« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۳۰۵۶۶
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۴۰۰ - ۲۲:۵۴
رئیس علوم پزشکی یاسوج:
رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: تاکنون ۵۳ هزار و ۷۵۶ دوز واکسن وارد استان شده است.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آوای رودکوف به نقل از ایرنا، پرویز یزدان پناه با اعلام اینکه تاکنون ۵۳ هزار و ۷۵۶ دوز واکسن وارد استان شده است اظهار داشت: از این میزان ۳۳ هزار و ۳۱۶ دوز در مرحله اول و ۱۸ هزار و ۳۱۸ دوز واکسن در مرحله دوم تزریق شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج بیان کرد: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون ۳۰۲ هزار بیمار به مراکز بهداشتی و درمانی استان مراجعه کرده اند.

وی با بیان اینکه تاکنون ۱۱۹ هزار و ۴۰۰ نفر بستری، ۱۱۹ هزار و ۹۳ نفر ترخیص شده اند گفت: تاکنون ۵۲ هزار و ۵۲۰ بیمار کرونایی از طریق تست pcr شناسایی شده است که ۵۰ هزار و ۶۱۴ نفر بهبود یافته اند.

یزدان پناه با تاکید بر اینکه حدود ۹۵ درصد مبتلایان روند بهبودی کامل را طی کردند گفت: همچنین در طی ۱۸ ماه گذشته ۱۴۷ هزار و ۳۶۷ نمونه pcr و ۷۹ هزار ‌و ۷۳۱ نمونه رپید تست انجام شده است.

وی تصریح کرد: میزان شیوع بیماری در کشورچهار و در استان ۸.۸ است.

یزدان پناه بیان کرد: درصد کشندگی بیماری کرونا در کشور ۲.۶ و در کشور در استان ۱.۱ است.

وی ادامه داد: شهرستان های لنده، باشت و بهمئی بیشترین موارد ابتلا و دنا، مارگون و بویراحمد کمترین میزان مبتلایان را داشته اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با بیان اینکه در طی ۱۸ روز گذشته هفت مورد فوتی ناشی از کرونا در استان گزارش شده است یاد آور شد: مجموع قربانیان کرونا در استان به ۷۰۲ نفر رسیده است که ۶۸۱ نفر تست مثبت پی سی آر و ۳۰ نفر تست مثبت سی تی اسکن بودند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج غربالگری را نقاط قوت مدیریت کرونا در کهگیلویه و بویراحمد برشمرد و گفت: استان در مرحله اول و دوم رتبه های برتر کشور را کسب کرد و در مراحل دو سوم و چهارم نیز در سطح بالایی قرار گرفت.

وی از پیش بینی ۸۰۰ تخت کرونایی در بیمارستانهای استان کهگیلیویه و بویراحمد پیش‌بینی خبر داد و گفت: : طی این مدت ۳۶ تخت ویژه نیز بر تعداد تخت های ویژه استان افزوده شده است.
مدینه صابری/خبرنگار افتخاری پایگاه خبری آوای رودکوف
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: