« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۳۰۶۸۵
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۷
در جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم عنوان شد:
جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم با موضوع پیشگیری از تصرف غیر قانونی اراضی ملی و تغییر کاربری اراض در محل دادگستری این شهرستان برگزار شد‌.
به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف،ظهر امروز جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم با موضوع پیشگیری از تصرف غیر قانونی اراضی ملی و تغییر کاربری اراضی به ریاست قاضی علی بازی رئیس دادگستری شهرستان لنده  و با حضور جمعی از اعضای شورای اداری  این شهرستان  در محل دادگستری برگزار شد‌.


عزم دستگاه قضا در برخورد با ترک فعل مدیران جدی است

رئیس دادگستری شهرستان لنده در این جلسه جلوگیری از هرگونه تصرف و تخریب اراضی ملی و منابع طبیعی و تغییر کاربری اراضی کشاورزی توسط سودجویان را از اهداف کمیته پیشگیری از تصرفات غیرقانونی اراضی ملی دانست و گفت: راه‌اندازی این ستاد تاثیر قابل توجهی در کاهش تصرف اراضی ملی و تغییر کاربری اراضی کشاورزی خواهد داشت.

ایرج علیبازی با اشاره به‌ضرورت و اهمیت صیانت از بیت المال مسلمین به روایات و توصیه‌های امیرالمؤمنین (ع) اشاره کرد و افزود: آنچه از سیره حکومت‌داری حضرت علی (ع) برمی‌آید این است که ایشان در مورد دست‌درازی به بیت‌المال و خیانت در کار اداری و حکومتی با رفعت برخورد نمی‌کردند و بر همین اساس و طبق توصیه‌های دینی ما؛ در این موارد باید با متخلفین به‌طورجدی برخورد شود و هیچ کوتاهی صورت نگیرد و تلاش دستگاه قضایی نیز اجرای همین اصل است.

وی بیان کرد:در اجرای بندهای دوم و سوم اصل۱۵۶ قانون اساسی و به منظور حفظ حقوق عامه و نظارت بر حسن اجرای قوانین، دستگاه قضایی بدون مسامحه باهرگونه ترک وظایف قانونی مدیران و اهمال و سهل انگاری در اجرای قوانین برخورد می کند و در صورت عدم اقدام به موقع جهت اقامه دعوی در مراجع قضایی به منظور پیشگیری از تضییع بیت المال اقدام لازم را به عمل می آورد.

رئیس دادگستری شهرستان لنده از مدیران منابع طبیعی ؛ جهاد کشاورزی ؛شهرداری و مسکن و شهرسازی خواست تا با بازبینی کلیه ی واگذاریها موارد تخلف احتمالی را سریعا به مرجع قضایی گزارش نمایند.


تصرف و دست درازی به بیت المال و اراضی ملی خوردن مال امام زمان است

در ادامه این نشست امام جمعه شهر لنده طی سخنانی ضمن تسلیت به مناسبت عاشورای حسینی گفت:روز مباهله روز حقانیت اسلام ، اهل بیت عصمت و طهارت (ع) و روز عزت امت اسلام و مسلمانان عالم است .

 حجت الاسلام محمودی اصل اظهار داشت: ( امروز ) روز مباهله نام گرفته است، در این روز که روز نزول آیه «تطهیر» نیز هست، خداوند بر ارزش‌ها و فضیلت‌های اهل بیت(ع) و جایگاه راستین آنان در درک و شناخت اسلام راستین مهر تأییدی دیگر زد.

وی افزود: روایات فراوانی در منابع معروف و دست اول اهل سنّت و منابع اهل بیت(ع) آمده است که با صراحت می‌گوید: آیه مباهله درباره حضرت علی(ع)، حضرت فاطمه(س)، امام حسن(ع) و امام حسین(ع) نازل شده است.

امام جمعه لنده تصریح کرد: مباهله از رویدادهای صدر اسلام است،  هنگامی که پیامبر و اهل بیت در یک سو و مسیحیان نجران در دیگر سو آمادهٔ مباهله یا نفرین طرف دروغگو شدند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان لنده در ادامه ضمن تقدیر از تشکیل شورای پیشگیری از زمین خواری و صیانت از حقوق بیت المال در دادگستری شهرستان لنده اظهار امیدواری کرد تا این شورا به مصادیق ورود پیدا کرده  و ادامه این نشستها  بازخورد مناسبی برای شهرستان و صیانت از بیت المال داشته باشد.

حجت الاسلام محمودی اصل اظهار داشت: ائمه و معصومین از پیروان خود  خواستند تا سیره انها را اعمال کنند و یکی از سیرتهای ائمه عدم دست درازی به بیت المال است مسلمین است

امام جمعه لنده بیان کرد: تصرف و دست درازی به بیت المال و اراضی ملی خوردن مال امام زمان است و فرقی با انهایی که خیمگاه امام حسین را غارت می کردند ندارد.

وی خطاب به مسولان اظهار داشت : بگردین اگر جایی واگذاری غیر قانونی شکل گرفته و یا اینکه
 قانونی بوده ولی قانون را دور زدن را شناسایی و با هماهنگی دستگاه قضایی دست نامشروع آنها را کوتاه کنید.


عملیاتی نمودن ساختار بانک زمین

در ادامه این نشست نماینده سپاه ناحیه لنده ؛ جانشین فرماندهی انتظامی و مدیران ؛ منابع طبیعی ؛ بنیاد مسکن ؛ جهاد کشاورزی ؛مسکن و شهرسازی و بخشدار مرکزی ضمن ارائه گزارشی از عملکرد خود ؛نظرات و پیشنهادات خود را به منظور شناسایی و جلوگیری از تصرف غیر قانونی اراضی ملی و تغییر کاربری اراضی این شهرستان بیان نمودند و بر  بر ضرورت رفع تصرف از اراضی حاکمیتی تاکید و اتخاذ تمهیدات مؤثر همچون ممنوعیت ارائه خدمات زیربنایی بدون ارائه اسناد مالکیت از سوی دستگاه‌های خدمات‌رسان، عملیاتی نمودن ساختار بانک زمین، اخذ گزارشات مردمی و فعال کردن یگان حفاظت از اراضی در عرصه‌های در معرض تصرف، را بخشی از سرفصل‌های مدنظر مبارزه با زمین‌خواری قلمداد نمودند.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: