« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۳۰۸۵۱
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۳
سختگیری برای واکسیناسیون عمومی؛
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت:تا به امروز ۳۵ میلیون دز واکسن کرونا در کشور تزریق شده است و تا پایان شهریورماه نیز ۴۰ تا ۵۰ میلیون دوز وارد می‌شود.
به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف به نقل از ایرنا، بهرام عین اللهی، وزیر بهداشت شبانگاه پنجشنبه در نشست مشترک هیات رییسه دانشگاه علوم پزشکی قزوین و اعضای ستاد استانی مقابله با کرونا در استانداری قزوین، افزود: وقتی دولت را تحویل گرفتیم اصلا واکسن نداشتیم و ذخیره ما صفر بود، ولی شخص رییس جمهور، معاون اول، وزیر خارجه و راه و شهرسازی همه هم قسم شدند تا مشکل را حل کنند.

وی افزود: همه مسئولان در این زمینه وارد کار شدند و خداوند نعمت های خود را فراوان به ما رساند و از جایی به ما عنایت کرد که اصلا فکر نمی‌کردیم.

عین اللهی گفت: واردات واکسن برای کشور از جایی انجام شد که اصلا فکر نمی کردیم و در واقع به جای باران، سیل بارید و امروز پنج میلیون دز واکسن وارد شد و فردا ۱۰ میلیون دز دیگر وارد می شود.

وزیر بهداشت، درمان و خدمات پزشکی گفت: وضع واکسن کشور خوب است و روزانه به کشور وارد می شود و هیچ نگرانی در این زمینه نداریم.

عین اللهی گفت: نگرانی ما فقط در انجام واکسیناسیون بود که با دستور سردار سلامی در این زمینه تمامی فرماندهان بسیج وارد کار شدند و سرعت تزریق واکسیناسیون شتاب گرفت.

این مسئول افزود: وقتی وارد قزوین شدیم و فعالیت شبانه روزی مرکز تجمیعی واکسیناسیون را دیدیم موجب خوشحالی و افتخار ما شد که این شور را خداوند در مردم ایجاد کرده است.

عین اللهی گفت: همه این نیروها تلاش می کنند در نجات مردم سهمی داشته باشند و می خواهند به مردم کمک کنند و این یعنی فرهنگ کمک به مردم در جامعه وجود دارد.

وی افزود: ما  از اول انقلاب این فرهنگ را  داشتیم و خیلی ها می خواستند فرهنگ بسیجی، کمک و ایثارگری در جامعه وجود نداشته باشد و باید قدر آن را بدانیم.

عین اللهی گفت:مطمئن هستیم شدت معضل کرونا در چند ماه آینده کم می شود و دیگر مرگ و میرها را شاهد نخواهیم بود.

وی با اشاره به اجرای قرنطینه هوشمند، گفت: با اجرای این طرح، کسانی که واکسن را تزریق کرده باشند می توانند به مسافرت، کار و امور خود بپردازند و شرط انجام کارها تزریق واکسن خواهد بود.

عین اللهی با  اشاره به بازگشایی دانشگاه ها، افزود: متاسفانه به دلیل کرونا آموزش ما ضربه خورده است و آموزش مجازی به ویژه در علوم پزشکی کارآیی ندارد چون پزشک، پرستار و ... باید به بالین بیمار بروند و آموزش باید چهره به چهره باشد.

وی افزود: در استان برای بازگشایی دانشگاه تلاش کنید چون استادان واکسینه شده اند و دانشجویان نیز سریعتر باید واکسینه شوند تا دانشگاه ها را بازگشایی کنیم.

وزیر بهداشت گفت: تمامی کارگران استان را می توانید واکسینه کنید و شرط سن در میان نیست چون افرادی که در اقتصاد موثر هستند و تجمعی کار می کنند باید در اولویت واکسیناسیون قرار گیرند.

وی افزود: از برنامه های مهم ما بحث بهداشت است و برای هربیمار کرونا ۳۰ تا ۴۰ میلیون تومان هزینه می شود و اگر در زمینه بهداشت و پیشگیری هزینه کنیم این رقم بسیار کمتر خواهد شد.

عین اللهی گفت: امروزه نسبت به سال ۹۲ بودجه وزارت بهداشت پنج برابر شده ولی پرداختی مردم تغییری نکرده است که باید اصلاح شود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: