« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۳۱۴۷۶
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۵
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان خبر داد؛
مانور تمرینی – آموزشی آمادگی برای مدیریت و مقابله با بحران‌های طبیعی با محوریت وزارت نیرو در منطقه مرکزی و جنوب کشور با حضور تیم هایی از شرکتهای آبفا استان های فارس، بوشهر، یزد، اصفهان چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.
 به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آوای رودکوف از یاسوج؛مانور تمرینی – آموزشی آمادگی برای مدیریت و مقابله با بحران‌های طبیعی با محوریت وزارت نیرو در منطقه مرکزی و جنوب کشور و با رویکرد زلزله فرضی در تأسیسات زیربنایی صنایع آب و برق به میزبانی استان فارس و با حضور تیم هایی از شرکتهای آبفا استان های فارس، بوشهر، یزد، اصفهان چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.


مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان در این باره گفت: ایران از نظر رده بندی ها جزو کشورهای پر مخاطره دنیا به شمار می رود، حوادث غیرمترقبه همچون زلزله، سیل، آتش سوزی های مستمر و طوفان در برخی مناطق همواره گریبان گیر کشور بوده است.

اسفندیار برخه گفت: همین مسائل و حوادث ضرورت توجه به اصول پدافندی و آمادگی برای مقابله با بحران ها در حوادث غیر مترقبه را به ضرورتی اجتناب ناپذیر در همه سازمان ها و به ویژه دستگاه های خدمات رسان تبدیل کرده است.

برخه ادامه داد: شرکت های آب و فاضلاب از آن جهت که حیاتی ترین نیاز مردم را تأمین می کنند باید از سطح آمادگی بیشتری برای مواجهه و مقابله با بحران ها برخوردار باشند.


وی تصریح کرد: در چند سال اخیر در همین استان های کهگیلویه و بویراحمد و فارس شاهد زلزله و حتی رانش زمین و سیل بودیم و این یعنی بحران ها همواره در کمین هستند، ضمن آنکه اگر کارکنان به ویژه تیم های خدماتی آبفا در مبحث مقابله با حوادث تجربه و آمادگی قبلی نداشتند به یقین شاهد فاجعه و ایجاد نگرانی بودیم اما متوجه شدیم به واسطه تمرینات و آموزشهای مستمر، آب مشترکین در مواقع بحرانی همچون حادثه زلزله ۵/۶ در مقیاس ریشتری شهرستان دنا (شهر سی سخت ) در کمتر از 24 ساعت وصل شد.

اسفندیار برخه هدف از این تمرینات را حفظ و ارتقاء سطح آمادگی نیروها بیان و خاطر نشان کرد: اساس این برنامه مطلوب که با محوریت مسئولین امر در وزارت نیرو و به میزبانی صنعت آب و برق استان فارس اجرا شد، حفظ و آمادگی روحیه واکنش سریع تیم های عملیات فنی و زیرساختی بود. برنامه ای که با خلق شرایطی فرضی و مشابه حوادث بحرانی سعی در حفظ آمادگی و ارزیابی کارکنان داشت.


وی بیان کرد: یکی دیگر از اهداف مهم این برنامه انسجام و وحدت میان چند استان برای تمرین کار جمعی و مشارکتی و هم افزایی در جهت حل سریع تر مشکلات ناشی از بحران هاست، مسأله ای مهم که به ویژه در زمان وقوع بحران به اهمیت آن پی می بریم.

مدیرعامل شرکت آبفا گفت: این دوره از رزمایش های  آمادگی و توانمندی تیم‌های تخصصی در صنایع آب و برق کشور در استان فارس برگزار و تیم امداد و عملیات آبفا کهگیلویه و بویراحمد نیز به عنوان یاری رسان در آن حضور داشتند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: