« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۳۱۶۴
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۲
نماینده تهران خطاب به فانی:شما حق ندارید هر کاری که دلتان می خواهد انجام دهید و هر کسی را که دلتان خواست انتصاب کنید درست است که دولت از مردم رای آورده اما یک سال قبل از انتخابات ریاست جمهوری همین نمایندگان از مردم رای گرفتند

 به گزارش آوای دنا به نقل از  ایرنا، «مهرداد بذرپاش» روز یکشنبه که به عنوان نماینده سوال کنندگان از وزیر آموزش و پرورش در صحن علنی مجلس صحبت می کرد، افزود: مجمع نمایندگان بسیاری از استان های کشور از جمله تهران، مرکزی، گلستان، اصفهان، آذربایجان های شرقی و غربی و دیگر استان ها نسبت به انتصابات شما در وزارت آموزش و پرورش اعتراض کردند.

وی گفت: در همین راستا موضوع استیضاح شما با 93 امضا در دستور کار قرار گرفته است.

نماینده مردم تهران در مجلس افزود: درست است که دولت عوض شده اما در این زمان دولت 400 مدیر را تغییر داده است که طی دولت های گذشته بی سابقه است اما مشی دولت اعتدال بوده اما به مشی خود عمل نکرده است.

وی با بیان اینکه یکی از انتقادات مجلس به دولت، کم تحرکی کابینه و خسته بودن آن بود، تصریح کرد: رییس جمهوری این موضوع را پذیرفتند اما قول دادند در بدنه دولت با به کارگیری نیروهای جوان و نخبه این ضعف را برطرف کنند.

بذرپاش با یادآوری این موضوع که در زمان رای اعتماد مخالف کلیات دولت بوده است، اظهار داشت: معتقد بودم کابینه تحرک کافی ندارد و خسته است اما رئیس جمهوری برخی از آنها را قبول کرد و گفت در بدنه دستگاه اجرایی این مورد را با بکار گیری جوانان جبران می کند، اما آیا امروز این کار در بدنه وزارتخانه آموزش و پرورش انجام شده است.

وی با بیان اینکه مجلس به دو دلیل به فانی رای داده است، خاطر نشان کرد: دلایل این بود که وزارتخانه سیاسی نشود و در عین حال کارا باشد، اما امروز هم ناکارا و هم سیاسی است.

بذرپاش با اشاره اینکه ما با افراد مشکلی نداریم بلکه مشکل ما استفاده از افراد سیاسی در عزل و نصب ها است، گفت: در استان خراسان رضوی با وجود 90 هزار فرهنگی شخصی که فرماندار بوده و از افراد سیاسی است در آموزش و پرورش مسوول می شود.

نماینده مردم تهران در مجلس افزود: شخصی که در انتخابات شوراها از سوی وزارت اطلاعات رد صلاحیت می شود رئیس یک ناحیه می شود یا اینکه خانمی در انتخابات شوراها رد صلاحیت می شود و باز هم در ناحیه ای مسوولیت می پذیرد و شخصی در انتخابات مجلس رد صلاحیت می شود اما مدیرکل می شود که این کار با شعار اعتدال همخوانی ندارد.

بذرپاش در مجلس با بیان اینکه استان تهران 75 هزار فرهنگی دارد، خاطر نشان کرد: اما از آقای وزیر باید پرسیده شود در میان این همه نیرو مدیری توانمند نبوده که یک نفر که 5 سال پیش بازنشسته شده مدیرکل می شود.

وی گفت: در استان فارس شخصی که 10 سال پیش بازنشسته شده و کار اقتصادی می کند مدیرکل می شود آیا در این استان مدیری توانمند وجود نداشته.

بذرپاش ادامه داد: در استان کرمان بخاطر اینکه فردی برادر معاون اول است مدیرکل می شود که همان فرد چند سال پیش بازنشسته شده است باز هم این با اعتدال همخوانی ندارد.

وی تصریح کرد: این مشکل در استان های مازندران، اصفهان و دیگر استان های کشور نیز وجود دارد که نمایندگان زمانی که می خواستم این سؤالات را مطرح کنم به من مراجعه کرده و مشکلات را می گفتند.

وی تصریح کرد: در استان گلستان علی رغم اینکه مدیر کانون پرورش فکری کشور تغییر می کند و به گفته وی مدیر کانون پرورش فکری استان گلستان یکی از مدیران موفق است او نیز برکنار می شود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: این جای تعجب است که مسوول حزب کارگزاران یکی استان ها، مدیرکل آموزش و پرورش آن استان می شود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: