« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۳۰۸۰۳
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۳
گزارش فرمانده انتظامی شهرستان لنده و توضیحات آوای رودکوف:
سرگرد فرزین جمشیدی"، اظهارکرد: ماموران پلیس اطلاعات این فرماندهی با انجام اقدامات اطلاعاتی فردی را که در یک از محله های این شهرستان اقدام به استخراج ارز دیجیتال می کرد را شناسایی کرد.
پایگاه خبری آوای رودکوف :این روزها برق شهر لنده بصورت مداوم دچار افت شدید و قطع و وصل مکرر گردیده و صدالبته که پاسخ درست و حسابی نیز از طرف متولیان امر به مردم داده نشده است تا اینکه فرماندهی انتظامی شهرستان لنده از ماجرایی پرده برداشت و اظهار داشت: در پی شدت گرفتن نارضایتی های عمومی مبنی بر قطعی مداوم برق شهری وافت فشار در ساعات متفاوت در سطح شهر لنده مامورین اطلاعات  اقدام به کشف ۲۴دستگاه بیت کوین در سطح شهر لنده نمودند که  از انشعاب برق شهری به صورت غیر مجاز استفاده می نمودند.


سرگرد فرزین جمشیدی"، اظهارکرد: ماموران پلیس اطلاعات این فرماندهی با انجام اقدامات اطلاعاتی فردی را که در یک از محله های این شهرستان اقدام به استخراج ارز دیجیتال می کرد را شناسایی کرد.

این مقام انتظامی شهرستان لنده افزود: ماموران پس ازهماهنگی بامرجع قضائی دربازرسی منزل این فرد۲۴دستگاه بیت کوین  به همراه متعلقات آن کشف و ضبط و متهم را دستگیر کردند.

 فرمانده انتظامی شهرستان لنده بیان کرد: متهم به همراه کالای مکشوفه پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی تحویل داده شد.

بیت‌کوین مقصر وضعیت برق لنده است؟

اگرچه مشکلات برق شهرستان لنده مربوط به این ماهها و امسال نیست اما  کارشناسان معتقدند کارگاه هایی که به شکل غیرمجاز نسبت به زراعت بیت کوین اقدام می نمایند برق بسیاری مصرف می‌کنند و  وجود این کارگاه های غیرمجاز نگران‌کننده است، به این دلیل که : «تولید هر بیت کوین معادل مصرف سالانه ۲۴ خانه در تهران برق مصرف می‌کند یا معادل مصرف برق یک ‌خانه در تهران به مدت ۲۴ سال» می باشد.بنابرین کشف 24 دستگاه بیت کوین بر اساس معادله فوق قطعا تاثیر به سزایی در مصرف برق این شهر داشته که انتظار می رود مراتب به صورت جدی مورد برررسی لازم و منجر به صدور حکم قضایی گردد.

بیت کوین چیست؟

بیت کوین یک ارز جذاب، پیچیده و نسبتا با کارایی جدید است که فقط به صورت آنلاین وجود دارد. این ارز دیجیتال به کاربر اجازه می دهد تا حد نسبتا زیادی در معاملات ناشناس باقی بماند.

بیت کویین ارزی است که برای پرداخت کالا و خدمات درست مانند یورو یا دلار آمریکا طراحی شده است. اما این ارز دیجیتال تفاوت‌های زیادی با ارز سنتی دارد. بیت کوین در سال ۲۰۰۸ توسط شخصی با نام مستعار "Satoshi Nakamoto” ساخته شد. این شخص مقاله‌ای را منتشر کرد که در آن در مورد چگونگی کار بیت کوین توضیحاتی را ارائه داد. او تنها یک سال بعداز آن شروع به معامله با این ارز و استخراج آن نمود.

دلیل جذب افراد به ارزهای دیجیتال، نبود واسطه ها و بانک ها با هزینه‌های سنگین است. از آنجا که این ارز کاملاً آنلاین است؛ شناسه کیف پول شما همان چیزی است که در معاملات استفاده می شود.

استخراج ارزدیجیتال مانند حفاری برای طلا به صورت آنلاین است. از این رو به همین دلیل به آن MINE گفته می شود. دولت تصمیم می گیرد چه زمان چاپ و توزیع پول کاغذی را انجام دهد، اما بیت کوین یک تنظیم کننده مرکزی ندارد و به هر کسی امکان می دهد تا استخراج را شروع کند.

ماینرهای بیت کوین برای حل مشکلات ریاضی از یک نرم افزار ویژه استفاده می کنند (رایانه شما باید به درستی با ۶۴ صحیح ترکیب مناسب را پیدا کند) و در ازای حل صحیح حل آنها تعداد مشخصی از ارزهای دیجیتال ها را صادر می کند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: