« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۳۰۴۷۷
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۶
دلایل فراوانی برای این آتش سوزی‌ها عنوان شده است. اما مهمترین آن قطعا عامل انسانی است. این آتش سوزی‌ها در مواردی عمدی بوده و در مواردی دیگر غیرعمدی و بر اثر خطا‌های فردی صورت گرفته است.
پایگاه خبری آوای رودکوف:کوه حاتم را  می توان گنجی نایاب به دلایل مختلف از جمله آب و هوای کاملا سردسیری ؛چشمه های خروشان ؛ارتفاع بسیار بالا از سطح زمین ؛ وجود انواع حیوانات وحشی؛ درختان گیاهی و ...دانست که متاسفانه هر ساله در چنین روزه های عمدی یا غیر عمدی طعمه حریق می گردد تا پرده از جنایان زیست محیطی در این دیار زیبای خدادادی بردارد.

 همانطور که اشاره شد؛ دلایل فراوانی برای این آتش سوزی‌ها عنوان شده است. اما مهمترین آن قطعا عامل انسانی است. این آتش سوزی‌ها در مواردی عمدی بوده و در مواردی دیگر غیرعمدی و بر اثر خطا‌های فردی صورت گرفته است ولی آنچه مسلم است نظارت کم و نادیده گرفتن این سرمایه ی عظیم توسط مسولان مربوطه می باشد .


در همین راستا خبر لنده گفتگویی با رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان لنده داشته که تا حدودی پشت پرده آتش‌سوزی‌های سریالی کوه حاتم را برملا نموده است:

ذبیح‌الله محمدی، رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان لنده این گفتگو  ضمن  تاکید بر برخورد جدی با عامل و عاملین آتش سوزی ها در کوه حاتم گفت: یکی از علل اصلی وقوع چنین حوادثی بحث مشکلات در مرزبندی در بین سه شهرستان لنده، بهبهان و بهمئی است که همین چندگانگی در برخورد و حفظ و حراست از جنگل های این منطقه به خودی خود یک چالش است.

وی افزود: وجود افراد همیشه مسلح در این جنگل ها و داشتن منافع زیاد مالی و حتی درگیری با نیروهای منابع طبیعی و یگان حفاظت و حتی زخمی کردن نیروهای  یگان در سال گذشته نشان از وجود پشت پرده های خطرناک برای مبارزه با این مفاسد است که باید مقتدر تر با این مسئله برخورد کرد.


رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان لنده گفت: آتش زدن تعمدی درختان چندین ساله بلوط و گاها بخشی های مختلفی از جنگل های این منطقه توسط برخی از افراد مسلح باعث می شود که در هنگام  خاموش کردن آتش سوزی در این مناطق به سمت نیروهای مردمی و منابع طبیعی تیراندازی شود که در همین آتش سوزی یک هفته پیش نیز به سمت ما در کوه حاتم تیراندازی شده است.
 
وی گفت: آنچه به عنوان یک توقع از مسولان ارشد استانی شخص استاندار، رئیس کل دادگستری استان، دادستانی استان، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری، اداره کل اطلاعات و تمام نیروهای نظامی و انتظامی است بحث برخورد قاطع با عامل و عوامل آتش سوزی های تعمدی در کوه حاتم و افراد مسلحی است که در این منطقه با ایجاد مزاحمت برای ماموران منابع طبیعی و مردم در هنگام اطفای آتش سوزی صورت می گیرد که باید یکبار برای همیشه با حضور همه مسولان استان کهگیلویه و بویراحمد و خوزستان خاتمه یابد.


محمدی گفت: برخی ها بیشتر این جنگل های کوه حاتم را قرق خود کردند و ادعای مالکیت می کنند و اجازه حضور به هیچ یک از طبیعت دوستان و حتی ماموران منابع طبیعی را نمی دهند که این موضوع به همراه تخلفات گسترده در این منطقه نیز به سازمان جنگل ها نیز ارسال شده است.




نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: