« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۳۰۵۴۲
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۴۰۰ - ۰۰:۲۴
ئیس سابق قوه قضائیه و رئیس‌جمهور منتخب مردم:
رئیس سابق قوه قضائیه و رئیس‌جمهور منتخب مردم با بیان اینکه ارتقای همیشگی ویژگی سند تحول قضایی است گفت: با مدیریت آقای محسنی‌اژه‌ای گام‌های بلندی برداشته می‌شود.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آوای رودکوف به نقل از خبرگزاری تسنیم؛ مراسم تودیع و معارفه رؤسای قدیم و جدید قوه قضائیه ظهر امروز با حضور جمعی از مسئولان عالی‌رتبه کشور برگزار شد.
آیت الله رئیسی رئیس سابق قوه قضائیه و رئیس‌جمهور منتخب مردم در این مراسم اظهار داشت: در حالیکه دستگاه قضائی در گام دوم انقلاب نیاز به تحولی داشت؛ اقدامات برای تحقق آن در سند تحول که سال قبل تهیه شد انجام شد.

وی بیان کرد: در حالیکه این سند سال به سال ارتقا خواهد یافت؛ در زمان حاضر هم نسبت به آنچه به مقام معظم رهبری تقدیم شد ارتقا یافته است.

رئیسی تصریح کرد: تلاش من در دوره ریاست بر قوه قضائیه دنبال کردن و تحقق موارد هشت‌گانه ابلاغ حکم مقام معظم رهبری همراه با همکاران قضائی بود.

وی تلاش خود در بخش قضا در کشورمان را تلاش برای تبدیل آنچه از وعده یا خواسته است دانست و متذکر شد: از دیگر اقدامات صورت گرفته در حوزه قضا می توان به تلاش در قوه قضائیه برای حرکت برنامه‌محور برای حرکت پایدار و متداومی اشاره کرد.

رئیس جمهور منتخب مردم در تشریح عنایت مقام معظم رهبری به دستگاه قضائی، در دیدار هفتم تیرماه یاد آور شد: این عنایت سرمایه بزرگی برای دستگاه قضائی است که اعتبار و اعتماد را به‌همراه داشت.

رئیس سابق قوه قضائیه با تأکید بر بسط عدالت اداری از لزوم محور قرار گرفتن عدالت سخن گفت و اذعان داشت: اولین شاخصه عدالت‌محوری، شایسته‌سالاری و جذب و حمایت از شایستگان است.

این مقام مسئول کشوری قانون‌مداری را دومین ویژگی شایسته‌سالاری برشمرد و اضافه کرد: باید همیشه بر قانون تأکید کرد.
وی یادآور شد: یکی از وظایف همه دولت‌ها و بخش‌ها و همه مسئولین در دستگاه قضائی برای حفظ کشور، تکیه بر قانون و قانون‌مداری است.

رئیسی ادامه داد: مسئله نظارت بر شایستگان و قانون‌مداران در مجلس، قوه قضائیه و دولت و بالاتر از آن بین آحاد مردم و رسانه‌ها دیده شده است.

وی مقام معظم رهبری را در رأس همه نظارت‌ها عنوان کرد و با بیان اینکه مقام معظم رهبری بر همه اجزای نظام نظارت دارند افزود: تأکید می‌کنم که نظارت‌گریزی ضد ارزش است.

رئیس جمهور منتخب مردم با تاکید بر اینکه نظارت، موهبت و نعمت است و باید به آن احترام گذاشت متذکر شد: نظارت می‌تواند تضمین‌کننده اجرای عدالت و قانون در کشور باشد.

وی در تشریح پیشگیری از وقوع جرم و ناهنجاری‌ها در اجتماع بیان کرد: پیش از این هم تأکید کرده بودم که پیشگیری از وقوع جرم وظیفه و مأموریت تنها قوه قضائیه نیست و همه دستگاه‌ها و قوا باید در این باره احساس مسئولیت کنند.

وی ابراز امیدواری کرد: همکاری بین سه قوه در رابطه با پیشگیری از وقوع جرم و ناهنجاری‌ها در اجتماع ایجاد شود.

رئیسی متذکر شد: همکاری همه نهادها و آحاد مردم در بستر گام دوم برای پیشگیری از وقوع جرم یک امر جدی است.

رئیسی در ادامه با تقدیر از مقام معظم رهبری بابت انتخاب حجت‌الاسلام محسنی‌اژه‌ای برای ریاست قوه قضائیه گفت: از 36 سال قبل تا کنون از نزدیک با حجت‌الاسلام ‌والمسلمین محسنی‌‌اژه‌ای همکار هستم.

رئیس جمهور منتخب مردم با بیان اینکه در این مدت آنچه از حجت‌الاسلام محسنی‌اژه‌ای دیدم، صلاحیت‌های عملی و تسلط بر مبانی و قوانین و حقوق است خاطر نشان کرد: قاضی توانمند و توانا و آشنا نسبت به دستگاه قضا و دارای روحیه انقلابی است به‌طوریکه تطورات زمانی ایشان را دچار چرخش نکرده و بر مبانی و اصول انقلابی پایبند هستند.

مدینه صابری/خبرنگار افتخاری پایگاه خبری آوای رودکوف
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: