« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۳۱۶۱۵
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۴۰۰ - ۰۰:۵۲
به منظور رفاه حال مراجعین به دستگاه قضا انجام می‌شود:
معاون مالی، عمرانی و پشتیبانی قوه قضاییه گفت: با حمایت نمایندگان مجلس و در صورت تصویب و به منظور رفاه مراجعه کنندگان به دستگاه قضایی، احداث ۲۰۰ واحد قضایی در سراسر کشور در دستورکار است.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آوای رودکوف به نقل از خبرگزاری ایرنا، ابراهیم شاهرخیان در سفر به استان فارس با نمایندگان استان فارس در مجلس شورای اسلامی و مسئولان قضایی این استان دیدار و گفتگو کرد.

معاون مالی، عمرانی و پشتیبانی قوه قضائیه در این دیدار با اعلام این خبر اظهار داشت: احداث 200 واحد قضائی در سراسر کشور بر اساس پیشنهادهای بودجه‌ای سال آینده و از محل اعتبارات قوه قضاییه انجام می‌شود.

وی با تاکید بر رفع مشکلات عمرانی و مجتمع‌های قضایی در حال ساخت استان فارس با استفاده از ظرفیت و اعتبارات تخصیص یافته و اعتبارات استانی بیان کرد: اینکه بر اساس ضابطه ٧٨١ مصوبه شورای عالی شهرسازی و معماری فضاهای فیزیکی مورد استفاده قوه قضاییه در سراسر کشور چهار میلیون متر مربع است.

وی مجموعه ساختمان‌ها و فضاهای فیزیکی مورد استفاده قوه قضاییه را در شرایط فعلی کمتر از ۲ میلیون متر مربع عنوان کرد و اذعان داشت: تعلق به سالیان گذشته و فرسوده بودن و یا استیجاره‌ای بودن از ویژگی‌های مجموعه ساختمان‌ها و فضاهای فیزیکی مورد استفاده قوه قضاییه است.

این معاون با بیان اینکه در آخرین سال برنامه پنج ساله ششم توسعه کشور ۱۸۰ هزار متر مربع برای توسعه عمرانی قوه قضاییه در سطح کشور مصوب شد متذکر شد: فاصله زیادی بین نیازمندی و وضعیت کنونی فضای‌های اداری قوه قضاییه وجود دارد.

شاهرخیان از بررسی طرح فوق العاده خاص کارکنان قوه قضاییه در صحن علنی مجلس شورای اسلامی در هفته پیش رو خبر داد و ابراز امیدواری کرد: با رایزنی‌های انجام شده فضای مناسبی جهت تصویب نهایی این طرح ایجاد شده است.

وی تصریح کرد: منابع مالی این طرح از دو و نه دهم درصد (٢.٩ درصد) بودجه عمومی دولت مصرّح در ماده ۱۱۹ قانون برنامه ششم توسعه تأمین خواهد شد.

مدینه صابری/خبرنگار افتخاری پایگاه خبری آوای رودکوف
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: