« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۳۰۹۹۲
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۷
مشروح خطبه های نماز جمعه این هفته شهر به امامت حجت الاسلام الهی نیا:
نماز جمعه این هفته شهر لنده با حضور اقشار مختلف مردم و بارعایت پروتکل های بهداشتی به امامت حجت الاسلام سید محمود ا الهی نیا برگزار شد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آوای رودکوف؛نماز جمعه این هفته شهر لنده با حضور اقشار مختلف مردم و با بارعایت پروتکل های بهداشتی به امامت حجت الاسلام الهی نیا برگزار شد.


حجت الاسلام سید محمود الهی نیا در خطبه های نماز جمعه لنده با تسلیت رحلت جانگداز پیامبر اعظم و دو فرزند دلبندش امام‌حسن مجتبی و امام رضا (ع)) گفت:رحلت نبی اکرم یکی از حوادث بسیار مهم و تعیین کننده تاریخی اسلام بود.

وی افزود:آنچه در زندگی اجتماعی پیامبر ص و شخصیت آن حضرت به عنوان یک رهبر از اول تا آخر دیده می شود مبارزه است.

حجت الاسلام الهی نیا در ادامه گفت:،پیامبر گرامی اسلام از اول بعثت مردم و جامعه را به توحید دعوت  می کرد و خود را مکلف می دانست که جامعه بشری را از جهالت و گمراهی نجات دهد.

امام جمعه موقت لنده تاکید کرد:امروز هم وجود مقدس پیامبر اسلام مهمترین نقطه ایجاد وحدت است و راه نجات دنیای اسلام این است که  در این نقطه  مشترک به هم بپیوندند.

خطیب نماز جمعه لنده با اشاره به سفر استانی رئیس جمهور و حضور گرم‌ و بی آلایش ایشان به استان گفت:قطعا حضور ایشان در بین اقشار مختلف مردم و نشستن پای درد دل آنها  می تواند اعتماد از دست رفته را برگرداند.

حجت الاسلام الهی نیا گفت:وزیر صنعت معدن تجارت امروز مهمان شهرستان ما به نمایندگی از رئیس جمهور بوده ضمن خیر مقدم به ایشان از ایشان می خواهیم سلام مردم شهرستان انده را به رئیس جمهور و هیئت دولت برساند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی لنده خطاب به وزیر صنعت معدن و تجارت گفت:بحث تنظیم بازار بحث معیشت مردم و افسار گسیختگی بازار دل مردم را به درد آورده و  این مشکل باید در سطح کلان درست شود.

وی از رئیس  جمهور و هیئت دولت خواست از ظرفیت نخبگان و چهره های انقلابی و دانشگاهی در مناصب ادارات کل استفاده بشود و توجه ویژه ای به پروژه های عمرانی و درمانی این شهرستان  به خصوص جاده لنده به تشان غ بیمارستان 32 تخت خوابی ؛انتقال آب موگرمون و معدن فسفات قیام داشته باشند.

امام‌جمعه موقت لنده تصریح کرد:مردم روستاهای چلی و لارب از بنیاد علوی برای احداث راه روستاهای خود تشکر کردند ما هم از این اقدام تشکر می کنیم و  امیدواریم این مطالبه به حق مردم هر چه سریعتر محقق شود و زمینه تشکر برای روستاهای دیگر فاقد جاده و  جاده ارتباطی قبور مطهر شهیدان نیز  فراهم گردد.

الهی نیا ضمن تشکر  از بنیاد علوی و اداره راه از آنان خواست جاده ارتباطی منتهی به قبر شهید قنبر پور شهید جاویدان شهید آزاده را تکمیل نمایند.

حجت الاسلام الهی نیا با آرزوی صحت و سلامت برای سالمندان گفت:  آموزه های دینی ما  به  خدمت به این قشر عزیز و با برکت تاکید دارند و سفارشات زیادی شده و از جایگاه بالایی برخوردارند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی لنده بحث واکسیناسیون را ضروری ترین  مهم ترین راه کنترل ویروس کرونا دانسته و از مردم خواست به تبلیغات مسموم در این زمینه گوش نکنند و تاکید کرد راه نجات از این بیماری واکسن زدن و رعایت کردن است.

امام جمعه موقت لنده خاطرنشان کرد:خرده فرهنگ های غلطی در جامعه ما وجود دارد مثل آوردن خواننده در مراسمات عزا که نه تنها با آموزه های دینی ما مطابقت ندارد بلکه ضد آموزه های دینی ما هست .آوردن خواننده در مراسمات عزا علاوه بر اسراف و صرف هزینه‌ ها باعث می شود غم‌صاحبان عزا ادامه پیدا کند.

وی به یکی دیگر از خرده فرهنگ هلی غلط در مراسمات اشاره کرد و گفت:تیراندازی در مراسمات بارها و بارها مصیبت بر روی مصیبت آورده و از مردم خواست به جای این رسم های غلط پولشان را صرف خواندن نماز و روزه قضا برای کسی که دستش از دنیا کوتاه هست بنمایند.

حجت الاسلام الهی نیا در پایان گفت: جدیدا رسم ذبح گوسفند در مسیر تابوت مرده گان  باب شده که رسمی به مراقبت از رسم هلی قبلی بدتر است و  تاکید کرد مومنان و مسلمانان باید زندگی خود را با قرآن و اهل بیت تنظیم نمایند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: