« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۳۰۸۶۷
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۴
به قلم وحید حاج سعیدی:
حقیقت امر ما با وجود اینکه نیم کیلومتری جنگل زندگی می کنیم و شبها با زوزه شغال ها به خواب می رویم و صبح ها با قارقار کلاغ ها از خواب بیدار می شویم ولی دلیل نمی شود بی خیال آلودگی هوا شویم و این مقوله را آچارکشی نکنیم!
پایگاه خبری آوای رودکوف-وحید حاج سعیدی:حقیقت امر ما با وجود اینکه نیم کیلومتری جنگل زندگی می کنیم و شبها با زوزه شغال ها به خواب می رویم و صبح ها با قارقار کلاغ ها از خواب بیدار می شویم ولی دلیل نمی شود بی خیال آلودگی هوا شویم و این مقوله را آچارکشی نکنیم!  فلذا در طول این سال ها آن قدر نظر، پیشنهاد، ایده، راهکار، رهنمود، توصیه، فرضیه و ... در خصوص کنترل آلودگی هوا ارائه کرده ایم که اگر قرار باشد، یک نفر را به عنوان سلطان ایده یا سلطان پیشنهاد گَل دار ببرند، فکر کنم بنده در همان اوایل صف باشم.

اما چه کنیم که مسئولان نه تنها برای راهکار های ما تره آبیاری شده با فاضلاب های اطراف تهران خرد خرد نکردند، بلکه دقیقاً برعکس عمل کردند و اوضاع این طور کشمشی شده است و به قولی «آن( هوای تهران) را که تو پروردی ، سالم نشود هرگز! 

مثلاً ما پیشنهاد کرده بودیم در راستای عدالت آموزشی، اقتصادی، علمی، فرهنگی، هنری و ... بخشی از امکانات شهرهای بزرگ به شهرهای کوچکتر منتقل شود یا احداث شاخه ها و تاسیسات جدید شرکت ها و کارخانجات در شهرهای کوچکتر اتفاق بیفتد، تا علاوه بر رونق مناطق کمتر برخوردار، مردم شهرهای بزرگ هم بتوانند، لابلای استنشاق جدول تناوبی عناصر، کمی هم اکسیژن به ریه شان برسانند، اما دوستان از روی لجبازی با ما نه تنها این کار را اجرایی نکردند، بلکه اگر همین امروز اگر یک رشته جدید ورزشی ایجاد شود یا مثلاً منچ ورزش المپیکی شود، بلافاصله خانه منچ در تهران ایجاد می شود چند تا تورنمنت هم برگزار می کنند و کلی به ترافیک و دود و دم تهران می افزایند! 

یا در خصوص مردی که می خواست همه کارها را یک تنه انجام دهد. بنده خدا بلانسبت کلی زور زد تا دفاتر کارخانجاتی که در شهرهای دیگر هستند را به همان شهرها منتقل کند، اما بعد از پایان دوره ریاست جمهوری نه تنها دفاتر دوباره در تهران بازگشایی شدند، بلکه از روی لجبازی چند تا شعبه جدید هم احداث کردند! ( پیش خودمان بماند نمی توانیم چهار تا دفتر را به شهرستان ها منتقل کنیم بعد یک عده می خواهند پایتخت را جابجا کنند، از روی اسکناس صفر حذف کنند، جلوی مازوت سوزی را بگیرند و ... بگذریم)

هر چند به قول شهریار خدا بیامرز «رفتم از کوي تو ليکن عقب سرنگران» ولی این لابلا خدا کند مسئولان برای حل مشکل آلودگی تهران، راهکار های سوفسطایی شان را دنبال نکنند که مثلاً هزینه زندگی را در تهران بالا ببرند یا آب و برق را قطع کنند تا ملت از تهران مهاجرت کنند! چون همین طوری قیمت ها در تهران بیشتر از شهرهای بزرگ و پیشرفته دنیا است و اگر هیچ چیزمان شبیه به آنها نیست ، دستکم قیمت املاک مان چندین برابر آنهاست!

خدا به خیر بگذراند... پاییز و برگ ریزان  وارونگی هوا نزدیک است!
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: