« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۳۰۷۱۱
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۰:۴۸
آوای رودکوف گزارش می دهد:
جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان لنده با موضوع « برنامه ریزی جهت برنامه های ماه محرم » برگزار گردید.
به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف؛جلسه شورای فرهنگ عمومی با موضوع برنامه ریزی محرم با حضور اعضای این شورا و مسئولین هیئتهای مذهبی و مداحان و کانون های فرهنگی خواهر و برادر در اداره تبلیغات اسلامی لنده برگزار گردید.


تلاش بر این باشد که مراسم محرم از شب اول برگزار شود

حجت الاسلام سید محمود الهی نیا در این جلسه با تبریک روز خبر نگار گفت: خبرنگاران صادقانه و بدون چشم داشت در شرایط سخت کار خود را انجام می دهند و لازم است مسئولین هم این قشر را مورد حمایت خود قرار بدهند.

وی در مورد عزاداری ماه محرم گفت: تلاش بر این باشد که مراسم از شب اول برگزار شود و به شبهای بعد موکول نشود.

وی به مسئولین هیئت های مذهبی توصیه کرد از بین خودشان انتظامات و مامور بهداشت انتخاب کنند و کار به نیروی انتظامی نکشد.

حجت الاسلام الهی نیا در ادامه گفت: عزاداری از ساعت 9/30تا 11/30برگزار شود و در شبهای تاسوعا و عاشورا تا 12 هم مانعی ندارد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی گفت: هر چند مراسم عزاداری باید به نحو مطلوبی برگزار شود اما سلامت مردم هم مهم است و باید دستورات بهداشتی کاملا رعایت شود.

الهی نبا تاکید کرد: سیستمهای صوتی هیئتها باید به طور منظم فعال باشند و در عزاداری کمیت مهم نیست بلکه کیفیت مهم است و جایگاههای عزاداری باید سیاهپوش شود.

فلسفه عزاداری بیان حقایق عاشورا و دعای پرفیض عاشورا است

در ادامه حجت الاسلام محمودی اصل گفت: هیئت های مذهبی در طول تاریخ مردمی بوده و باید مردمی بماند ولی اگر ظرفیتی جهت کمک باشد چه بهتر.

وی افزود: برخلاف سال گذشته با حمایت بنیاد علوی در اکثر مساجد روحانی داریم گرچه بعضی روستاها ندارند اما در شهر همه مردم از نعمت سخنران بهره مند هستند.

امام جمعه شهر لنده در ادامه گفت: فلسفه عزاداری بیان حقایق عاشورا و دعای پرفیض عاشورا است که اوج دلداگی به ساحت امام حسین ع را نشان دهیم.

حجت الاسلام محمودی اصل در پایان گفت: مجالس مقدس است اما باید دقت داشته باشیم آورده ای برای ما داشته باشد و تاثیری در زندگی و قلب و ارتباطات ما داشته باشد و استفاده کنیم و به اندازه کم هم شده به خدا نزدیک شویم.


رعایت پروتکل های بهداشتی در مراسمات عزای حسینی

اسماعیل زارعی رییس اداره فرهنگ وارشاداسلامی شهرستان لنده و دبیر شورای فرهنگ عمومی این شهرستان اظهار داشت جلسه شورای فرهنگ عمومی مرداد ماه سال جاری با دستور جلسه برگزاری مراسمات محرم و صفر با حضور اعصائ شورا و مسئولان هیئات مذهبی برگزار شد.

وی در ابتدای این مراسم محرم و صفر را از ماه‌های خاص و ویژه در تاریخ شیعه دانست که اتفاقات مهم و تاریخ سازی خصوصاً تاسوعا و عاشورای حسینی رقم خورد که باعث ماندگاری آن در تاریخ شد.

ایشان با اشاره به وضعیت کرونا در کشور و شهرستان خواستار رعایت پروتکل های بهداشتی در مراسمات عزای حسینی گردید.


مصوبات

مصوب گردید مسئولان هیئت ها  از شب اول محرم و با برنامه‌ریزی خوب با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی ترجیحا در فضای باز نسبت به برگزاری مراسمات عزاداری اقدام نمایند و مسئولیت نظارت بر حسن اجرای این مصوبه با اداره تبلیغات اسلامی شهرستان لنده می‌باشد.

مصوب گردید شهرداری و شورای اسلامی و اطاق اصناف شهرستان با همکاری بنیاد علوی نسبت به فضاسازی محرم در سطح شهر اقدام نمایند و مسئولیت حسن اجرای این مصوبه با فرمانداری شهرستان لنده می‌باشد.

مصوب گردید ساعت شروع مراسمات از ساعت ۲۱:۳۰وپایان مراسمات ساعت ۲۳:۳۰و دوشب آخر دهه اول محرم پایان مراسمات ساعت ۲۴ می‌باشد. مسیولیت حسن اجرا با اداره تبلیغات اسلامی شهرستان و دفتر امام جمعه شهرستان می‌باشد.

مصوب گردید اشعار مداحان با نظارت بیشتری در مراسمات استفاده شود و از اشعار دارای محتوای مرتبط با واقعیات عاشورا استفاده شود.مسئولیت حسن اجرای این مصوبه با تبلیغات اسلامی شهرستان لنده میباشد.

مصوب گردید نیروی انتظامی و سپاه ناحیه شهرستان در خصوص امنیت مراسمات اقدام نمایند.


خبرنگار:بهروز عادل فر
منبع خبر:آوای رودکوف
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: