« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۳۱۰۰۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۷
جانشین بسیج دانشجویی خواهران کهگیلویه وبویراحمد در دیدار با معاونت امور بانوان ریاست جمهوری مطرح کرد:
جانشین بسیج دانشجویی خواهران کهگیلویه وبویراحمد در دیدار با دیدار با معاونت امور بانوان ریاست جمهوری نه تنها مسئولین حوزه زنان در مرکز، شناختی از استان ما و زن لر ندارند بلکه در استان هم با همین مشکل مواجه هستیم.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آوای رودکوف از یاسوج ؛دکتر تراویده جانشین بسیج دانشجویی خواهران کهگیلویه وبویراحمد به نمایندگی از دانشجویان بسیجی در دیدار با معاونت امور بانوان ریاست جمهوری مطرح کرد:"بسیج آن عنصری دلسوز است که کشور را متعلق به خود و آینده را وابسته به تلاش خود می داند،نگران است چون صاحب خانه هست. مقام معظم رهبری


سرکارخانم دکتر خزعلی بزرگوار معاونت امور بانوان ریاست جمهوری ، ان شالله که نقطه وصل و اتکای زنان به نظام اسلامی باشید،حضور شما در جمع خواهران تشکل های همسو را به فال نیک می گیریم امید آن داریم که بعد از ۸سال مهجوریت تشکل های انقلابی، دختران و جوانان انقلابی، در دولت جدید حضور شما سبب گره گشایی از مشکلات جامعه زنان استان شود.

 اگرچه در اولین سفر دولت مردمی آقای رئیسی،  اجازه حضور حتی یک نفر خانم یا آقا از بسیج دانشجویی به عنوان قوی ترین و بزرگترین تشکل دانشجویی داده نشد در صورتی که نباید ارتباط با یک کارگزار نظام اسلامی که خود را خادم ملت می داند این چنین برای جوانانی که خادمانه و خالصانه پای کار انقلاب و نظام بوده و هستند این چنین سخت باشد.

وی در ادامه تاکید کرد: دوستان فرمودند دراین جلسه باید راهکار بدهید و انتقادات را همه می گویند اما بیان همین انتقادات خود راهکار است!!! خواستم از بانوان استان بگویم اما  نمیدانم از کجا شروع کنم از کدام درد بگویم؟ از توانمند سازی زنان، از زنان بدسرپرست ، از مشاغل خانگی، از اقتصاد زنان حاشیه شهر، از زنان محلات، ازبرنامه مسئولین امور بانوان برای زیست جنسی، فردی، هویتی زنان و دختران زیلایی، لوداب، دیشموک یا از پایین امدن سن خودکشی به ۱۳ و ۱۶ سال در دیشموک!

 دکتر تراویده اظهار کرد: معاونت امور بانوان ریاست جمهوری یک نهاد صنفی است نه یک نهاد اجرایی،  سال هاست که در بحث توانمند سازی زنان و توجه به زنان بدسرپرست، بی سرپرست و سرپرست خانوار  گفتمان چه شد؟؟ اکنون وقت عمل است، نه تنها مسئولین حوزه زنان در مرکز، شناختی از استان ما و زن لر ندارند بلکه در استان هم با همین مشکل مواجه هستیم.


وی افزود: معاونت بانوان استانداری محل مشق کردن نیست ، لذا انتظار می رود بر روند و صحت گزارش های ارسالی به مرکز نظارت بیشتری صورت گیرد. کارنامه و برنامه تیم امور بانوان بسیار مهم می باشد، عمل کرده ها و عمل نکرده ها، توانایی ها و ناتوانی ها باید مورد بررسی قرار گیرند.

دکتر تراویده با اشاره به داشتن اشراف به وظایف سازمانی و رعایت ۳ شرط دانایی ، توانایی و همت گماردن لازم و ضروری تصریح کرد:  مسئله ای که سال هاست گریبان گیر این جایگاه در تمام نهادها شده است آیا قرار است باز هم تکرار شود؟؟

ما به دنبال انتصابی به دور از فضای انتخاباتی و ارتباطی هستیم اما متاسفانه در استان ما تنها مولفه انتخاب همین ملاک است! بسیج دانشجویی  پیشنهاد می دهد، اول اینکه جهت ایجاد بانک اطلاعاتی، مرکز تحقیقات راهبردی زنان و خانواده را در سطح استان تشکیل داده که به صورت علمی و تخصصی  مسائل و ظرفیت ها را شناسایی کند، به دنبال راهکار باشند و مسائل را در اختیار نخبگان  و دانشگاهیان قرار دهند که آن ها راهکار را پیدا کنند، چرا که تا زمانی که مسائل احصا نشود،کارها مقطعی، گزارش کاری و گتره ای خواهد بود.

دکتر تراویده با درخواست از معاونت امور بانوان ریاست جمهوری اظهار کرد: تقاضا داریم که مرکز پژوهشی تحت حمایت و پشتیبانی مرکز بانوان استانداری به عنوان متولی اصلی امور بانوان در استان تشکیل شود، چرا که باید  راهکارها از پیشنهاد و طرح و جلسات هیئت اندیشه ورز فراتر رود و ضمانت اجرایی داشته باشد؛ ثانیا؛ شفافیت مالی در برنامه های امور بانوان استانداری صورت پذیرد، ثالثا؛ فضا برای مشارکت و هم اندیشی و هم افزایی نخبگان و دانشگاهیان فراهم شود تا به دور از هیاهوی سیاسی نیروی های متخصص و متعهد در این حوزه تربیت شود.

جانشین بسیج دانشجویی خواهران استان بیان کرد: بسیج دانشجویی به عنوان قشری مطالبه گر و دغدغه مند در حوزه زن و خانواده به صورت آتش به اختیار و علی رغم بی مهری مسئولان تا به الان توانسته مطالبات زنان استان را در حد بضاعت پیگیری کند ، مانند؛ بسیج دانشجویی در طرح پژوهشی و کم نظیری در سطح کشور بر آن است نظام مسائل استان را در حوزه های مختلف به صورت علمی احصا نموده که حوزه زن و خانواده نیز جزو محوریت های اصلی آن است لذا اعلام میکنیم با مجموعه شما آماده هرگونه همکاری در این زمینه  هستیم؛ همچنین پیگیری مجتمع چند منظوره فرهنگی ورزشی ویژه بانوان در شهر یاسوج به عنوان مرکز استان که متاسفانه به دلیل نبود چنین زیر ساخت مناسب و درشان زنان استان با اسیب های عدیده اجتماعی ، جسمی و روحی در زنان و دختران استان روبرو هستیم اما متاسفانه علی رغم مراجعات متعدد ، هیچ مرجعی پاسخگو نبودند بنابراین ازشما انتظار پیگیری شخصی این مهم و اختصاص ردیف بودجه را داریم؛ پیگیری مسئله ازدواج به عنوان یکی از مهم ترین دغدغه های جوانان به صورت هسته مسئله محور که در این بین با عدم همکاری دیگر نهادها و نبود حمایت های مختلف روبرو هستیم و پیگیری راه اندازی خط تولید پوشاک ایرانی، اسلامی در جهت حفظ فرهنگ اصیل ایرانی_اسلامی و اشتغال زایی زنان سرپرست خانواده را دربرنامه داشته است لذا جریان دانشجویی تا رسیدن به پاسخ چنین مطالباتی پیگیر خواهد بود.
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
رمضان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۱
0
0
درود بر خانم تراویده به امید موفقیت بیشتر
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: