« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۳۱۵۰۴
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۴۰۰ - ۲۲:۳۴
آوای رودکوف؛
معاون امور اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با انتقاد از برگشت اعتبارات در حوزه میراث فرهنگی و صنایع دستی گفت: مدیران اجازه ندهند اعتبارات برگشت بخورند.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آوای رودکوف از یاسوج؛سید احسان عسکری در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی از عدم حضور برخی مدیران در نشست انتقاد کرد و گفت: نسبت به مسائل استان حساس هستیم اگر مدیری در استان حضور دارد اما به جلسات نمی‌آید حسابش جدا است.


وی، بیان کرد: انتظار داریم مدیران در جلسات حضور داشته باشند ضمن اینکه آنهایی که غایب هستند باید دلیل غیب خود را مطرح کنند.

معاون امور اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد در ادامه انتقادات به نحوه برگزاری نشست‌های ستاد اقتصاد مقاومتی که گزارش‌دهی است را وارد دانست و گفت: رویه کنونی برگزاری نشست‌های اقتصاد مقاومتی طبق دستورالعمل ابلاغی است اما باید کارهای نوآورانه در نشست اقتصاد مقاومتی ارائه شود.

معاون امور اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر تهیه برش استانی اقتصاد مقاومتی گفت: کمیته‌های خاص کارشناسی تشکیل و ۲۴ بند ستاد اقتصاد مقاومتی توسط دستگاه‌های اجرایی مطالعه و تعبیری از اقتصاد مقاومتی برای توسعه استان ارائه شود.

وی از بازگشت اعتبارات در حوزه گردشگری انتقاد کرد و با بیان اینکه دفاعیات مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری قابل قبول نیست، افزود: سازمان برنامه و بودجه باید به موضوع تله‌کابین یاسوج و برگشت اعتبارات این پروژه در حوزه گردشگری ورود می‌کرد و اجازه برگشت اعتبار را نمی‌داد.

عسکری ضمن مقصر دانستن میراث فرهنگی و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی در برگشت اعتبارات تله‌کابین یاسوج گفت: برای پروژه‌هایی که اعتبار آنها برگشت خورده جلسه گرفته شود تا دیگر شاهد چنین مواردی نباشیم.

معاون امور اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در خصوص سهم بانک‌ها در اقتصاد استان گفت: به رئیس کل بانک مرکزی نامه‌ نوشتم که استان یک درصد جمعیت کشور را دارد اما منابع پولی ۲۵ صدم درصد است این منابع برنامه‌های ما را پشتیبانی نمی‌کند.

وی بیان کرد: از رئیس کل بانک مرکزی خواستم بانک‌هایی که اضافه برداشت دارند به تشخیص استانداری مشمول جریمه نشوند تا بتوانند به توسعه استان کمک کنند.

عسکری خاطرنشان کرد: ۵ ماه است که اعتبارات جهش تولید به ما ابلاغ شده اما اثری از آن در اقتصاد استان احساس نمی‌کنیم در این خصوص جلسه‌ای تشکیل شود و اعتبارات به سمتی هدایت شود که اثربخش باشد.

 علی شهابی‌نسب رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی نیز در ادامه این نشست، گفت: استان سال گذشته ۱۰ پروژه اقتصاد مقاومتی داشت که طرح پتروشیمی گچساران با ۸۸ درصد پیشرفت، پالایشگاه سوخت سبز بیواتانول باشت با ۱۴ درصد پیشرفت، اصلاح شبکه آب یاسوج و گچساران و تکمیل راه فرعی دهدشت_ قلعه رئیسی_ قلعه دختر و جاورده از پروژه‌های مهم اقتصاد مقاومتی بود.

وی بیان کرد: با توجه به معضل خشکسالی بالاترین میزان هدر رفت آب را در یاسوج داریم که ۶ میلیارد تومان برای اصلاح شبکه آب یاسوج اختصاص داده شد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: در سال جاری پروژه‌های اقتصاد مقاومتی در سه بخش جهاد کشاورزی، آب و فاضلاب و راهداری به سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور ابلاغ شده که  ۶ پروژه گلخانه‌ای، اصلاح شبکه یاسوج و راه فرعی قلعه دختر به باغملک تکرار شده که سازمان برنامه و بودجه کشور به تشخیص پروژه اقتصادی را مشخص می‌کند.
[۱۹:۳۱, ۱۴۰۰/۹/۲۱] خانم آرچین: مدیرکل بازرسی و امور حقوقی استانداری کهگیلویه و بویراحمد:

استانداری کهگیلویه و بویراحمد با ۹۰ درصد تحقق اهداف در میانگین بالای کشوری قرار گرفت

مدیرکل مدیریت عملکرد، بازرسی و امور حقوقی استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: استانداری کهگیلویه و بویراحمد با ۹۰ درصد تحقق اهداف سال ۱۳۹۹ در جایگاه خوب و بالا در میانگین کشوری قرار گرفت.

 محمود مومن‌نسب  با تسلیت درگذشت خبرنگار خوشنام استان در خصوص نتیجه ارزیابی عملکرد استانداری کهگیلویه و بویراحمد در سال گذشته گفت: ارزیابی عملکرد معمولا به صورت ترکیبی، کیفی و کمی ارائه می‌شود.

مدیرکل مدیریت عملکرد، بازرسی و امور حقوقی استانداری کهگیلویه و بویراحمد افزود: به استناد مصوبه شورای اداری و در راستای استقرار نظام جامع مدیریت عملکرد در دستگاه‌های اجرایی،موضوع فصل یازدهم قانون مدیریت خدمات کشوری و بررسی‌های انجام شده بر روی شاخص‌های فرآیندی، مدیریتی، عمومی، اختصاصی، حقوق شهروندی، سلامت اداری و پاسخگویی از سوی مرکز مدیریت عملکرد، بازرسی و امور حقوقی وزارت کشور، استانداری کهگیلویه و بویراحمد برای دومین سال پیاپی از منظر مدیریت عملکرد، منشور حقوق شهروندی، صیانت از حقوق مردم و نظارت بر امر پاسخ‌گویی و ارتباطات مردمی با ۹۰ درصد تحقق اهداف موفق شد در جایگاه‌ استان‌های خوب و بالای میانگین کشوری با نمره ۹۱ از ۱۰۰ قرار گیرد.

 مومن‌نسب با تاکید بر ‌اولویت‌های عملکردی افزود: انتظار می‌رود حوزه‌های ستادی استانداری اعم از معاونان استاندار، مدیران کل ستادی و فرمانداران شهرستان‌ها جهت حفظ این جایگاه و ارتقاء آن در سال‌جاری از هم‌اکنون متناسب با برنامه‌ها، اهداف کمی و تخصصی اصلاح نظام اداری در قالب شاخص‌های عمومی و اختصاصی و تنظیم ساز و کارهای نظارت عالیه،تقسیم کارها، تعیین کارشناسان مطلع و صاحب‌نظر در امر ارزیابی عملکرد، انجام دقیق و برنامه محور وظایف محوله در قالب خط مشی‌های آینده‌نگر ، جمع‌آوری اطلاعات ستادی و شهرستانی و اخذ اطلاعات تکمیلی از دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط،مدارک ،آمار و اطلاعات مربوط به عملکرد ۱۴۰۰ به تفکیک محور و شاخص را آماده و دسته‌بندی کنند تا در هنگام آغاز برنامه ارزیابی عملکرد و برنامه ورود و ثبت اطلاعات هیچ محور و شاخصی بدون امتیاز واقعی باقی نماند.

وی با تقدیر از معاونان استاندار، فرمانداران، مدیران کل دستگا‌های اجرایی و کارشناسان ارزیابی عملکرد، حقوق شهروندی و سلامت اداری عنوان کرد: نتایج ارزیابی نشان دهنده بهبود عملکرد سطوح مختلف، نظام‌مند کردن فعالیت‌ها، اهداف، سیاست‌ها و برنامه‌ها بوده است و به نوعی بازخورد این نتایج، امکان اصلاح، بهبود و پیشرفت اهداف را بیش از پیش محقق می‌سازد.

مومن‌نسب با بیان اینکه دفتر بازرسی به عنوان جایگاه تعریف شده زیرنظر مستقیم استاندار قرار دارد، خاطرنشان کرد: در راستای بهبود مدیریت عملکرد، احیاء کامل حقوق شهروندی و نظارت بر امر پاسخگویی، زمینه دست‌یابی به عملکرد بالاتر و حداکثری را از مسئولان جدید در قالب کار تیمی خواستاریم.

وی بیان کرد: لازم به توضیح است میانگین نمرات استانداری‌های سراسر کشور در بحث عملکرد ارتقای سلامت اداری و صیانت از حقوق مردم ۸۶ بوده که استان با ۵ نمره بالاتر از میانگین کشور،توانست در این جایگاه قرار گیرد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: