« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۳۰۵۳۹
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۵
مدیر گروه ویروس شناسی انستیتو پاستور ایران:
مدیر گروه ویروس شناسی انستیتو پاستور ایران با بیان اینکه کشور می توانیم ادعا را کنیم که همه قسمت های زنجیره مربوط به ساخت واکسن را داریم گفت: تامین تجهیزات تولید انبوه واکسن در ایران ضروری است.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آوای رودکوف به نقل از ایرنا، آزادمنش با اعلام این خبر اظهار داشت: واکسن سازی مجموعه‌ای از فناوری‌ها را در مقیاس بزرگ شامل می‌شود.

مدیر گروه ویروس شناسی انستیتو پاستور ایران بیان کرد: باید محصولی تولید شود که برای جمعیت بزرگ بتوان از آن استفاده کرد.

وی با بیان اینکه در نتیجه فرایند ساخت واکسن در داخل شامل تکنولوژی ساخت، تولید انبوه و آزمون آن در جمعیت گسترده است تصریح کرد: در واقع محصولی که برای صدور به بازار مجوز دریافت می‌کند، همه این مراحل را باید گذرانده باشد.

وی یاد آور شد: هر چند برای تولید انبوه نیازمند تجهیزاتی از کشورهای دیگر هستیم، با این حال می‌توانیم بگوییم که دانش آن مال خودمان است.

مدیر گروه ویروس شناسی انستیتو پاستور ایران به دلایل اقتصادی تولید واکسن در داخل کشور اشاره کرد و گفت: این اقدام از بعد امنیتی و سیاسی هم مطرح می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه استقلال اقتصادی به دنبال خود نوعی امنیت و اسقلال سیاسی را هم به دنبال می آورد اضافه کرد: لزومی ندارد منتظر کشوری دیگر باشیم که از این حربه برای دادن دارو یا واکسن استفاده کند.

مدینه صابری/خبرنگار افتخاری پایگاه خبری آوای رودکوف
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
پر طرفدار ترین