« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۳۰۶۵۷
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۵
فوری؛
دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با صدور اطلاعیه‌ای خیز جدید بیماری کرونا با گونه دلتا در استان کهگیلویه و بویراحمد را سخت اعلام کرد.
پایگاه خبری آوای رودکوف:دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با صدور اطلاعیه‌ای خیز جدید بیماری کرونا با گونه دلتا در استان کهگیلویه و بویراحمد را سخت اعلام کرد.

به گزارش ایمنا، در پی اوج‌گیری غیر منتظره بیماری کرونا دلتا در کهگیلویه و بویراحمد اعضای هیئت رئیسه، روسای بیمارستان‌ها، شبکه‌های بهداشت و درمان و اعضای ستاد مقابله با کرونا در خصوص شرایط موج سوم کرونا در این ستان بیانیه‌ای صادر کردند. که متن آن بدین شرح است:

مردم شریف استان
سلام و عرض ادب و احترام
با عرض تبریک عید سعید غدیر خم
به استحضار می‌رساند متأسفانه خیز سوم بیماری کرونا گونه دلتا در استان با سرعت زیاد در حال مبتلا کردنِ تعداد زیادی از مردم و بستری تعدادی از آنها شده است. بطوری که امروز بیش از ٤٠٠ مورد مثبت در استان وجود داشت و در حال حاضر بیش از ٤٠٠ بیمار بستری و حدود ١٥٠ بیمار بستری موقت در درمانگاه‌های بیمارستان‌های استان وجود دارد و روزانه بین ٦٠ تا ٧٠ بیمار نیاز به خدمات بستری دارند.

همچنین ٢٠ بیمار کرونایی با شرایط وخیم در بخش‌های مراقبت‌های ویژه استان وجود دارد. احتمال تکمیل تمامی تخت‌های بیمارستانی در روزهای آینده و مرگ و میرهای دو رقمی در هفته‌های آینده وجود دارد.

در این شرایط خطرناک، بی توجهی به دستورالعمل‌های بهداشتی و ادامه برگزاری تجمعات خانوادگی و رفت و آمدها باعث افزایش تصاعدی تعداد بیماران و افزایش مرگ و میر شده و می‌شود.

در این شرایط حتی اگر تخت‌های جدید از طریق تغییر کاربری بخش‌های موجود و یا راه اندازی بیمارستانهای تازه تاسیس اضافه شوند، پرسنل مجرب برای ارائه خدمت به اندازه نیاز در اختیار نخواهد بود و توان پرسنل و پزشکان موجود هم به علت خستگی شدید جسمی و فکری، روز به روز کمتر شده و می شود.

استمرار محدودیت‌ها برای مردم باعث خستگی و کاهش رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی شده است ولی کار شبانه روزی، روند سریع بیماری و درگیری خانواده‌ها و مرگ هم استانی‌ها، مدافعان سلامت را نیز به شدت فرسوده کرده است. مراکز بهداشتی و درمانی استان از شروع کرونا تاکنون بی وقفه در حال خدمت به بیماران کووید ۱۹ و غیر کووید بوده اند و در این مدت فرصت استراحت و تجدید قوا نداشته اند.

لذا از مردم فهیم استان انتظار داریم با عدم برگزاری و حضور در تجمعات مختلف، انجام واکسیناسیون و رعایت دستورالعملهای بهداشتی، مانع ورود این ویروس منحوس به کانون‌های خانوادگی خود شوند.

اگر شما سنگر مقابله با ویروس را ترک کنید، مدافعان سلامت به تنهایی قادر به محافظت از جان خیلِ آسیب دیدگان از حملات ویروس نخواهند بود.

ما همچنان تا پای جان برای انجام وظیفه خواهیم ایستاد، اما علیرغم استفاده حداکثری از ظرفیت وتوان حوزه‌های بهداشت و درمان استان و اقدامات قابل توجه ستادهای استانی و شهرستانی مدیریت بیماری کرونا؛ این ظرفیت‌ها در حال اشباع هستند و دردمندانه تذکر می دهیم که در صورت تداوم بی تفاوتی و سهل انگاری عمومی، به زودی تعداد بیماران بدحال منتظر تخت در پشت درب بیمارستانها افزایش یافته و شاهد فوت تعداد زیادی از عزیزان مان خواهیم بود و پشیمانی آن برای افراد نقض کننده دستورالعمل‌های بهداشتی خواهد ماند.

والعاقبه للمتقین

اعضاء هیات رئیسه دانشگاه، روسای بیمارستانها، شبکه‌های بهداشت و اعضای ستاد مقابله با کرونای
دانشگاه علوم پزشکی یاسوج
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: