« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۳۱۳۵۴
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۴۰۰ - ۰۱:۱۹
تقی میرزائیان (طاها) خواننده و بازیگر گلستانی :
میرزائیان در خصوص جوانان و علاقه مندان به موسیقی معتقد است: دوستان جوانی که علاقمند به خوانندگی هستند و صدای خوبی دارند، حتما برای یادگیری تئوری موسیقی اقدام کنند...
پایگاه خبری آوای رودکوف-وحید حاج سعیدی:موسیقی در گلستان مختص یک قوم خاص یا یک شهر نیست. اقوام مختلف گلستان دارای موسیقی منحصر به فردو جداگانه هستند و هنرمندان سایر شهر های این استان که موسیقی بومی در آنها جریان ندارد، در عرصه موسیقی پاپ حرف های زیادی برای گفتن دارند و تا کنون افتخارات زیادی برای این استان کسب کرده اند.


تقی میرزائیان(طاها) از خوانندگان موسیقی پاپ و کتولی استان گلستان است که چند سالی است در عرصه های مختلف به هنرنمایی پرداخته است و آثارش بارها از شبکه های مختلف رسانه ملی پخش شده است و تا کنون چندین آلبوم روانه بازار کرده است. او که متولد روستای پیچک محله علی آباد کتول و دارای کارشناسی ارشد مدیریت است از دوران کودکی  به واسطه همجواری منزل شان با مسجد روستا به گفتن اذان و خواندن نوحه و قرآن به ویژه در ایام عزاداری سید وسالار شهیدان علاقه مند شد. او در این مسیر خود را مدیون مداحی های زیبا و سوزناک استاد حاج حسین اصلانی مداح بزرگ شهرستان می داند و همواره از ایشان به عنوان اولین استادش یاد می کند.

میرزائیان در دوران مدرسه به خواندن قرآن روی آورد و حتی در مسابقات قرائت قرآن کشور حائز رتبه دوم گردید و از راهیابی به مسابقات آسیایی قرائت قران بازماند.

این خواننده گلستانی همزمان با ادامه تحصیل و قبول شدن در دانشگاه به هنر خوانندگی علاقه پیدا می کند و با تشویق دوستان پس از استخدام در آموزش و پرورش به تهران می رود و همزمان با تدریس در کلاس های آواز استاد کیومرث شمس شرکت می کند.

او در این باره می گوید: هر روز بعد از دو شیفت کاری، تازه با اتوبوس و ماشین های خطی خودم را  از شرق تهران به شمال غرب تهران می رساندم تا در کلاس های آواز استاد کیومرث شمس شرکت کنم. 

بعد از مدتی به واحد موسیقی وزارت فرهنگ وارشاد جهت اخذ مجوز مراجعه نمودم وهمراه عده زیادی از خوانندگان نسل جوان،در محضر اساتید بزرگی چون استاد محمد نوری و... اساتید تئوری موسیقی مثل استاد دل شب، تست خوانندگی دادم. مرحوم استاد نوری،۷ نفر از آن جمع را انتخاب نمود و مقرر شد به شرط گذراندن کلاس نزد استاد سعید علیجانی و استاد دل شب،جهت یادگیری نت و تئوری موسیقی و یادگیری آواز و تکنیک های خوانندگی به ما مجوز بدهند. ابتدا نزد استاد محمد رضا صادقی و استاد محمد نوری،مجوز اجرای صحنه ای مجوز کاست دریافت کردیم که امیر تاجیک هم جزو ما بود.بعد از گذراندن کلاس ها، سال ۸۳ یعنی ۵ سال پس از اخذ مجوز،موفق به ارائه آلبوم زیر بارون،با مجوز رسمی از واحد موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شدم.یکی از آهنگ های فولکورولیک(محلی)که با گویش کتولی بود به نام شکوه توانست مجوز از صدا و سیما را هم بگیرد. با این آهنگ بنده به عنوان اولین خواننده پاپ کتولی معرفی شدم و این افتخار نصیب بنده شد.البته بعدا به سفارش سیمای گلستان،کار غروب پنج شنبه رو با آهنگسازی خودم و تنظیم استاد فریدون رومی با گویش زیبای کتولی خواندم که بارها از شبکه های مختلف سیما پخش شد. بعد ها برای اجرا در شبکه های مختلف استان ها و شبکه های برون مرزی ویکی دوبار هم تو شبکه های ۲ و۳ به عنوان خواننده دعوت شدم و اجرای برنامه داشتم.

این خواننده خوش ذوق در این سال ها تنها به خوانندگی بسنده نکرد و همزمان به ایفای نقش در چندین فیلم و تئاتر مثل فیلم تلویزیونی آرام تا آرام به عنوان بازیگر نقش اصلی(مهندس علی)محصول سیمای گلستان و تئاتر "استنطاق لوکولوس"اثر"برتولت برشت"تو تئاتر شهر تهران هم حضور داشت و به عنوان مجری، برنامه های مختلف سازمان ها وارگان های مختلف و مجری گری برنامه های زنده در شبکه های چند استان،از جمله گلستان،خراسان رضوی،سمنان مشغول است.

او در خصوص ساخت آهنگ های جدیدش گفت:  امسال بعد از مدت ها آهنگ نیمه دیگرم را با آهنگسازی و تنظیم مسعود حیدری عزیز،استارت زدیم که مورد توجه ویژه مردم وجوانان قرار گرفت."پیر نمیشم"آهنگ احساسی بود که مورد توجه ویژه واستقبال فوق العاده مخاطبان قرار گرفت.کار مذهبی "عمه جان"همزمان با اربعین سید و سالار شهیدان روانه بازار موسیقی شد و"مهربونم یار"با گویش زیبای خراسانی چهارمین کار جدید هنری بندست که امیدوارم مورد توجه همه عزیزان قرار بگیرد.

میرزائیان درباره موسیقی استان گلستان معتقد است: استان گلستان دارای استعداد های زیادیه ولی یه لیدر و یا یک مجموعه منسجم که این استعداد هارو جمع آوری و هدفمند بکنه نداریم4 نوع موسیقی در استان گلستان نواخته می شود:

۱)موسیقی مازنی
۲)موسیقی کتولی
۳)موسیقی ترکمنی
۴)سایر موسیقی ها از جمله پاپ

متاسفانه خواننده های کتولی،جدیدا رو به موسیقی مازندرانی آورده اند و زبان بومی خودشان را  فراموش کرده اند که اصلا خوب نیست.

وی در خصوص ثبت موسیقی کتولی نیز افزود: ثبت ملی موسیقی کتولی یک کار بزرگ و تاریخی بود که در اینجا باید از زحمات استاتید موسیقی به ویژه استاد حسینی قدردانی کنم. امیدوارم دوستان خواننده یا کتولی و مقام های زیبای کتولی را بخوانند و آنها را زنده نگه دارند و یا پاپ کتولی بخوانند.

میرزائیان در خصوص جوانان و علاقه مندان به موسیقی معتقد است: دوستان جوانی که علاقمند به خوانندگی هستند و صدای خوبی دارند، حتما برای یادگیری تئوری موسیقی اقدام کنند،موسیقی سنتی رو فراموش نکنند و سبک و سیاق و ردیف هارو یاد بگیرند،مهمتر از همه تمرین کنند و بهترین تمرین برای تقویت حنجره و فن بیان،خواندن قرآن کریم با صوت است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
پر طرفدار ترین