« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۳۰۴۳
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۳
نماینده مجلس:کاسبان تحریم کسانی هستند که دیروز فرش قرمز جلوی اتحادیه اروپا پهن کردند و آن‌ها هم سایت‌های هسته‌ای ما را پلمپ کردند و هم پرونده هسته‌ای ایران را از آژانس به شورای امنیت سازمان ملل انتقال دادند.

 محمدحسن آصفری نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز مجلس طی سخنانی، گفت: آغاز سال 1393، سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی را به ملت شریف ایران اسلامی و مقام معظم رهبری تبریک می‌گویم.

وی در ادامه به صدور قطعنامه اخیر ضد ایرانی پارلمان اروپا اشاره کرد و افزود: قطعنامه اخیر اروپا به درستی ماهیت سلطه‌جویی غرب را یک بار دیگر به ملت ایران معرفی کرد. البته آن‌ها باید بدانند که از این دست قطعنامه‌ها، پیش از این هم صادر شده است. صدور 60 قطعنامه در 10 سال گذشته توسط اتحادیه اروپا هیچ مشکلی را برای آن‌ها حل نکرده است.

نماینده مردم اراک در مجلس با بیان اینکه این قطعنامه‌ها نزد ما و ملت ایران جایگاهی ندارد، تأکید کرد: باید گفت که این بار قطعنامه در حالی صادر شده که مذاکرات 1+5، با وزیرخارجه آمریکا و مذاکره تلفنی با رئیس‌جمهور آمریکا از سوی مسئولین کشور مذاکره شده است بنابراین صدور این قطعنامه با گذشته تفاوت بسیار دارد.

آصفری در ادامه اظهارداشت: پیام قطعنامه اخیر اروپا برای کسانی که دل خوش به غرب هستند، این است که آن‌ها اگر فرصت پیدا کنند در همه امور ملت ایران دخالت می‌کنند. اتحادیه اروپا بهتر است به این سؤال پاسخ دهد که انتخاباتی که با 43 درصد از مردم اروپا برگزار می‌شود، استادندارهای لازم را دارد و یا انتخابات 24 خردادماه ملت ایران که علی‌رغم تلاش‌های آن‌ها برای عدم حضور مردم را شاهد بودیم، بیش از 74 درصد از مردم ایران در آن شرکت کرده‌اند؟

وی ادامه داد: جناب آقای رئیس‌جمهور، اخیرا مشاور وزیر خارجه گفته که کسانی که نسبت به صدور این قطعنامه سراسر توهین به ملت ایران که درخواست ایستادگی در مقابل زیاده‌خواهی غرب را داشته‌‌اند، کاسبان تحریم هستند؛ آیا ایستادگی در مقابل زیاده‌خواهی غرب کاسبی برای تحریم است؟ جلوگیری در دخالت غرب در امور داخلی ایران از نظر آن‌ها کاسبی برای تحریم است؟ حرکت در راستای منافع ملی کشور کاسبی برای تحریم است؟

نماینده مردم اراک در مجلس در ادامه افزود: کاسبان تحریم کسانی هستند که دیروز فرش قرمز جلوی اتحادیه اروپا پهن کردند و آن‌ها هم سایت‌های هسته‌ای ما را پلمپ کردند و هم پرونده هسته‌ای ایران را از آژانس به شورای امنیت سازمان ملل انتقال دادند.

آصفری ادامه داد: امروز که قرار است دور جدید مذاکرات آغاز شود، یک بار دیگر محکم و مقتدر به غرب می‌‌گوییم که اگر از این نوع قطعنامه‌ها صادر کنید، مطمئن باشید که در مورد ادامه مذاکرات تجدیدنظر خواهیم کرد. این را بدانید که تعلیق غنی‌سازی و دست برداشتن از حمایت از حزب‌الله لبنان و ملت مظلوم فلسطین و تعطیلی سایت‌های هسته‌ای امکانپذیر نخواهد بود.

وی در ادامه با بیان اینکه دولت محترم بهتر است نسبت به موضوعات و مشکلاتی که مردم با آن مواجه هستند، توجه ویژه‌ای داشته باشد، تصریح کرد:  سیاست‌های کلان نظام در مورد بهداشت و درمان توسط مقام معظم رهبری، ولی امر مسلمین روز گذشته ابلاغ شد. بهداشت، درمان و سلامت حق قانونی آحاد جامعه است تا ناعدالتی در رسیدگی به مسائل بهداشتی در کشور حل شود.

نماینده مردم اراک در مجلس، اظهار داشت: باید همچنان که امکانات، تجهیزات و خدمات درمانی در شهرهای بزرگ فراهم می‌شود، برای دهک‌های پایین جامعه هم فراهم شود. امروز دغدغه‌ مردم در حوزه بهداشت و درمان، هزینه‌های بسیار سنگین آن است. افرادی با بیماری‌‌های خاص نظیر سرطان دست و پنجه نرم می‌کنند و توانایی تأمین آمپول‌‌هایی به قیمت 700 هزار تومان را ندارند و با مسکن به بیماری خود سرپوش می‌گذارند.

آصفری در ادمه خواستار اقدامات جدی دولت برای بیمه محصولات کشاورزی که شعار این دولت در زمان انتخابات بوده است، شد و گفت: لازم است دولت نسبت به اقدامات لازم برای بیمه محصولات کشاورزی را انجام و به کشاورزی به عنوان محور توسعه توجه ویژه‌ای داشته باشد.

وی تصریح کرد: عدم پرداخت وام به خانواده‌ها و جوانان برای ازدواج، مشکلات جدی برای آنها ایجاد کرده است. البته افزایش قیمت حامل‌های انرژی تأثیر سویی بر خانواده‌ها می‌گذارد.

نماینده مردم اراک در مجلس در ادامه افزود: در موضوع پرداخت یارانه‌ها هیچ زمانی مجلس این اختیار را به دولت نداده که به حساب‌های مردم سرکشی کند و یا در اموال مردم بازرسی کند. بهتر از مسئولان اقتصادی کشور وقت خود را به جای سرکشی به کسانی که در فتنه 88 نقش بسیار مؤثری داشته‌اند صرف حل مشکلات اقتصادی بکنند.

آصفری خاطر نشان کرد: مسئولان فرهنگی بهتر است در ابتدای سال اقتصاد و فرهنگ به جای ملاقات با عناصر فتنه به مشکلات فرهنگی جامعه پبردازند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: