« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۳۰۹۷۴
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۱
یاداشت طنز به قلم وحید حاج سعیدی؛
امان از بی سوادی و کم سوادی... به قول حافظ دریغ و درد که غافل ز کار خویشتنیم....ای کاش مردم یک مقدار سطح سواد رسانه ای و پزشکی خود را بالاتر ببرند....
پایگاه خبری آوای رودکوف-وحید حاج سعیدی:امان از بی سوادی و کم سوادی... به قول حافظ دریغ و درد که غافل ز کار خویشتنیم....ای کاش مردم یک مقدار سطح سواد رسانه ای و پزشکی خود را بالاتر ببرند و  به جای فر خوردن و گشت و گذار شبانه روزی در فضای مجازی و لایک کردن این و آن،  چهار صفحه کتاب بخوانند!

حقیقت امر چند روز قبل  جناب قاسمی وزیر نفت ببخشید وزیر راه و شهر سازی فرمودند مقرر شده برای تسریع در تخلیه و انتقال زائران، این تست به صورت چشمی و بدون انجام تست پی‌سی‌آر انجام شود.

بعد ازاین مصاحبه یک عده که هنوز فرق ریمل و ایمیل و روماتیسم و رمانتیسم را نمی دانند دادار دودور راه انداختند و گمان بردند این مدل تست گرفتن، مثل همان نظر سنجی رئیس جمهور برجام باز از داخل خودرو است و بر مبنای رویکرد PNB  یا همان «پلک نزن ببینم» یا ساختار BTD به معنای «ببینم تو رو / دیدمت برو» طراحی شده است! غافل از اینکه تست چشمی یک تست علمی است و طرز گرفتن تست چشمی کرونا به این صورت است که این کیت سوپاپی دارد که روی ملتهبه کشیده می‌شود و از طریق ابتلای فرد به بیماری کووید مشخص می شود.

حالا وسط این شلوغی و گرد غبار با سر و صورت نشسته چطور می خواهند سوپاپ را روی چشم خلق الله بکشند والله و اعلم؟! فقط خدا کند سوپاپ داخل چشم بچه مردم نرود یا سوپاپ کشیدن شان مثل خط چشم کشیدن  برخی نسوان نباشد که تا سر کوچه ادامه پیدا می کند!

هر چند این روش خیلی علمی است و مو لای درز آن نمی رود ولی با توجه به کارکردهای مختلف چشم توصیه می شود دوستانی که قرار است تست چشمی انجام دهند خیلی مراقب باشند که مثل مولانا خدا بیامرز محو چشمان خلق الله نشوند! در جریان هستید که مولانا در خاطراتش در ملاقات با یکی از سیمین بران چنین سروده که « محو چشمان تو بودم که به چاه افتادم» و باقی داستان ...

علی ای حال با عنایت به کارکردهای چشم در امورات مختلف پزشکی، روانی، عشق و عاشقی، آرایشی، اخم و تخم، ناز و عشوه، عزاداری و .... پیشنهاد می شود دوستان دانشمند و کارشناس روی همین پلت فرم یک مدل تست چشمی هم برای تعیین میزان صداقت افراد طراحی کنند!

بعد هم چند بسته کیت تعیین صداقت با چند تا سوپاپ اضافه تحویل رئیس کل بانک مرکزی و روسای بانک ها بدهند تا هنگام اعطای وام های کلان به از ما بهترون ، دستکم یک تست چشمی از آنها بگیرند تا دو روز دیگر میزان معوقات بانکی مملکت سر به فلک نکشد! البته به شرطی که چشم این نور چشمی ها سگ نداشته باشد و یا خدای ناکرده مثل چشمان دوست مولانا نباشد که در چاه بیفتند! از ما گفتن بود...
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: