« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۳۱۸۱۵
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۴
جلسه تودیع و معارفه مدیر کل آموزش پرورش در اوج جهش سویه امیکرون کرونا؛
ظهر امروز (11 بهمن 1400) مراسم تکریم و معارفه مدیران کل سابق و جدید آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد با حضور صادق ستاری‌فر معاونت تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش برگزار شد.
به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف از یاسوج، هادی زارع‌پور مدیر کل سابق آموزش و پرورش در مراسم تکریم و تودیع خود اظهار داشت:من خیلی حرف داشتم اما با این شرایط این امکان وجود ندارد و در نهایت ایجاز و اختصار مواردی را عرض می‌کنم.

زارع پور با بیان اینکه در آموزه‌های دینی ما از مدیریت به عنوان یک امانت یاد شده است گفت :نامه‌های امام علی به فرمانداران خود باید منشور مدیریتی ما در جمهوری اسلامی باشد.


مدیر کل سابق آموزش و پرورش گفت: مدیریت در نظام اسلامی تکلیف و خدمت است نه حکومت. من هم سعی کرده‌ام این روحیه را داشته باشم بر همین اساس همیشه عرض کرده‌ام که من خادم‌المعلمین در این استان هستم  و  اشک هایی که این روزها در اتاق من ریخته شد تمام خستگی را تن من بیرون کرد.

وی ادامه داد: آموزش و پرورش به عنوان فراگیرترین نظام، پرمخاطب‌ترین دستگاه و زیربنایی‌ترین نهاد فرهنگی و اجتماعی یاد می‌کنند. محور کار در این نهاد تربیت انسان است. تربیت کار بسیار سخت و دشواری است.  تفاوتی بین مدیریت آموزش و پرورش با سایر دستگاه‌ها وجود دارد. اگر اهداف اموزش و پرورش محقق نشود، به کل جامعه لطمه وارد می‌شود. بنابراین مدیریت در آموزش و پرورش یک نقش بسیار استراتژیک دارد و ما امیدواریم آقای عزت‌خواه در این مسیر موفق باشند و ما برایش دعا می‌کنیم که انشاالله موفق شود.


زارع‎‌پور گفت: من نگاهم به پست و مسئولیت، همواره یک نگاه زاهدانه بوده است.

وی عنوان کرد: آموزش و پرورشِ از ریل خارج شده را که کاملاً فضای سیاست‌زده‌ای داشت را سعی کردم به ریل واقعی خود برگردانم (تشویق حضار). سعی کرده‌ام متغیر تابع نباشم (آهای مدیران)، متغیر مستقل باشم. عملکرد من این را نشان می دهد؛ تلاش نمودم مکین خوبی برای این مکان باشم. آموزش و پرورش را حیات خلوت هیچ گروه و جناح سیاسی نکردم و از همه ظرفیت‌ها استفاده کردم، امنیت فرهنگی را به جای فرهنگ امنیتی حاکم کردم. تلاش کردم آموزش و پرورش از حاشیه به دور باشد. ایجاد فضای همدلی در آموزش و پرورش نیز از دیگر ویژگی‌های این دوره بود و گام‌های بلندی برداشته شد. اعمال یک حکمرانی شایسته و صالح نیز از دیگر موارد است. سعی کردم در حد اداره کل آموزش و پرورش این حکمرانی صالح و شایسته را به نمایش بگذارم؛ اعمال یک مدیریتی علمی و برنامه‌محور نیز نگاهم بوده است.


وی افزود: من هیچگونه نه ادعای شعاریِ انقلابی بودن و ارزشی بودن داشته و دارم، چون این واژه ها خیلی پرارزش و پرمعنا هستند. اما در این هشت سال من یک روز حتی از مرخصی‌های قانونی خود را استفاده نکرده‌ام (تشویق حضار). به نظرم انقلابی بودن و ارزشی بودن به این معنی است. در شبانه روز 15 ساعت برای آموزش و پرورش وقت گذاشته‌ام. شاید در دسترس‌ترین مدیر در این استان من بوده‌ام.

وی ادامه داد: با اقتدار مدیریت کردم و تحت تأثیر نبودم، مشورت را می‌شنیدم اما آنچه به خیر آموزش و پرورش بود را انجام می‌دادم. شعار من این بود که آموزش و پرورش یک قدم جلو باشد. اما الأن که مسیر را نگاه می‌کنم آموزش و پرورش نه یک قدم بلکه صدها قدم جلو آمده است.


وی با اشاره به کتاب گزارش عملکرد خود با عنوان «شکوه خدمت» گفت: این کتاب در باب تجربه‌گردانی نوشته شده است. در فصل پایانی این کتاب بایسته‌های مدیریتی در آموزش و پرورش آمده است.

وی در ادامه به برخی از عملکرد خود در این هشت سال پرداخت و گفت: 4849 نفر از بچه های این استان در هشت سال گذشته در آموزش و پرورش به کار گرفته شده‌اند. در این ابرچالش بیکاری این اتفاق افتاده است.


زارع‌پور گفت: از نظر سرانه فضای آموزشی ما دومین استان کشور هستیم. انقلابی در حوزه ساخت و ساز فضا اتفاق افتاده است (تشویق حضار). وی گفت: از دیگر آمارها صرف نظر می‌کنم و دوستان را به این کتاب ارجاع می‌دهم.

زارع‌پور بیان کرد: من ابتدا از مردم تشکر می‌کنم؛ ولی نعمتان این انقلاب مردم هستند. من جز خوبی از این مردم چیزی ندیدم (تشویق حضار). وی در ادامه از مسئولین استانی و نمایندگان استان در مجلس تشکر کرد.


                                                           تاجگردون در هیچ عزل و نصبی دخالت نداشت

وی با اشاره به نام غلامرضا تاجگردون نماینده پیشین گچساران و باشت در مجلس گفت: شاید شبهه‌ای در بین برخی به وجود آمده باشد و شاید تصور می‌شد که آقای تاجگردون در کارهای من دخالت می‌کرد، اما باید بگویم ایشان حتی یک بار هم از من سفارشی نخواستند و کسی را سفارش ندادند و اصلاً در این قضایا ورود نمی‌کردند.

زارع‌پور در پایان گفت: تبریک ویژه دارم خدمت آقای عزت‌خواه که از چهره‌های مؤمن، متدین و از انسان های فرهیخته آموزش و پرورش هستند. من برای موفقیت او دعا می‌کنم. نه تنها دعا بلکه عملاً در خدمت او هستم و آمادگی دارم کمک کنم. از مجموعه آموزش و پروش نیز تقاضا دارم که به ایشان کمک کنید تا این مجموعه رشد و تعالی و توسعه داشته باشد.

 برای جامعه ای قوی نیازمند معلم قوی و آموزش قوی خواهیم بود

در ادامه سرپرست جدید آموزش و پرورش  استان در این مراسم با تشکر از مجمع نمایندگان استان، استاندار و مسئولان استانی و کشوری و همچنین حسن اعتماد نماینده بویراحمد و دنا  و مارگون گفت: آموزش و پرورش نقش بسزایی در نسل فعلی و آینده دارد و باید تلاش های همه بر حمایت از آموزش  و پرورش باشد.

وی با بیان اینکه بدهکار شهید سلیمانی هستیم تا ارزش های انقلاب مستحکم شود اشاره کرد و گفت: از زحمات و تلاش های زارع پور نهایت تشکر را دارم.

عزت خواه به بیاناتی از شهید مطهری پرداخت و گفت: مدیری می تواند در جایگاه های انقلاب اسلامی  تکیه زند که معتقد به ارزش های دینی و الهی باشد و با تعقل و تامل باشد .

وی افزود: من از دیاری آمدم که در صبحگاه ضمیمه تعارف می کنند و برای هم عاقبت بخیر طلب می کنند.

این مسئول افزود: ضمن احترام به آقای زارع پور اعلام می دارم  آموزش و پرورش از ریل خارج نشده بود و دوستان شما از طریق سند ۲۰۳۰ خواستند از ریل خارج کنند کاش شما از بدهکاری ها و انبارهای خالی هم صحبت می کردید. 

وی گفت: با تکیه بر خداوند و استعانت از اول سعی در ادامه اهداف آموزش و پرورش خواهیم داشت. 

وی افزود: در ایام کرونا سعی در تصمیم گیری های اصولی و توجه به آموزش حضوری گام برخواهیم داشت. 

وی گفت: جزیره ای عمل نمی کنم و جغرافیا و قومیت در منظومه من کم رنگ خواهد بود. 

عزت خواه مکتب شهید سلیمانی را الگوهای آموزشی دانست و گفت : برای جامعه ای قوی نیازمند معلم قوی و آموزش قوی خواهیم بود و عرضه می دارم آقای ستاری فرد سلام معلمین ما را به مقام وزارت رسانده و گامی در جهت ارتقای شان معلمان و طرح رتبه بندی معلمان  بردارید انشالله اجرای آن کام معلمان این دیار را شیرین کند و به معلمان اعلام می کنم نگذارید کسانی که از امام و رهبری سیلی خوردند در بین شما  نفوذ کنند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: