« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۳۰۴۹۰
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۹
ظهر امروز انجام گرفت؛
به مناسبت گرامی‌داشت هفته قوه قضاییه، مسئولان دستگاه قضایی شهرستان لنده با امام جمعه این شهرستان دیدار و گفت و گو کردند.
به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف ؛مناسبت گرامی‌داشت هفته قوه قضاییه، مسئولان دستگاه قضایی شهرستان لنده با امام جمعه این شهرستان دیدار و گفت و گو کردند.


صلح و سازش و اصلاح ذات البین باید در اولویت باشد.

در دیدار مسئولان دستگاه قضایی شهرستان لنده با امام جمعه،  ایرج علیبازی رئیس دادگستری لنده ضمن گرامیداشت هفته قوه قضائیه و  تسلیت به مناسبت شهادت دکتر بهشتی به ارائه گزارشی از عملکرد دستگاه قضایی شهرستان لنده  پرداخت.

رئیس دستگاه قضایی شهرستان لنده اظهار داشت: پرسنل حوزه قضایی شهرستان لنده علیرغم شرایط کرونایی بصورت شبانه روزی تلاش می کنند که رسالت خود را به نحو مطلوب انجام دهند.

علیبازی  وظیفه اصلی قوه قضائیه را اقامه عدل و قسط دانست و خاطرنشان کرد: این موضوع از اصلی ترین امور زندگی مردم می باشد که کار انبیاء الهی نیز بوده است.

وی کرامت انسانی و حفظ حقوق افراد را از ملزمات دادگاه و دادسرا دانست و تاکید داشت:کاهش جمعیت کیفری در دستورات این نهاد می باشد.

رئیس دادگستری شهرستان لنده  با تاکید بر لزوم استفاده از ظرفیت‌های مختلف مردمی و امکانات موجود در شوراهای حل اختلاف، گفت: با توجه به سیاست‌های قوه قضاییه، صلح و سازش و اصلاح ذات البین باید در اولویت باشد.


باید درب اتاق کار مسولین قضایی به روی مردم باز باشد

در ادامه امام جمعه لنده ضمن تقدیر از خدمات دستگاه قضایی و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هفتم تیر، دکتر بهشتی را عالمی فرزانه و اندیشه وی را الگویی تمام عیار در جامعه امروز دانست و گفت: وجود دستگاه قضا و عدالت آن در صدور احکام قضایی زمینه ساز ایجاد جامعه سالم است.

حجت الاسلام محمودی اصل دیدارهای مردمی مسولان قضایی با مردم را تسکین دهنده دانست و اظهار داشت باید درب اتاق کار مسولین قضایی به روی مردم باز باشد تا برای یک سوال کوتاه و حضور چند دقیقه ای معطل نمانند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان لنده رفع تصرف از اراضی ملی و مبارزه جدی با فروشندگان مواد مخدر را از جمله دغدغه های مردم دانست و خواهان جدیت بیشتر  در برخورد با این معضلات شد.

امام جمعه لنده با تاکید بر اقدامات فرهنگی در همه ی دستگاهها و نهادهای اداری اظهار داشت:با توجه به اینکه کارکنان دستگاه قضائی رسالت واقعی خود را در زمینه برقراری عدالت اجرای می کنند باید از مواعظ اخلاقی بهره مند شوند و در دستگاه قضائی گرچه اقدامات فرهنگی خوبی صورت می گیرد ولی باید تقویت شود تا با ایجاد کارگاههای آموزشی قضات و کارمندان از یاد خدا و تقوا غافل نشوند.


بیشتر بخوانید:
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: