« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۳۰۵۸۳
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۶
مدیرکل امور عشایر کهگیلویه وبویراحمد:
مدیرکل امور عشایر کهگیلویه وبویراحمد گفت: در اثر کاهش نزولات آسمانی و کم بارشی های سالهای اخیر، همه مناطق عشایری این استان دچار تنش آبی هستند.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آوای رودکوف به نقل از ایرنا، فضل الله آذرفر با اعلام این خبر اظهار داشت: تنش آبی، جمعیت ۷۰ هزار نفر عشایر این استان تهدید می کند.

مدیرکل امور عشایر کهگیلویه وبویراحمد بیان کرد: این میزان جمعیت عشایری در هشت ایل بومی و سه ایل غیربومی با ۱۳ زیست‌بوم سکونت دارند.

وی از خشکیدگی ۷۰ درصد از ۲ هزار حلقه چشمه و قنات های تأمین کننده آب آشامیدنی مناطق عشایری کهگیلویه و بویراحمد خبر داد و گفت: کم بارشی های اسفند ماه تاکنون عامل اصلی خشکیدگی چشمه ها و قنوات مورد نظر است.

آذرفر یکی از مشکلات اصلی امور عشایر استان کهگیلویه و بویراحمد در خدمت‌رسانی به عشایر این استان را تامین آب ۱۱ هزار خانوار عشایری و بیش از ۱۰ میلیون راس دام دانست و متذکر شد: روزانه ۱۴۰ هزار لیتر آب به وسیله ۱۰ تانکر سیار به عشایر این استان آبرسانی می شود.

آذرفر به کمبود اعتبار برای خرید یا اجاره تانکرهای آبرسانی سیار اشاره و اضافه کرد: در صورت تامین نشدن تجهیزات تامین آب آشامیدنی عشایر و دامهایشان ، امکان مهاجرت آنان به مناطق حاشیه ای شهرها و بروز آسیب های اجتماعی و اقتصادی وجود دارد.

وی آبرسانی با 10 دستگاه تانکر را پاسخگوی نیاز عشایر استان کهگیلویه و بویراحمد ندانست و ابراز امیدواری کرد: مسوولان، چاره ای عاجل برای حل مشکل کم آبی در این مناطق بیاندیشند.

مدیرکل امور عشایر کهگیلویه و بویراحمد از لزوم تامین اعتبار 200 میلیارد ریالی برای تقویت ناوگان آبرسانی سیار به مناطق عشایری استان ۲۰سخن گفت و یادآور شد: بهبود خدمات رسانی به قشر تلاشگر عشایر کهگیلویه و بویراحمد نیازمند تامین ۲۰ دستگاه تانکر دیگر است.

آذرفر با تاکید بر اینکه کمبود آب در مناطق عشایری، تهدیدکننده سلامت عشایر کهگیلویه و بویراحمد است متذکر شد: عشایر استان کهگیلویه و بویراحمد، سالانه ۴۵ هزار تن گوشت قرمز، شیر،کشک ،روغن و پشم تولید و روانه بازارهای مصرف می کنند.

مدینه صابری/خبرنگار افتخاری پایگاه خبری آوای رودکوف
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: