« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۳۰۹۹۳
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۴۰۰ - ۲۲:۲۶
در جلسه شورای اداری شهرستان بویراحمد مطرح شد:
مصیب حیدری رئیس کمیته امداد منطقه یک یاسوج در جلسه شورای اداری شهرستان بویراحمد از وزیر تعاون ،کار ورفاه اجتماعی مطالباتی را درخواست کرد.
به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف؛مصیب حیدری رئیس کمیته امداد منطقه یک یاسوج در جلسه شورای اداری شهرستان بویراحمد از وزیر تعاون ،کار ورفاه اجتماعی مطالباتی را درخواست کرد.


وی ضمن عرض خیر مقدم به دکتر عبدالملکی گفت: افتخار ما امدادگران این هست که وزیری ولایی وجهادی وآشنا به درد مردم سکان این وزارتخانه را به عهده گرفته که یقینا  گره گشای مشکلات مردم است.

رئیس کمیته امداد منطقه یک یاسوج ابتدا به کثرت نامه ها اشاره کرد و گفت: در صورت امکان سایت و یا سامانه ای پیش بینی شود تا مردم به صورت شفاف مشکلات خود را با آدرس دقیق و تلفن و‌ کد ملی در آن ثبت و مکاتبات بر اساس مطالبات به همان سازمانی ارجاع داده شود که مشکل آنان حل وفصل شود تا زودتر بتوانیم نسبت به جوابدهی ونتیجه گیری اقدام کنیم تا زمینه بدبینی مطالبه گران فراهم نشود.

حیدری در ادامه به مشکلات طرح های اشتغال روستایی اشاره کرد و گفت: در استان کهگیلویه وبویراحمد بیشترین زمینه برای روستا و عشایر طرح دامداری و یا خودرو وانت هست که وزیر محترم عنایت فرمایند برای این استان طرح هایی از این قبیل و همچنین کشاورزی و دامداری را در اولویت اشتغال روستایی قرار دهند.


وی همچنین مشکلات طرح های اشتعال روستایی را چنین عنوان کرد: عدم دوره تنفس اشتغال روستایی، که باید حداقل بعد از یک دوره ۶ یا ۱۲ ماهه اقساط وصول شود،عدم درخواست سهم آورده مردم در اشتغال روستایی  با توجه به فقر حاکم برخانواده ها، عدم بلوکه کردن مبلغی از وام در حساب تا پایان تسهیلات از مشکلات تسهیلات اشتعال روستایی است.

حیدری با یاد آوری اینکه در حال حاضر از محل اعتبارات تبصره ای و امداد ولایت بر اساس توانمندی افراد وبخش نامه های این نهاد تا سن ۶۵ سال میتوانیم طرح اشتعال اجرا کنیم، گفت:خواستار مجوز لازم در اشتعال روستایی تا سن ۶۵ سال هستیم زیرا افراد روستایی توان اجرای طرح را دارند که باید در اینخصوص تجدید نظری صورت پذیرد.

رئیس کمیته امداد منطقه یک یاسوج گفت: با توجه به اینکه افراد زیادی که غیر تحت حمایت و متقاضی اشتعال هستند وهمگی به کمیته امداد مراجعه می کنند با توجه به اینکه متولی اصلی کار و اشتعال اداره کار و یا صنعت ومعدن و تجارت هست و کمیته امداد فقط می تواند ۱۰ درصد از این افراد را پرداخت نماید از حضرتعالی انتظار داریم ادارات متولی نسبت به پرداخت تسهیلات برای افراد دارای شرایط غیر تحت حمایت اقدام جدی و راهکاری برای آن عنایت فرمایید. 

وی ضمن بر شمردن مشکلات بانکی از جمله مطالبه بعضی بانکها برای سه ضامن،سخت گیری هایی برای رسمی بودن ضامن، ویا اینکه حتما باید از خود آن بانک حقوق دریافت کند ونبود منابع ومصارف و یا به تعویق انداختن نوبت پرداخت حداقل سه یا ۴ ماهه که موجب دلسردی وبدبینی مردم می شود، گفت:خواهان پیگیری شما در این خصوص هستیم.

حیدری همچنین یادآورشد: بعضی بانکها اعتبارات تکلیفی اعلام شده به انان را آنقدر به تعویق می اندازند تا به سال جدید وارد شود  چنانچه در سال ۹۹ از ۱۱۸ میلیارد تومان امداد ۲۰ میلیارد تومان اصلا پرداخت نشد واین روند هرساله بانکها در این استان است.

وی در ادامه خواستار افزایش سرانه بیمه تامین اجتماعی برای پرداخت به کارفرمایان شد وگفت: با این افزایش فرزندان مددجوی بیشتری توسط کارفرمایان به کار گرفته می شوند.

حیدری در پایان گفت: بیش از ۴۰ میلیارد تومان برای پرداخت تسهیلات قرض الحسنه در استان نیاز هست که فقط اداره منطقه یک یاسوج بیش از ۲۰۰ مورد متقاضی پشت نوبت دارد که ۲ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: