« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۳۰۶۳۴
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۶
مشروح خطبه های نماز جمعه این هفته شهر به امامت حجت الاسلام الهی نیا:
نماز جمعه این هفته شهر لنده با حضور اقشار مختلف مردم و بارعایت پروتکل های بهداشتی به امامت حجت الاسلام سید محمود ا الهی نیا برگزار شد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آوای رودکوف؛نماز جمعه این هفته شهر لنده با حضور اقشار مختلف مردم و با بارعایت پروتکل های بهداشتی به امامت حجت الاسلام الهی نیا برگزار شد.

حجت الاسلام سید محمود الهی نیا در خطبه های نماز جمعه در مورد اهمیت روز جمعه گفت: این روز در بین روزهای هفته در نظر دین اسلام از اهمیت خاصی برخوردار است.

وی افزود: جمعه روز ظهور و پایان غیبت امید دل مستضعفان و عاشقان اهل بیت است و خداوند کارهای نیک را چند برابر و به درجات مومنان می افزاید و دعاها را مستجاب می کند.

حجت الاسلام الهی نیا در مورد اهمیت نماز جمعه گفت: این نماز حج مستمندان است و بسیاری از برکات کنگره اسلامی حج در اجتماع نماز جمعه وجود دارد.

امام جمعه موقت لنده  در ادامه گفت: پیامبر گرامی اسلام (ص) در معراج مشاهد فرمودند که فرشتگان برای کسانی که روز جمعه به نماز حاضر شوند و  غسل جمعه کنند طلب مغفرت می نماید.

حجت الاسلام الهی نیا تاکید کرد: یکی از برکات نماز جمعه همبستگی و انسجام هر چه بیشتر در میان صفوف مسلمین است به گونه ای  که دشمنان یک هفته تبلیغات مسموم می کنند اما با یک خطبه نماز جمعه همه آنها خنثی می شود.

خطیب خطبه های نماز جمعه لنده در مورد سالروز اولین اقامه نماز جمعه در کشور اشاره کرد و گفت: این نماز به امامت مرحوم آیت الله طالقانی اقامه شد و خداوند متعال را شاکریم که این نعمت الهی شامل حال مردم شریف ایران شد.

وی افزود: امام خمینی ره می فرماید: "نماز جمعه از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است و اسلام دین سیاست است و هر فردی که خیال کند اسلام جدا از سیاست است جاهل بوده و از اسلام و سیاست اطلاع ندارد.

تقدیر از عوامل اجرایی نماز جمعه

حجت الاسلام الهی نیا تاکید کرد: مدت 12 سال است که نعمت برگزاری نماز جمعه شامل حال مردم شهرستان لنده شده و جا دارد از حضور همیشگی مردم  که به این جایگاه مقدس رونق دادند جای تشکر دارد و همچنین از ائمه جمعه های  قبلی و فعلی  تشکر و همچنین طلب مغفرت برای حجت الاسلام محمودی اولین امام جمعه لنده را  مسئلت دارم و روح ایشان شاد باشد.

امام جمعه موقت در ادامه از عوامل اجرایی نماز جمعه  که در طول این چند سال زحمت کشیدند دفتر و ستاد نماز جمعه؛ رسانه ها ؛ موذنان؛ قاریان؛ مکبران؛ مجریان؛ خادمان ؛شاعران ؛ صدا و سیما؛ نیروهای نظامی ؛ انتظامی؛ سپاه پاسداران و بسیج تقدیر و تشکر کرد.

الهی نیا به سالروز عملیات مرصاد اشاره و گفت: این عملیات در مقابل مجاهدین خلق صورت گرفت که با تمام توان به میدان آمدند اما به لطف خداوند شکست مفتضحانه ای خوردند.

 عید غدیر نشان دهنده اهمیت مدیریت جامعه است

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان لنده در مورد عید غدیر گفت: مسئله غدیر و تعیین امام علی (ع ) به عنوان ولی امر امت اسلامی از سوی پیامبر یک حادثه بزرگ و با برکت و پر معناست و در حقیقت دخالت پیامبر در امر مدیریت جامعه است.

حجت الاسلام الهی نیا گفت: همه امامان نور واحد هستند و امام هادی (ع) هم مثل دیگر امامان معصوم دیگر وظایف دینی خود را به نحو احسن انجام داد و و مدت  امامت ایشان 23 سال بود.

آب شرب لنده  حتی مناسب کولر آبی هم نیست

مسئول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی به مشکلات شهرستان اشاره کرد و گفت: آب شرب شهرستان لنده مشکل دارد و این مشکل مربوط به سالیان سال است و حتی مناسب کولر آبی هم نیست و راهکار آن چشمه موگرمون است و استفاده از این آب با این همه رسوبات در شان مردم این شهرستان نیست مهمترین ماموریت مسئولین حفظ سلامت مردم است.

پروژه جاده و پل تراب یا خواب آشفته ای که هیچگاه تعبیر نمی شود

الهی نیا  به مسئولین اداره راه توصیه کرد علاوه بر تکمیل پل تراب  و تکمیل جاده پاتاوه دهدشت نسبت به خاک برداری و زیرسازی دو طرف پل اقدام کنند.

بر بازار نظارت داشته باشید

الهی نیا گفت: آموزه های دینی ما تاکید بر رعایت انصاف دارند و از بازاریان انتظار داریم انصاف را رعایت کنند و از امور صنفی هم درخواست داریم  بر بازار نظارت داشته باشند.

بانیان مراسمات مدیون سلامت مردم هستند

امام جمعه موقت لنده در پایان گفت: کرونا هنوز جدی است و مراسماتی که در شهرستان ما برگزار می شود بانیان آنها مدیون هستند و اگر کسی در این مراسمات گرفتار این بیماری شود بانیان مراسمات زیر دین می باشند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: