« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۳۰۶۷۴
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۷
سیاسی؛
نفتالی بنت، نخست وزیر اسرائیل روی یکشنبه مدعی شد که ایران با حمله به کشتی مرسر استریت اشتباه بزرگی را مرتکب شد و پاسخ آن را دریافت خواهد کرد.
به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف به نقل از ایسنا؛نخست وزیر رژیم صهیونیستی ادعاهایی را درباره دست داشتن ایران در هدف قرار گرفتن یک کشتی اسرائیلی در سواحل دریای عمان مطرح کرد.

به نقل از روزنامه صهیونیستی اورشلیم پست، نفتالی بنت نخست وزیر رژیم صهیونیستی روز یکشنبه مدعی شد که هدف قرار دادن کشتی مِرسِر استریت در سواحل عمان از سوی ایران انجام شده است و اسرائیل به آن پاسخ خواهد داد.

بنت مدعی شد: کاملا مشخص است که ایران کسی است که به این کشتی حمله کرده است. شواهد اطلاعاتی آن موجود است و ما از جامعه جهانی انتظار داریم تا برای حکومت ایران روشن سازد که اشتباه بزرگی مرتکب شده است.

اسرائیل رسما ایران را تهدید کرد

نخست وزیر رژیم صهیونیستی در ادامه این ادعاها در اظهاراتی تهدید آمیز گفت: ما می دانیم که چگونه در هر موردی به روش خودمان به ایران پیام بفرستیم.

او ادامه داد: رفتار زورگویانه ایران نه تنها برای اسرائیل خطرناک است، بلکه به منافع جهانی، آزادی دریانوردی و تجارت بین المللی آسیب می زند.

سعید خطیب‌زاده سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در نشست خبری این هفته خود در مورد اتهامات مطرح شده از سوی رژیم صهیونسیتی و آمریکا نسبت به ایران در مورد دست داشتن تهران در حمله به نفت کش اسراییلی و تلاش این رژیم برای مطرح کردن این موضوع در شورای امنیت سازمان ملل گفت: موجودیت اسرائیل باید دست از این اتهام زدن های واهی بردارد و این بار اول نیست که این رژیم چنین اتهاماتی را متوجه کشور ما می کند.

خطیب زاده بار دیگر با تاکید بر اینکه اظهارات مقامات رژیم صهیونیستی در این ارتباط محکوم است، گفت: آنها باید بدانند با این فرافکنی ها دردی از دردهایشان دوا نمی شود و هر کس باد بکارد طوفان درو می کند.

وی تاکید کرد: ایران لحظه ای در دفاع از امنیت خود و منافع مردمش تردید نمی کند.

پیشتر ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا نیز در بیانیه‌ای اعلام کرده بود که بررسی‌های به عمل آمده نشان می‌دهد که این حمله از طرف هواپیماهای بدون سرنشین ایران صورت پذیرفته است. یک مقام آمریکایی که نخواست نامش فاش شود در این خصوص به خبرگزاری آسوشیتدرپرس گفته است این پهپاد از بالای پل نفتکش و جایی که ناخدا و خدمه فرماندهی کشتی در آن حضور دارند منجر شده است. در پی این حمله دو شهروند بریتانیایی و رومانیایی جان خود را از دست داده‌اند.

مقام‌های اسرائیلی بدون اینکه سندی ارائه دهند ایران را مسئول این حمله معرفی کرده‌اند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: