« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۳۱۲۶۹
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۶
حاشیه‌های شورای شهر لنده ادامه دارد:
نشست اعضای ششمین دوره شورای اسلامی شهر لنده برای انتخاب شهردار لنده، به علت غیبت دو تن تن از اعضا برای چهارمین بار جلسه را از رسمیت انداخت.
به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف؛نشست اعضای ششمین دوره شورای اسلامی شهر لنده برای انتخاب شهردار لنده، به علت غیبت دو تن تن از اعضا برای چهارمین بار جلسه را از رسمیت انداخت.

در این نشست که روز پنج شنبه ساعت 11بنا به دعوت رسمی فرماندار لنده  برگزار شد، به علت حضور  فرماندار یا نماینده وی و دو تن از اعضای شورای شهر بنامهای "علی افتخاری" و خدیجه رنجبر"  نشست شورا رسمیت پیدا نکرد و به کنفرانس خبری با رسانه های تبدیل گردیده است.


جعفر رییس زاده نایب رئیس شورای شهر لنده در همین خصوص اظهارداشت؛ پیرو دعوت نامه ی شماره ۷۰۴ تاریخ۱۸/۸/۱۴۰۰ برای جلسه ی فوق العاده ای به منظور تعیین شهردار دعوت شده ایم که علیرغم حضور سه نفر از اعضای شورای شهر و جمعی از خبرنگاران جلسه به دلیل عدم حضور دونفر از اعضای شورای شهر و فرماندار یا نماینده قانونی وی از رسمیت افتاده و امکان برگزاری جلسه رسمی وجود ندارد.

وی با ابراز تاسف از وضعیت پیش آمده گفت؛ متاسفانه به اتاق و محل شورا دسترسی نداریم. درب شورا قفل است و حتی مهر شورا و دفتر مصوبات شورا مدتی است در دسترس نیست که بتوانیم کارهای روزمره ی مردم را انجام دهیم.


رییس زاده اظهار داشت: مهلت سه ماه ی سرپرست شهرداری تمام شد اما علیرغم مکاتباتی که با رئیس شورا انجام شد تا کنون هیچ اقدامی به منظور تمدید و یا تغییر وی صورت نگرفته و شهرداری نیز علیرغم فعالیتهای روز مره در بلا تکیفی به سر می برد.

در ادامه این نشست کورش محمدی عضو دیگر شورای شهر لنده طی سخنانی ضمن تشریح جلسات شورای شهر برای انتخاب شهردار لنده گفت: در جلسه دوم شورای شهر آقای علی افتخاری با دو رای اعضای شورا و رای خود به عنوان شهردار منتخب معرفی که سرانجام طی نامه ای از استانداری کهگیلویه و بویراحمد عدم احراز شرایط وی اعلام گردیده است.

محمدی تصریح کرد : مطابق قانون بعد از نامه مکتوب استانداری کهگیلویه و بویراحمد مبنی بر عدم احراز شرایط شهردار منتخب ؛ شورای شهر می تواند با اصرار بر انتخاب اولیه ی خود موضوع انتخاب شهردار را در کمیته حل اختلاف استان پیگیری نماید اما ظاهرا علیرغم درخواست مجدد شورای شهر و اینکه شورای شهر هیچگونه اصراری بر انتخاب خود نداشته پرونده آقای علی افتخاری بر خلاف دستورالعملهای موجود و بنا به هر دلیلی در شورای حل اختلاف طرح گردیده است که این امر در صورت صحت قابل تامل و البته قابل پیگیری نیز هست.


محمدی اظهار داشت:بعد از فرایند فوق مجددا موضوع از طریق استان پیگیری که تا کنون دو باز از طرف استانداری کهگیلویه و بویراحمد و بار سوم از طریق وزارت کشور مکاتباتی مبنی بر عدم احراز شرایط وی و تاکید بر انتخاب فردی دیگر بعنوان شهردار لنده بعمل آمده که علیرغم تلاش اعضا و   با کمال تاسف امروز نیز چهارمین جلسه انتخاب شهردار به دلیل عدم حضور دو نفر از اعضاء برگزار نگردیده است.

منتخب اول شورای شهر لنده  با عذر خواهی از مردم  به خاط حواشی پیش آمده؛  یکی از دلایل عدم انتخاب شهردار لنده طی سه ماه اخیر را بافت سنتی منطقه عنوان کرد و اظهار داشت متاسفانه سه نفر از اعضای شورای شهر از یک طایفه می باشند که هر سه نفر متقاضی انتخاب خود و یا یکی از بستگان خود به عنوان شهردار می باشند که این موضوع مشکلات ما را نیز چند برابر نموده است.

وی تصریح کرد: اگر چه منتخبان مردم باید اجازه تصمیم‌گیری داشته باشند اما افرادی در گوشه و کنار هستند که سنگ اندازی می کنند و می‌گویند چه کسی شهردار باشد و چه کسی نباشد که در مجموع دود این قبیل رفتارهای سیاسی یا محفلی به چشم مردم و شهر لنده خواهد رفت!!!

در ادامه این نشست فاضلی عضو دیگر شورای شهر لنده ضمن تاکید بر وفاق و همدلی هر سه عضو شورای شهر لنده به منظور تعیین تکلیف شهردار جدید و پیگیری فعالیتهای شورا و شهرداری به سولات خبرنگاران پاسخ داد.

علیرضا فاضلی ضمن دعوت از همه ی اعضای شورای شهر برای تعیین تکلیف شهر و مردم اظهار داشت: برابر ماده 92  قانون تشکیلات و وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران مصوب سال ۱۳۷۹ و اصلاحات بعدی آن؛ چنانچه هر کدام از اعضاء شورای اسلامی اقدامی که موجب توقف یا اخلال در انجام وظایف شورا شود را انجام دهند، جزء تخلفات محسوب می‌شود.


به گزارش آوای رودکوف ؛این نشست حاشیه هایی نیز داشته که در نوع خود کم نظیر و یا حداقل کم سابقه بوده است که در ادامه اشاره خواهیم کرد:

1-اینکه درب اتاق شورا و دبیرخانه شورا قفل بوده و هر سه عضو حاضر در جلسه مدعی بودند به دفتر شورا یا دبیرخانه شورا و همچنین مهر و اسناد شورا دسترسی ندارند و مراجعین در بلاتکلیفی به سر می برند.

2- نکته حائز اهمیت دیگر اینکه یک عضو شورای شهر لنده در نشست با خبرنگاران اعلام کرد به دلیل عدم دسترسی به مهر شورا و به خاطر رعایت حقوق ارباب رجوع و جلوگیری از سردرگمی مردم ناچار شدیم از مهر شورای پنجم استفاده کنیم!!!!

3-از دیگر حواشی این جلسه می توان به لغو یا عدم لغو جلسه با اطلاع قبلی اعضا اشاره کرد که در همین خصوص فرمانداری لنده مدعی است لغو جلسه را اطلاع رسانی نمودیم و در مقابل هر سه عضو حاضر در جلسه موضوع را انکار نمودند!!!

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: