« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۳۰۴۸۲
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۴
مردم روستاهای منطقه رودکوف شامل چلی ؛لارب و ....دست به دامان رئیس جمهور منتخب شدند؛
فریاد رسی نیست !!!دست به دامان رئیس جمهور منتخب خواهیم برد تا هم بین مردم و مسولان راهداری قضاوت کنند و هم مشکل راه ارتباطی این روستاها و گلزار مطهر پنج شهید این منطقه را مرتفع نمایند.
پایگاه خبری اوای رودکوف-علی پارسا:چنانکه می­ دانیم اقتصاد کشورهای جهان سوم از جمله کشور ما اغلب بر تولیدات کشاورزی متکی است. و فعالیت­ های کشاورزی هم، غالباً در روستاها انجام می­ شود. لذا از یک طرف به خاطر بهبود بخشیدن به روش­ های سنتی تولیدات کشاورزی و بهره برداری بهینه از زمین و منابع تولید و توزیع محصولات کشاورزی و از سوی دیگر تخفیف گرسنگی و محو فقر و از طرف دیگر به منظور نوسازی اجتماعی و فرهنگی روستاها که خود منبعث از توجه به مسائل انسانی و ضرورت­ های سیاسی است، موضوع توسعه روستایی و اهمیت آن آشکار می­گردد.


برای همین هم هست که گفته ­اند مشکلات آینده جهان سوم اعم از بیکاری، فقر، کمبود درآمد، گرسنگی، کمبود تولید و غیره باید در روستاها حل و فصل گردد. بنابراین توسعه روستایی به خاطر حل مشکلات مزبور و مخصوصاً برآوردن نیازهای اساسی مردم روستایی از اهمیت و اولویت خاصی برخوردار است.


اما این مهم و خواسته به حق با کمال تاسف در نگاه مسولان راهداری استان کهگیلویه و بویراحمد پیرامون روستاهای منطقه عالی طیب در شهرستان لنده دیده نمی شود.
بعنوان مثال: بعد از چهار دهه از عمر با برکت انقلاب اسلامی هنوز مردم روستاهای برمل، چلی ، لارب، دلیک ، راستکو و علمداری از توابع بخش مرکزی شهرستان لنده علیرغم ظرفیتهای بالای کشاورزی ؛ دامداری ؛ گردشگری و حضور در تمامی صحنه های انقلاب و تقدیم پنج شهید و صدها ایثارگر و نیروی اداری و ....فاقد جاده و راه ارتباطی مناسب می باشندو پیگیریها و مطالبات آنها راه به جایی نبرد تا اینکه در اواخر سال 1399 مجبور به اعتراض و تجمع در جلوی فرمانداری این شهرستان شدند.


تجمع کنندگان با در دست داشت پلاکادرهایی با مضمون «بعد از گذشت چهل سال روستای چلی راه ندارد»، «زمستان= قطع راه ارتباطی آرامگاه پنج شهید والا مقام»، «مسئولین محترم احداث پل رود شور(برمل_قیام) بعد از ۱۴سال چه شد»، « جاده برمل مسیر بی بازگشت»، « چلی محروم، چلی مظلوم ، اهالی آواره ، جوانان بیکار» و با با بیان ظرفیت‌های مختلف این روستاها اعم از حضور در دفاع مقدس و تقدیم بیش از 5 شهید و ده‌ها جانباز و صدها ایثارگر به نظام مقدس جمهوری اسلامی و وجود صدها هکتار اراضی آبی و کشاورزی، پرورش بیش از دهها هزار دام شامل بز و گوسفند و اسب و غیره ؛ و وجود باغات و مرکبات فراوان و مناطق زیبا و بکر گردشگری ، از نبود جاده و راه ارتباطی مناسب بعد از 41 سال از عمر با برکت انقلاب اسلامی به شدت اعتراض کردند.


21 بهمن 1399 بود که  فرماندار جدید لنده به همراه مدیر کل راهداری و جمع دیگری از مسولان شهرستانی به این روستاها عزیمت و وعده احداث و بازسازی جاده های این روستاها را دادند و این سریال همچنان ادامه داشت و همواره جناب مدیر کل طفره می رفت و هر گاه پاسخی متفاوت می داد یک روز قانون را بهانه می کرد و مدعی می شد در قانون برای روستاهای زیر 20خانوار و اراضی مستعد کشاورزی و دامداری و باغات و مرکبات آنها ترمیم و بازسازی جاده پیش بینی نشده است!!!و روزی دیگر وعدهای خود را کتمان و این سریال ادامه داشت تا اینکه مکاتبات فراوانی از سوی فرمانداری لنده خطاب به نهادهای امنیتی و اجرایی انجام شد و به یکبار چند روز قبل از انتخابات بولدوزری به سمت منطقه سرازیر نمودند تا بقول خودشان جاده روستاهای چلی و لارب را ترمیم و بازگشایی نمایند که  قریب به 20 روز مسیر 40 دقیقه ای لنده تا روستاهای قیام و برمل را همراه با انواع و اقسام بهانه های بنی اسرائیلی و کارشکنی ها و ....طی نمودند در اظهار اولیه انها گفته شد که بولدوزر توان بازگشایی جاده ای را که خودروهای نیسان ؛کمک دار و تراکتور از آن روزانه عبور می کنند و هرساله از طریق لودر بازگشایی می شد را ندارد!!!!!!!!!!!


مدتی را به بهانه تعطیلات کار را آغاز نکرده و مدتی نیز گویا (مضمون به نقل از یک مسول) راننده محترم قصد کشت غلات خود را داشت و از ان به بعد نیز به دروغ خانواده ای را متهم به جلوگیری از حرکت این دستگاه نمودند و سرانجام بهانه های آنها یکی پس از دیگری برطرف و  بلدوزر را به روستای برمل بردند و هیچ اقدامی انجام ندادند و قتی مردم اعتراض می کردند مسولان پاسخ می دادند که چهل سال است که شما مشکل راه ارتباطی دارید و این چند روز را نیز تحمل کنید همه چیز حل می شود ....تا اینکه بلافاصله بعد از اتمام انتخابات قصد انتقال این بولدوزر را به سمت کهگیلویه داشتند که با مخالفت مردم مواجه شدند و اینجاست که حرف مردم و حدس و گمانهای انها مبنی بر اینکه مسولان فقط به بهانه انتخابات این سریال را ساخته و گرنه قصد کار و خدمت در این روستاهای محروم را نداشته اند بر همگان ثابت شد.


حال قضاوت با شما مردم ! اما ایا سکوت آقای استاندار و نماینده مردم در این ماجرا و فریب مردم و دروغ به انها قابل توجیه هست.


آیا مسولی که کلاه سر مردم می گذارد و مدام دروغ می گوید و اینگونه مردم را سر کار می گذارد و بجای آنکه مرهمی برای زخم دل انها باشد نمک بر زخم آنها می پاشد در شان این انقلاب و این ملت است؟ ایا چنین افرادی سزاوار کرسی خدمت در مملکتی هستند که خونبهای هزاران شهید مظلوم و گلگون کفن می باشد ؟ ایا این عمل به توصیه های امام راحل است در باره روستائیان و محرومان؟فریاد رسی نیست !!!دست به دامان رئیس جمهور منتخب خواهیم برد تا هم بین مردم و مسولان راهداری قضاوت کنند و هم مشکل راه ارتباطی این روستاها و گلزار مطهر پنج شهید این منطقه را مرتفع نمایند.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: