« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۳۱۸۰۳
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۱:۵۲
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی یاسوج خبر داد:
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: عامل اصلی مبتلایان کرونایی مثبت در استان کهگیلویه و بویراحمد، کرونای اُمیکرون است.
به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف از یاسوج ؛"محمدمهدی بانشی" در نشست ستاد کرونای استان افزود: ۵۰درصد کسانی که به ویروس اُمیکرون مبتلا شدند بدون نشانه بوده است.


وی اظهارکرد: طی هفته پیش رو تعداد مبتلایان کرونایی مثبت در استان کهگیلویه و بویراحمد افزایش می یابد که عامل اصلی این مساله کرونای اُمیکرون است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی یاسوج خاطرنشان کرد: از ۱۴۲ مورد مثبت کرونایی استان در هفته گذشته به ۳۲۳ مورد مثبت نسبت به هفته قبل رسیده ایم که این تعداد ۲.۷ برابر شده است.

بانشی تصریح کرد: مرگ و میر کرونایی استان کهگیلویه و بویراحمد طی هفته های اخیر کاهشی بوده که این وضعیت موقتی است و در دو هفته آینده مرگ و میر کرونایی استان معکوس و افزایشی می شود.

وی با بیان اینکه تاکنون یک میلیون و ۱۵۱ هزار دُز واکسن کرونا وارد استان  کهگیلویه و بویراحمد شده است، ادامه داد: ۵۲۴ هزار نفر دُز نوبت اول، ۴۷۰ هزار نفر دُز نوبت دوم و ۱۵۷ هزار نفر دُز نوبت سوم واکسن کرونا را تزریق کرده اند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با بیان اینکه در هفته گذشته یک هزار و ۸۱۴ بازدید از صنوف انجام شده است که ۸۲ واحد به مراجع قضایی معرفی و ۱۸ واحد پلمب شدند، عنوان کرد: هفته قبل نسبت به دو هفته پیش از آن تعداد بستری شدگان ۲.۵ برابر افزایش یافته است.

بانشی تاکید کرد: یاسوج، دهدشت و دوگنبدان در وضعیت زرد کرونایی هستند که در صورت رعایت نکردن دستورالعمل‌های بهداشتی به نارنجی تبدیل می‌شوند.

به گزارش ایسنا، وی بیان کرد: افراد ۹ تا ۱۲سال می‌توانند با رضایت خانواده‌ها و داوطلبانه به پایگاه‌های تزریق واکسن مراجعه و واکسن سینوفارم و یا پاستاکووک پلاس را دریافت کنند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: