« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۳۱۲۳۳
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۳
آوای رودکوف؛
«ایستادگی و مقاومت ملت ایران رمز افول سلطه استکباری آمریکا» شعار امسال مراسم ۱۳ آبان است
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آوای رودکوف از یاسوج ؛امروز در نقاط مختلف کهگیلویه و بویراحمد  مردم در راهپیمایی 13 آبان شرکت کرده اند و فریاد استکبارستیزی سر دادند.

 
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان در این مراسم با گرامی داشت روز ۱۳ آبان ماه، گفت: طی یک دهه حضور ملت ایران در مبارزه با استکبار شاهد اقتدار ملت ایران و افول استبکار جهانی هستیم.


حجت الاسلام خاضع به اقتدار نیروهای مسلح و سپاه پاسداران در باز پس گیری نفتکش ایرانی و زوال قدرت آنها اشاره کرد و گفت: در روز ملی با استکبار جهانی مردم استان با ارمان های امام و شهدا و رهبری تجدید بیعت کرده و از سیاست های استعماری و سلطه جویانه استکبار اعلام برائت کردند.

 
در ادامه این مراسم معاونت فرهنگی قوه قضائیه کشور با بیان اینکه در خطبه شهید پرور، عشایر غیور، مردم همیشه در صحنه زاگرس نشین کهگیلویه و بویراحمد  حضور یافتم و این حضور سبب افتخار است، گفت: این روز به یاد ۱۳ آبان ماه و شهدای دانش آموز و شکست شاخ استکبار توسط امام راحل و به نام روز ملی استکبار ستیزی نام گذاری شده است در این روز امام امت از ایران به مدت ۱۴ سال تبعید شد .

 
حجت الاسلام صادقی  به شهادت دانش آموزان در ۱۳ آبان ماه ۵۷ توسط رژیم پهلوی اشاره کرد و گفت: دانشجویانی که پیرو مکتب امام راحل بودند لانه جاسوسی آمریکا را تسخیر و ابهت پوشالی این کشور را در هم شکستند.


وی به رشادت های ملت ایران و نیروهای مسلح و سپاه در برابر استکبار اشاره کرد و گفت: غیور مردان سپاه پاسداران با صیانت از سرمایه های ملی در دریاهای بین المللی بار دیگر خوش درخشیدند و در برابر مستکبران و آمریکا از خود اقتدار نشان دادند.


معاونت فرهنگی قوه قضایی به رفتارهای استکبار و تشبیه آن به حیوانات وحشی اشاره داشت و افزود: در برابر استکبار باید با اقتدار ایستادگی کرد تا از طرح و برنامه های خود عقب نشینی کند نمونه این موضوع اقتدار سپاهیان در برابر نیروی‌های رزمی استکبار بود که سبب عقب نشینی آنها شد.


وی به حمله موشکی به پایگاه عین الاسد برای مبارزه با استبکار جهت ایستادگی در برابر استبکار اشاره کرد و گفت: کسانی در عرصه سیاست به مذاکره برای حل مشکلات اشاره می کنند و از فواید مذاکره می گویند، در مذاکره مفصل چند ساله گذشته تجربه های کسب شد رهبر انقلاب به این مذاکرات خوشبین نبودند اما هرچند برجام به ثمر نشست که ماحصل آن بعد از پنج سال تحریم ها برداشته نشد و بیشتر شد این موضوع نشات گرفته از نگاه به بیرون و امید به کدخدا برای بهبود اوضاع اقتصادی بود اما وضعیت اقتصادی مردم تغییری نکرد.


حجت الاسلام به تفکر لیبرال و تلاش برای باز کردن با مذاکره اشاره کرد و گفت: رهبر انقلاب فرمود: مذاکره با استبکار به دلیل روحیه سلطه طلبانه، روحیه گرگ گونه آنها ، منفعت طلب بودن و روحیه تحمیلی آنها مذاکره با آنها زیان ده است و تنها خاصیت مذاکره تجربه اندوزی مانند بی نتیجه بودن برجام بود.


این مسئول به شکست تجربه برجام برای مذاکره اشاره کرد و گفت:  نمونه مذاکرات در کشورهایی مانند مصر در جریان کمپ دیوید نتیجه ضعف و عدم حل مشکلات اقتصادی بود، عراق، افغانستان با آمریکا مذاکره داشته اما در امنیت، اقتصاد در فقر و بیکاری هستند.




حجت الاسلام صادقی به ایجاد پایگاه های آمریکایی و تغییر سیاست ها در برخی کشورهای منطقه و تضعیف استقلال آنها برای بهبود وضعیت اقتصادی آن کشور ها اشاره داشت و گفت: عده ای مذاکره را راحلی برای شروع جنگ می دانند اما عراق و افغانستان با وجود مذاکرات گذشته امینت مردم آنها دچار خدشه شد.


 
وی به بیانی از امام راحل مبنی بر اینکه  مثل آمریکا و ایران در بیان امام مثل گرگ و میش است و افزود: آمریکا ایران را داشتن موشک محروم می داند اما این کشور خود صاحب انواع سلاح های اتمی است.


وی ضعف و شکست ابهت و اقتدار ایران را از آثار مذاکرات دانست و گفت: مذاکره با امریکا در نگاه آنها نباید یکسان باشد و تنها موضوعاتی یکسان خواهد بود که سبب امتیاز ایران به آن کشور باشد مانند موضوع مذاکرات موشکی ، عمق راهبردی ایران در منطقه، مقوله های حقوق بشری را به مذاکره دعوت می کنند تا در این مذاکرات ایران گام به گام در ارزش های چون اقتدار، امنیت، ولایت، نفوذ منطقه ای قدرت دفاعی عقب نشینی شود.

 
وی به سخنانی از هاشمی رفسنجانی برای واسطه پادشاه عمان برای مذاکره آمریکا با ایران اشاره کرد و گفت: با وساطت عمان دو دور مذاکرات با آمریکا در دوران مرحوم رفسنجانی صورت گرفت اما هاشمی رفسنجانی دستاورد مذاکرات را پوچ و هیچ می داند.


 وی از دیگر اشکالات مذاکرات را نفوذ دانست و گفت: برخی تصور می کنند امضای جان کری تضمین می‌کند اما معاهدات و قرار داد برجام را نقض و به صورت یکطرفه خارج می شوند.


 
صادقی موضوع اقتدار را لازمه مذاکره دانست و افزود :  یکی را مراجع تقلید در دیدار با یکی از سران نظام موضوعی تحت عنوان توصیه حقیر این است که با تمام کشور های دنیا با عزت و اقتدار رابطه داشت باشیم اما برخی این موضوع را به انحراف کشاندن و وی را طرف دار مذاکرات لقب دادند درصورتی که وی به موضوع عزت و اقتدار همان موضوعی که رهبر انقلاب تاکید داشتند اشاره کرد اما عده ای با بهره برداری ها به دنبال اهداف و برنامه های دیگری بودن و عده ای دیگر اهانت و آمیز نامناسب قلم زدند که در هیچ شرایطی نباید به مقام مرجع عالی شیعه جسارتی شود این مرجع تقلید همراه امام و رهبری بودند.



نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: