« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۳۰۶۲۷
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۵
سیاسی؛
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: کشاورزان با اعتماد به ذخیره پشت سدها، محصولات خود را کشت کردند که باید از پیش شرایط برای آنان توجیه و از بروز وضعیت فعلی جلوگیری می‎‌شد.
پایگاه خبری آوای رودکوف: محسن رضایی عصر امروز در حاشیه دیدار با کشاورزان روستاهای هویزه در استان خوزستان اظهار داشت: اینکه برخی از مسئولان مشکلات را برگردن شلتوک‌کاران به‌دلیل مصرف بالای آب می‌اندازند، اشتباه است و باید از مدت‌ها پیش شرایط برای آنان توجیه می‌شد.

وی افزود: مردم استان خوزستان مردمی صبور با بصیرت و مقاوم هستند که مقاومت آنان چه در دوران دفاع مقدس و چه در وقایع پس از آن و دفاع آنان از این مرز بوم، یک مدال افتخار بر گردن آنان است که مستحق قرار گیری در این گونه شرایط نیستند و باید با تدبیر صحیح به آنان کمک کرد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: برخی تقصیر کار در کاهش آب ورودی به تالاب هور العظیم را بر گردن کشاورزان و به‌ویژه شلتوک‌کاران می‌اندازند که اشتباه است چراکه کشاورز هیچ گاه محصول خود را به خطر نمی‌اندازد و براساس شرایطی که خود می‌بیند کشت فصلی خود را انجام می‌دهد.

رضایی بیان داشت: کشاورز وقتی برای دریافت کود، بزر و یا پرداخت حق‌آبه مراجعه می‌کند سازمان‌های مربوطه موظف هستند شرایط آبی را برای وی توجیه کنند که اکنون شاهد آن هستیم که این شرایط به هیچ وجه ارائه نشده و اکنون هم که دچار تنش آبی شده‌ایم به ما می‌گویند کشاورزان از ما حرف شنوی ندارند.

وی بیان داشت: باید شرایط برای کشاورزان درست تشریح می‌شد و اکنون هم باید وزارت نیرو با تامین آب مورد نیاز کشاورزان و دامداران و تالاب‌های استان مدیریت گذشته غلط خود را جبران کند تا از بروز و گسترش فجایع زیست محیطی بیشتر در استان جلوگیری کرد.



منبع: تسنیم

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: