« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۳۰۶۷۶
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۳:۴۶
حجت‌الاسلام محمد قمی در همایش مجازی 10 هزار هیئت برگزیده کشور:
جلسه مجازی حجت الاسلام قمی رئیس سازمان تبلیغات کشور با هیئت های برگزیده سراسر کشور امروز برگزار گردید.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آوای رودکوف از لنده ؛همایش مجازی 10 هزار هیئت برگزیده کشور صبح امروز 10 مرداد با حضور حاج منصور ارضی مداح و پیر غلام اهل‌بیت، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، حجت‌الاسلام مجید باباخانی مدیرکل تشکل‌های دینی سازمان تبلیغات اسلامی و جمع دیگری از فعالان و مسئولان تشکل‌های دینی و شبکه هیئت کشور و با حضور مجازی 10 هزار هیئت برگزیده از 430 نقطه کشور برگزار شد.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در این برنامه از  پاداش تعظیم شعائر دینی یاد کرد  و گفت: محرم و صفر اسلام‌ را زنده نگه داشته است و تعظیم شعائر حسینی تعظیم شعائر الله است و هیچگاه همانند محرم نمی‌توان شعائر دینی را تعظیم کرد.


حجت الاسلام قمی با تأکید بر اینکه ما به دنبال رفع تکلیف نیستیم بلکه به دنبال انجام تکلیف خود به درستی و با روحیه مسؤولیت‌پذیری هستیم، افزود: سال گذشته شاید تعدادی از هیأت‌ها تعطیل شد اما امسال اجازه نمی‌دهیم یک هیأت هم تعطیل شود و هر کاری می‌کنیم تا بستر برگزاری هیأت با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی فراهم شود.

وی با تأکید بر اینکه روضه‌های خانگی برکت بسیاری دارد و نباید از یادها فراموش شود، مطرح کرد: اهل بیت سیدالشهدا (ع) زیر آفتاب گریه کرده و روضه خواندند، ما هم سعی می‌کنیم تا شرمنده آن‌ها نشویم.


حجت‌الاسلام والمسلمین قمی، "امام‌حسینی‌ها" را مسؤولیت‌پذیر خواند و ادامه داد: ما انسان‌های قانون‌مندی هستیم اما اجازه هم نمی‌دهیم تعظیم شعائر دینی افولی داشته باشد، مردم این جامعه حکایت دلدادگی خود به سیدالشهدا را فریاد می‌زنند و امثال شهید آوینی باید این احساس را برای آیندگان ماندگار و بازگو کنند.

وی ادامه داد: سیدالشهدا(ع) معدن حکمت است و ما هم منفعل نمی‌شویم و قانون‌مند هستیم اما از تعظیم شعائر دینی کوتاه نمی‌آییم، امسال شرایط خاصی است و همه چیز گردن هیأتی‌هاست و ما نمی‌توانیم بهانه‌ای برای کم‌کاری داشته باشیم.


حجت‌الاسلام والمسلمین قمی با بیان اینکه امسال ایران را سیاه‌پوش می‌کنیم، اظهار کرد: شهرداری و نهادهای حاکمیتی و همه باید برای سیدالشهدا بسیج شوند و هر چه بگویند مراعات می‌کنیم اما تعظیم شعائر را کم‌رنگ نمی‌کنیم، اگر اجازه دهند دسته عزا برپا می‌کنیم و در خیابان به سوگواری می‌پردازیم.

وی با تأکید بر اینکه بلندگوهای مساجد، مدارس، دستگاه‌ها و سراسر کشور باید بلندگوی عزای حسینی شود، عنوان کرد: امام حسینی‌ها اگر حرف می‌زنند پای حرفشان می‌ایستند و در مسیر حسین (ع) از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین قمی تبعیت از رهبری را در هر شرایطی لازم دانست و گفت: ما به گفته‌های برخی افراد و تمسخر کردن‌هایشان کاری نداریم و هر کاری بتوانیم برای تحقق فرمان رهبری انجام خواهیم داد.



خبرنگار:بهروز عادل فر
منبع:آوای رودکوف
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: