« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۳۱۸۰۰
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۱:۱۳
کارشناس ارشد صنایع غذایی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی:
در سالهای اخیر مصرف آب های بسته بندی شده به شدت افزایش یافته است. از این رو در خصوص مصرف آبهای بسته بندی شده تحت عنوان آب معدنی یا آب آشامیدنی سوالاتی در اذهان عموم مردم مطرح می باشد، که تفاوت آنها در چسیت؟
پایگاه خبری آوای رودکوف:کارشناس ارشد صنایع غذایی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: آب به عنوان یک ماده ضروری و حیاتی در زندگی انسان و حیوانات مهم بوده و امروزه یکی از دغدغه های دولت ها و سیاستگذاران می باشد. در دسترس بودن آب سالم و قابل شرب و مصرف از نظر فیزیکو شیمیایی و میکروبی و عدم وجود سموم شیمیایی همواره مورد بحث و چالش می باشد. در سالهای اخیر مصرف آب های بسته بندی شده به شدت افزایش یافته است. از این رو در خصوص مصرف آبهای بسته بندی شده تحت عنوان آب معدنی یا آب آشامیدنی سوالاتی در اذهان عموم مردم مطرح می باشد، که تفاوت آنها در چسیت؟


به گزارش روابط عمومی معاونت غذا و داروی دانشگاه؛ مهندس راضیه نجات زاده افزود: بطور کلی آب معدنی به آبی گفته می شود که مستقیما" از منبع آب ( چشمه یا چاه عمیق) بدون هیچگونه تغییر شیمیایی با استاندارد مربوطه مطابقت و بسته بندی می شود. البته آب های معدنی بدلیل امکان وجود گل و لای پالایش فیزیکی میشوند.

وی ادامه داد: آب آشامیدنی آبی است که پس از استحصال دستخوش تغییرات شیمیایی شده و املاح و مواد موجود در آن کنترل می شود. در صورت وجود سختی بیش از حد، سختی آن کاهش می یابد. پالایش فیزیکی و میکروبی می شود و پس از طی مراحلی از جمله کلر زنی، میکروب ها و باکتری های موجود در آن حذف و سپس بسته بندی می گردد.

وی تصریح کرد: بنا بر موارد ذکر شده باید موقع خرید، لیبل روی بسته بندی آب به دقت بررسی و مطالعه شود تا اگر دنبال آب معدنی طبیعی هستید، اشتباها آب آشامیدنی خریداری نکنید. هنگام خرید آب بسته بندی شده حتما به شماره پروانه ساخت وزارت بهداشت که در زیر سیب نشان سازمان غذا و دارو درج شده است دقت کنید. تاریخ تولید و انقضای آن را چک نموده و از اصالت آن مطمئن شوید.

نجات زاده یادآور شد: از خرید آب های بسته بندی شده که تابستان در محیط بیرون زیر نور خورشید و گرما قرار دارند خودداری کنید. حتی الامکان از آب های بسته بندی یخ زده استفاده نشود.
وی در پایان گفت: همانطور که می دانید 60% وزن بدن را آب تشکیل می دهد و به لحاظ بهداشتی و سلامتی، نوشیدن مستمر آب به مقدار کافی با توجه به جنس، سن، وزن، میزان فعالیت بدنی توصیه می شود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: