابری: شهرستان لارستان با وسعت بی‌نظر خود در جنوب استان فارس واقع شده است و در سنوات اخیر هم با وقوف به این امر که استعداد زیادی در موضوعات توسعه، رشد و پیشرفت که سه مقوله اساسی برای زیرساخت هر جامعه محسوب می شود دارد؛ در صدد است با رعایت اصول و شئونات توسعه پایدار به اهداف خود برسد. آنچه این شهرستان را بر آن داشته که در مسیر توسعه پایدار و تحقق اهداف متعالی آن همت کند استعدادهای بالقوه و استعدادهای بالفعلی است که در خود نهفته دارد و در سنوات اخیر نیز بخشی از آنها مشهود شده است.

با این احوال است که مسئولان و مردم خطه لارستان بزرگ دریافته اند قابلیت‌های این منطقه باید از بالقوه به بالفعل تبدیل شود که بتواند به افزایش بهره‌وری کمی و کیفی درست یابد.

یکی از اقدامات خوبی که در این راستا انجام شده است تلاش دفتر نماینده مردم لارستان خنج گراش و اوز برای ایجاد دفتری تحت عنوان خانه لارستان برای شهرستان لارستان است که تحقق این مهم به طور یقین همات والای همه مسئولان و مردم را می طلبد؛ چرا که همین خانه نیز می تواند با بهره‌گیری از حداقل امکانات در راستای تسریع روند دستیابی به حداکثر امکانات همت گمارد و دستی بر تأمین زیرساخت‌های درخور شان لارستان بزرگ داشته باشد.

در همه ادوار تاریخ و هر جا جامعه ای شکل گرفته استقلال هویتی را برای ترسیمی از دورنمایی از هویت خود لازم و بایسته می‌داند و چه بسا لارستان بزرگ هم با ایجاد خانه لارستان در صدد است به این دورنمای مهم دست یازد.

اهمیت این مسأله وقتی بروز کرد که مصیب علیشیر رئیس دفتر نماینده مردم در شهرستان لارستان که خود از جوانان خوش فکر می باشد با پیشنهاد ایجاد "خانه لارستان”‌ به عنوان یک طرح ماندگار به این نیاز همیشگی نمایندگان توجه نموده و اظهار داشت: بی شک وجود یک مکان ثابت برای دفتر نماینده در همه ادوار نمایندگی، علاوه بر اینکه به کمک نمایندگان آمده و اتلاف زمان و دغدغه تعیین مکان مناسب را از ذهن نماینده و رئیس دفتر حذف می کند، مردم را نیز از سردرگمی خارج خواهد ساخت.

وی با اشاره به اینکه ” خانه لارستان”‌مامن طرح و پیگیری مشکلات مردم خواهد بود افزود: این مکان بایستی علاوه بر اینکه در شان نماینده مردم می باشد به نحوی پتانسیل های منطقه را نیز به نمایش بکشد تا هر نماینده پس از دعوت مسئول استانی و کشوری به آن مکان بتواند در کوتاه ترین زمان ممکن مزیت ها و پتانسیل های بالقوه و بالفعل منطقه را به آن مسئول متذکر گردد. علیشیر اظهار داشت: بر همین اساس خانه لارستان تنها با نگاه دفتر نماینده مدنظر قرار نگرفته و بناست تا ویژگی های دیگری از جمله معرفی لاستان،‌ توجه به سابقه تاریخی،فرهنگی، و اجتماعی آن نیز در این بنا مورد توجه قرار گیرد.

رئیس دفتر نماینده مردم در لارستان در خصوص شکل ساخت خانه لارستان اظهار داشت:‌ بنا داریم با رویکرد توجه به بافت قدیمی و معماری سنتی لارستان ساختمان "خانه لارستان” را با رویکرد بافت سنتی ایجاد نماییم تا هویت تاریخی منطقه نیز حفظ گردد.

این سخنان مصیب علیشیر نشان می دهد توجه به امکانات منطقه لارستان در پرتو امکان سنجی های منطقی و اصولی عملی می شود چنانچه وجود یک مکان مستقل برای دفتر نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی ضمن کاستن وابستگی های بین بخشی و کنترل و کاهش وابستگی های دورن بخشی به ایجاد یک هویت پایدار و ماندار برای نماینده خواهد انجامید و از اتلاف وقت و انرژی و بعضا سردرگمی های مدیریتی خواهد کاست.

شهرستان لارستان با توجه به قابلیت های گسترده خود و در مقایسه با دیگر نقاط استان فارس و شهرستان های مجاور خود از قابلیت های افزون تری برای دستیابی به اهداف توسعه پایدار برخوردار است و چه بسا ایجاد و توسعه استقلال هویتی در بخشهای مختلف آن بتواند ظرفیت های بیشمار شناخته نشده را ترمیم بخشد و آشکار کند.

در اینجاست که می توان اذعان داشت گروه هایی که از اینگونه استقلال های بین سازمانی و یا استقلال های درون سازمانی سود می برند خود مردم و خود مسئولان منطقه در درجه اول هستند و در صورتیکه اینگونه استقلال روند خود را به درستی و با همراهی مسئولان طی کند حتمأ در آینده ای نزدیک قدرت و نفوذ خود را بر مناطق تحت پوشش و غیر تحت پوشش نیز توسعه خواهد داد و پهنه وسیعی را در بر خواهد گرفت و چه بسا با کاردبندی های شبه اداری خود بتواند یک اداره خدماتی را در ابعاد اقتصادی سیاسی اجتماعی فرهنگی و مذهبی به منصه ظهور نهد.

در این راستا قدرت و نفوذ دو واژه کلیدی ای هستند که در صورت ایجاد خانه لارستان که حتمأ مامن امن نمانده و کادر خدماتی آن است و با ایجاد استقلال مدیریتی بر مکان ثابت خودشان بهتر و بیشتر به ظهور نشیند.

در راستای رونق شهرستان لارستان می بایست همه مسئولان و مردم نیک اندیش آستین همت بالا کنند و ضمن دوری از تنگ نظری ها در عرصه فعالیت حضور داشته باشند و بدانند که تحقق این امر اقدامی است برای حمایت از راهنمایان محلی و منطقه ای و کشوری !!! چرا که نمایندگان مجلس شورای اسلامی خود یک راهنما و ذخیره ارزشمند برای جامعه محسوب می شوند که هم بار علمی دارند و هم بار عملی!!! و این ذخایر ارزشمند تنها با حمایت واقعی می توانند قدم در عرصه خدمت و سازندگی بگذارند.

مدینه صابری /خبرنگار پایگاه خبری آوای رودکوف
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
پر طرفدار ترین