« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۳۱۲۸۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۴۰۰ - ۲۳:۲۳
واکنش ها به بیانیه "نه بزرگ به فرماندار غیر بهمئی" :
ما جمعی از فرهنگیان ؛ بازاریان ؛روحانیون ، دانشجویان و دلسوزان شهرستان بهمئی اعلام می نمائیم ملاک ما برای انتخاب فرماندار و یا هر مدیری دیگر صالح بودن افراد فارغ از قوم و نژاد و قیبله می باشد.....
به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف؛اخیرا یاداشتی تحت عنوان ""نه بزرگ به فرماندار غیر بهمئی" در فضای مجازی منتشر گردیده که بلافاصله جمعی دیگر از اقشار مختلف مردم این شهرستان با انتشار یاداشتی دیگر  به این مطلب واکنش نشان دادند که در ادامه متن کامل آن منتشر می گردد:


بسمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ
نون وَالْقَلَمِ وَمَا يَسْطُرُونَ
 سوگند به قلم و آنچه مى ‏نويسند
« سکوت کنید که  که ریشه و اصالت  بهمئی بزرگتر از آن است که بخواهید با این اخبار و واژه های بومی و غیر بومی آن را تخریب کنید »

رسول اللّه صلی ‏الله‏ علیه‏ و‏آله‏ وسلم  فرمود: خداوند نه به وضع خانوادگی و نه به نسب، و نه اجسام و نه به اموالتان می‏نگرد؛ بلکه خداوند به دل‏های شما نگاه می‏کند. شما همگی فرزندان آدم هستید و محبوب‏ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست.

 قوم گرایی و قبیله گرایی ،از خصائل جاهلی پیش از اسلام بود و از نظر اسلام محکوم می باشد.

 ما جمعی از فرهنگیان ؛ بازاریان ؛روحانیون ، دانشجویان و دلسوزان شهرستان بهمئی اعلام می نمائیم هیچگونه حمایت از آن مطالب نژاد پرستی  نخواهیم کردوملاک ما صالح بودن افراد از هر قوم یا نژاد میباشد  واعلام می داریم کسی حق نداشت از جانب ایل سترگ بهمئی چنین مطلبی را منتشر کند .

واقعاً جای بسی تأسف است بعد از گذشت بیش از چهار دهه از عمر  انقلاب اسلامی  هنوز  شاهدیم در شهرستان شهید پرور بهمئی  برخی مدعیان طلبکار کار فرهنگی خلاف اهداف انقلاب واسلام چنین  بیانیه های  صادر می کنند ! مامعتقدیم نویسنده مطلب (( نه بزرگ به فرماندار غیر بهمئی )) قطعا به تمام جوانب موضوع توجه ننموده واز مشاوران خوبی برخوردار نبود و یا شاید در تله برخی سودجویان منفعت طلب افتاد که چنین قلم زد .منفعت طلبانی که این روزها برای تصاحب پست فرمانداری بهمئی زمین وزمان را به هم دوختندتا جایی که حتی از انقلاب برای رسیدن به اهداف خود هزینه می کنند  . مگر هنوز ما درجامعه جاهلیت زیست می کنیم که برخی  بنا بر اصول وقواعد نژاد پرستی قلم میزنند ؟مگر قرار است به جاهلیت برگردیم و عرب وعجم مقابل هم صف آرایی کنیم ؟ محمدی،بهمئی،طیبی،سید،بویراحمدی و....دراستان کهگیلویه وبویراحمد همه باهم برادر  هستند رشد فرزندی  صالحی از آنها مارا خوشحال وخرسند می نماید  وهمان اندازه رشد  آدمهای  ناصالح فاسد اهل زد وبند  روح وجسم مارا رنجور خواهد نمود .

نمیدانیم  به چه حقی برخی چنین اجازه ای به خود  میدهند تا از جانب کل ایل بهمئی چنین مطالب تفرقه انگیزی منتشر نمایند .اما مطمئن هستم چنین افرادی تمامیت خواه و خود بین هستند .

لذا ضمن عذر خواهی از دیگر ایل و طوایف استان کهگیلویه وبویراحمد  انتظار داریم ، همکاری کنید تا صالح ترین افراد به کرسی بنشیند .ونگذارید  برخی منفعت طلبان و سودجویان از این آشفته بازار سو استفاده نموده ومانع به کرسی نشستن انسانهای صالح شوند؟ اگر قرار است فردی صالح بر کرسی مدیریت  شهرستان ما بنشینده و مسیر فساد را قطع نماید چه تفاوتی داردمحمدی یا بهمئی باشد یا طیبی یا بویراحمدی یا سید ؟

خداوند متعال بندگانش را با زبان ها، رنگ ها و قبايل مختلف خلق كرده اما معيار برتري و محبوبيت آنان را تقوا قرار داده است.

متاسفانه مدتي است که شاهديم  از جانب برخی مدعیان دروغین  دین اسلام و قران در شهرستان  بهمئی  گفته مي شود اين فرد از شمال يا جنوب است، يا از فلان تيره و طايفه است یا با فلانی خوب هست ویا خوب نیست در حالي كه همه ما ايراني هستيم و بايد در كنار هم با آرامش زندگي كنيم و اينكه فلان شخص در فلان شهر و روستا بدنيا آمده مهم نيست بلكه تقوا، تخصص و توانمندي افراد براي پيشرفت و توسعه كشور مهم است. شکی نیست که اين تعصبات غلط دسيسه شيطان است و همين تفكرات موجب عقب ماندگي وانحراف راه حق  خواهد شد
ومطرح كردن هر گونه مطلبي كه موجب اختلاف و درگيري شود از ديدگاه اسلام محكوم است.

در ايران اسلامي زمينه براي اجراي عدالت و خدمت رساني به مردم و توجه به نيازهاي مستضعفان و محرومان فراهم است به همين سبب به همگان توصيه مي كنيم از اين فرصت براي خدمت به مستمندان استفاده كنند .بهترين نعمت، نعمت ايمان و ياري رساندن به محرومان و مظلومان است كه خداوند از بشر و بندگان خود راضي مي شود.

نژاد پرستی وقوم گرایی محکوم است و آن راباید کنار گذاشت، ما نسل جدید هستیم، اگر در رفتار و باروهایمان تغییر ایجاد نکنیم آن هم در این عصر جدیدکه این مسائل نژاد پرستی هیچ اهمیتی ندارند پس ما چه فرقی با  عرب جاهلیت یا داعش و طالبان داریم ؟

مدعیان دلسوز انقلاب اگر واقعا دلسوز هستید وصداقت دارید بیایید به خواسته تمامیت خواهان عمل نکنیم تا استاندار محترم به اشتباه بیفتد ودندان طمع خود را بکنیم ودور بیاندازیم و کمک کنیم تا آدمهای صالح و اهل حلال وحرام خدا بر ما حاکم شوند نه اهل رانت و فساد وزدوبند سیاسی .

به امید سر بلندی همه فرزندان صالح  بهمئی ،محمدی ،طیبی ،بویراحمدی وسادات در همه عرصه علمی ،فرهنگی،سیاسی وبین المللی

مطلب فوق با هماهنگی  و نظر خواهی تمام طیف هامختلف شهرستان بهمئی  از جمله روحانیون_دانشجویان _فرهنگیان _برخی اعضای شورا نوشته شد
۱۴۰۰/۸/۲۳
منوچهر چک نژادیان
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۴
0
0
دقیقا بر مبنای قوم گرایی نه بزرگ میگید....
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: