« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۳۱۰۹۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۴۰۰ - ۲۲:۲۲
واکنش ها به قطع یک درخت با قدمت بیش از یکصد سال در شهرستان لنده !!!!
در احادیث ائمه اطهار به کرات به حفظ و نگهداری از درختان تاکید نموده اند و پیامبر اکرم (ص) در موارد متعددی قطع درختان را نهی فرمودند به طوری که در موردی قطع درختان را برابر قتل نفس دانسته اند.
به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف؛عصر روز شنبه (24 مهر ماه) تصاویری با مضمون قطع یک درخت بلوط  در محدوده‌ی روستای کتج بخش مرکزی لنده در فضای مجازی منتشر که باعث نگرانی دوست‌داران طبیعت شد.


پس از انتشار این تصاویر شاهد واکنش بسیاری از حامیان منابع طبیعی و محیط زیست بودیم. این واکنش‌ها طبیعی است چون بلوط هویت و تنها سرمایه‌ی ارزشمند زاگرس نشینان است و آن‌ها برای این درخت کهن و اسطوره‌ای ارزش و ارج فراوانی قایل‌اند.


بسیاری از مردم این روستا و مناطق اطراف در تماس با خبرنگار آوای رودکوف ، معتقدند که درخت قطع شده هیچ مشکلی نداشته‌؛ و اصولا درخت بلوط نیازی به هرس ندارد.


اما انچه مسلم است ؛درخت یکی از نعمت های بزرگ الهی بوده و وظیفه انسانی و شرعی ما کوشش در حفظ و نگهداری آنها است و به عبارتی هر درختی که می روید متعلق به همه مردم و بخشی از سرمایه ملی ماست و در احادیث ائمه اطهار به کرات به حفظ و نگهداری از درختان تاکید نموده اند و پیامبر اکرم (ص) در موارد متعددی قطع درختان را نهی فرمودند به طوری که در موردی قطع درختان را برابر قتل نفس دانسته اند.


لذا با توجه به اهمیت موضوع و حسب درخواست مردم انتظار می رود تا مسولان منابع طبیعی و محیط زیست پاسخ لازم و پیگیری مناسب را از طریق دستگاه قضایی بعمل آورده و نتیجه را به مردم اعلام نمایند.



نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۶
0
0
سلام حاجی خبر سوژه خوبی بود ولی کاش درخت شاقربان را اینجوری هرس می کردند ..این درخت عالی هرس شد دوسال دیگه فقط دلت میخواد نگاهش کنی...
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: