« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۳۰۶۰۹
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۳
رئیس پلیس آگاهی استان خبر داد :
رئیس پلیس آگاهی استان کهگیلویه و بویراحمد در خصوص استفاده از سلاح در مراسم عزا، عروسی و تیراندازی در سطح استان‌ هشدار داد
 پایگاه خبری آوای رودکوف:رئیس پلیس آگاهی استان کهگیلویه و بویراحمد در خصوص استفاده از سلاح در مراسم عزا، عروسی و تیراندازی در سطح استان‌ هشدار داد و از شهروندان خواست، جهت پیشگیری از وقوع حوادث ناگوار از هرگونه تیراندازی در این مراسمات اکیداً خودداری نمایند.

سرهنگ "سعید بالش زر" با اشاره به رسم و رسوم غلط تیراندازی در مراسم عزا، عروسی و استفاده نابجا از اسلحه در استان کهگیلویه و بویراحمد، اظهار کرد: موارد متعددی وجود دارد که افراد به دلیل سهل انگاری، غفلت و ضعف مهارت‌های لازم در حمل، نگهداری و عدم استفاده صحیح از سلاح گرم، قتل و مجروحیت ناخواسته نزدیکان و افرادی که در آن مراسم حضور دارند را رقم زده‌اند.

وی افزود: متاسفانه بیش از ۷۰ درصد قتل های سال گذشته و ۹۵ درصد از قتل های سال جاری در سطح استان بوسیله سلاح گرم بوقوع پیوسته است.

بالش زر تصریح کرد: پلیس همواره تاکید کرده، اسلحه وسیله خطرناکی است که دارنده آن می‌بایست نسبت به آن احساس مسئولیت کرده و به هیچ وجه نباید بدون هماهنگی مراجع ذیصلاح آن را در دسترس دیگران و افرادی که آموزش‌های لازم را در این خصوص ندیده اند قرار دهند.

وی با بیان اینکه تخطی از قوانین و مقررات مربوط به حمل، نگهداری و استفاده غیرمجاز از سلاح‌های گرم جرم محسوب می‌شود، خاطرنشان کرد: پلیس علاوه بر نگاه پیشگیرانه، تاکید ویژه ای بر فرهنگ سازی، آموزش و همکاری سایر نهادها و دستگاه‌های مسئول داشته و بر این باور است که می‌توان سایر رسوم پسندیده را جایگزین رسم تیراندازی در مراسم عزا و عروسی کرد.

 رئیس پلیس آگاهی استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به این که برای ارتقاء امنیت، برخورد با استفاده کنندگان بصورت غیرمجاز از سلاح و مهمات ادامه دارد؛ از شهروندان خواست: هرگونه اخبار واطلاعات مربوط به سلاح ومهمات غیرمجاز را به پلیس ۱۱۰ اطلاع دهند.



 پایگاه خبری پلیس
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: