« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۳۰۹۱۲
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۲
سرپرست وزارت آموزش و پرورش خبر داد:
پایه‌های اول ابتدایی با رعایت پروتکل‌ها به صورت گروهی و چندنفره حداقل یک روز در مدارس حضور داشته باشند
به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف به نقل از پانا،  سرپرست وزارت آموزش و پرورش از تهیه آیین‌نامه رتبه‌بندی معلمان خبر داد و ابراز امیدواری کرد با تامین اعتبار لازم، در سال ۱۴۰۰ اجرایی شود.

علیرضا کاظمی صبح روز ۵شنبه اول مهرماه ۱۴۰۰ در حاشیه مراسم جشن غنچه‌ها و شکوفه‌ها در دبستان منیره عاصمی منطقه ۹ تهران در جمع خبرنگاران با بیان اینکه امروز در یک شرایط کاملا متفاوت با استقبال بی نظیر خانواده‌ها مواجه شدیم اظهار کرد: امروز پیام مهمی به جامعه ارسال می‌شود خانواده‌ها بیش از هر فرد دیگری اهمیت اعلام حضور دانش‌آموزان را اعلام کردند.

کاظمی افزود: امیدواریم با تمهید مقدمات و با کمک اولیا و مربیان زمینه بازگشایی آرام و تدریجی مدارس را متناسب با شرایط هر نقطه مهیا کنیم.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش عنوان کرد: امروز در کلاس درس یک معلم پایه ابتدایی در این مدرسه از یک هفته گذشته تهمید مقدمات و برنامه ریزی کرده بود و روز گذشته یک جشن باشکوهی در فضای مجازی برای دانش‌آموزان برگزار کرده است که باید قدردان این معلمان باشیم.

برای ایجاد فضای شادی در جامعه باید مدارس را فعال کنیم

وی ادامه داد: برای ایجاد فضای شادی در جامعه باید مدارس را فعال کنیم همه باید تلاش کنیم سلامت دانش‌آموزان تضمین و تامین شود تا زمینه حضور آنان در مدارس نیز مهیا شود.

کاظمی گفت: ما سال تحصیلی را در فضای مجازی و شاد آغاز می‌کنیم البته پایه‌های اول ابتدایی با رعایت پروتکل‌ها به صورت گروهی و چندنفره حداقل یک روز در مدارس حضور داشته باشند و با معلم خود ارتباط بگیرند.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: در ۳ گام طراحی شده بازگشایی مدارس، مدارس با جمعیت کم و روستایی و عشایری داریم که زیر ۷۵ نفر دانش‌آموز دارند با رعایت پروتکل‌ها آموزش را حضوری می‌کنیم در مدارس پرجمعیت نیز شرایط را به مربیان و شورای مدرسه واگذار کردیم.

ضرورت تقویت سواد پایه در ابتدایی

وی گفت: در تمام کشورهای دنیا مدارس آخرین مکان برای تعطیلی و اولین مکان برای بازگشایی بوده است. آسیب‌های عدم حضور در مدارس جبران ناپذیر است به ویژه در ابتدایی که باید مهارت‌های پایه ای سواد تقویت شود.

کاظمی ادامه داد: بازنشستگی آموزش و پرورش هرساله زیاد است این موضوع به معنی قطع همکاری نیست ما ۵۰ درصد کمبود نیروی انسانی را از طریق بازنشستگان دنبال می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه ۳۰ درصد آموزش‌ها حضوری و ۷۰ درصد مجازی است تا زمینه حضور فراهم شود بیان کرد: یکی از مهم ترین دغدغه‌های ما رتبه بندی است.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش تاکید کرد وظیفه من پیگیری دغدغه‌های فرهنگیان است معتقدم باید در رسانه‌ها از موضوعات حقوقی معلمان کمتر حرف بزنم. انشالله آیین نامه رتبه بندی را طراحی می‌کنیم تا با اعتبار لازم، آن را در سال ۱۴۰۰ اجرایی کنیم.

واریز سرانه بهداشتی به مدارس

کاظمی از اتمام واکسیناسیون معلمان و انجام واکسیناسیون دانش‌آموزان خبر داد و گفت: سرانه بهداشتی براساس کمک‌های سازمان برنامه و بودجه به مدارس واریز خواهد شد.

وی افزود: یکی از استلزامات حضور دانش‌آموزان رعایت فاصله‌های اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: