« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۳۰۹۴۸
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۴
یاداشت به قلم وحید حاج سعیدی؛
از قدیم و ندیم گفته اند مرگ شتری است که زنگ در همه را می زند! ( البته در برخی نسخ قدیمی آمده است که این شتر درِ خانه افراد چرت می زند یا می خوابد و ...) هیچ کس هم از فردایش خبر ندارد...
پایگاه خبری آوای رودکوف-وحید حاج سعیدی:از قدیم و ندیم گفته اند مرگ شتری است که زنگ در همه را می زند! ( البته در برخی نسخ قدیمی آمده است که این شتر درِ خانه افراد چرت می زند یا می خوابد و ...) هیچ کس هم از فردایش خبر ندارد. ممکن خود ما فردا از این طرف خیابان به آن طرف خیابان برویم و ماشین به ما بزند و شما فوت کنید! به هر تقدیر چاره ای در مقابل این مشیت الهی نیست و هر وقت که پیاله افراد پر شد باید مهیای سفر باشند. اما چقدر خوب است که این سفر هم مثل سفر های زمینی استاندارد و روی برنامه باشد. البته درست است که مرده روی زمین نمی ماند ولی همین چال کردن اموات هم برای خودش حساب و کتاب دارد. چند سال قبل هم  مسئولان به فکر افتاده اند تا دفن اموات هم به صورت استاندارد صورت گیرد. « در راستای اجرایی کردن تکالیف مندرج در بند(س) ماده 211 قانون برنامه پنجم توسعه مبنی بر استاندارد سازی صدور جواز دفن! تفاهم نامه ای مشترک بین پزشکی قانونی و وزارت بهداشت امضا شد. این تفاهم نامه به منظور تعیین دقیق علت فوت، صدور گواهی فوت به روش علمی و ایجاد بانک اطلاعات مرگ و میر ایرانیان به امضا رسیده است.»( حمایت – 7 مرداد 92)

حقیقتاً دست مریزاد. طرح خوبی بود اما نمی دانیم به فاز اجرا رسید یا این طرح هم مثل طرح رتبه بندی فرهنگیان با مشکل بودجه ای همراه شد و اموات همین طور فله ای دفن می شوند؟!

علی ای حال باید بپذیریم با اجرای برخی طرح ها روح انسان شاداب می شود و خیالمان راحت است دور از جان بعد از 120 سال، جواز دفن و گواهی فوتمان به صورت علمی صادر می شود که مو لای درز آن نمی رود و هیچکس نمی تواند به ما انگ بزند و درباره علت فوت ما اظهار نظر غیر کارشناسی بکند یا مثل علت فوت برخی هنرمندان و هنرپیشگان گمانه زنی های نا معقول و نابخردانه کند! در واقع باید به شما مجریان این طرح خدا قوت گفت چرا که « عالمی اموات را در یک دم احیا کرده‌اید» و منبعد خیال همه اموات راحت است که دلایل فوتشان به صورت واقعی اعلام می شود و شان همه حفظ می شود! فقط جسارتاً به عرض برسانیم که هر از گاهی در اخبار 3:20 می بینیم و می شنویم که برای برخی افراد که هنوز در قید حیات هستند گواهی فوت صادر می شود که برای این «مردگان زنده» مشکلات عدیده ای پیش می آید. شما برای زندگان گواهی فوت صادر نکنید، دفن استاندارد پیش کش!فلذا برای صدور گواهی فوت به صورت علمی و استاندارد و ایجاد بانک اطلاعات خودتان را زیاد به درد سر نیندازید. به قول شاعر « منه به گوشه ی طاق بلند استاندارد  . . . کلید وصل ، که دستی چنان درازم نیست!» خیر از جوانی تان ببینید...
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
پر طرفدار ترین