« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۳۱۸۴۰
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۳:۰۸
۱۲ بهمن ۱۴۰۰ ؛
نمایشگاه عکس و پوستر هنرهای دیجیتال بلوط با حضور جمعی از مسولین استانی در یاسوج افتتاح شد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آوای رودکوف از یاسوج،سردار مصطفی مثنوی جانشین سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد در این مراسم گفت: هنر انقلابی مولود انقلاب اسلامی است و در هر کجا که تقارن و همگرایی و ارتباط نزدیک بین هنر و انقلاب برقرار شد بهره ای دوسویه به وجود آمده است یعنی هم هنرمند در تولید قدرت نرم در انقلاب اسلامی بهره برده است و همچنین انقلاب اسلامی به برکت میدان داری هنرمندان توانسته است صدای انقلاب را به همه جهان صادر کند.


وی به علاقه مندی رهبری انقلاب به هنرمندان و فضاهای هنری و اینکه ایشان از هنرمندان با آغوش باز استقبال می کنند، اشاره کرد و گفت:هر زمان هنر در کنار مردم قرار گرفت و فاصله بین هنرمند که خود از جنس مردم است با مردم کم شد نقش هنر در گذر از معضلات اجتماعی و تنگناها فرهنگی مشاهده می شود.

مثنوی با بیان اینکه هنر علاوه بر قدرت آفرینی سبب بسترسازی هر چه بیشتر برای  تثبیت انقلاب و ارزش های آن می شود، گفت: هنر می تواند معضلات اجتماعی  را در بخش های گوناگون و همچنین رنج مصائب را قابل تحمل تر کند زیرا فضای هنر یک فضای لطیف و ابزار قدرت نرم انقلاب اسلامی است.


جانشین سپاه فتح افزود: همگرایی بین مجموعه ارشاد و بسیج فرصت ارزشمندی در فضای حقیقی و مجازی  است و  سبب معرفی اثر و الگوهای فاخر در جامعه و بازتاب  های های مثبت می شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه با تبریک دهه فجر گفت: حضور هنرمندان در هر محفلی سبب دلگرمی و لذت برای مخاطبان است، اثری که از هنرمند به جای می ماند شاید از صدها سخنرانی قدرت بیشتری داشته باشد.


محمد علی پیرسبزی با بیان اینکه مرکز آفرینش های فرهنگی هنری بسیج استان همیشه با آثار و هنرهای فاخر اثر گذاری داشته است، گفت: فعالیت فرهنگی توسط هر نهاد فرهنگی و غیر فرهنگی که بخواهد صورت گیرد باید حمایت شوند در این راستا از 4 اثر از انجمن های هنرهای نمایشی استان و همچنین دو فیلم به فجر راه پیدا کردند.

وی افزود: در دهه فجر امسال جشنواره هنرهای تجسمی، جشنواره فیلم فجر، جشنواره موسیقی فجر در کهگیلویه و بویراحمد برگزار می شوند.


معاون فرهنگی هنری سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد نیز با تبریک چهل و سومین سالگرد انقلاب اسلامی گفت: امروز نمایشگاه عکس و پوستر نخستین جشنواره هنرهای دیجیتال بلوط در نگارخانه باران اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد افتتاح شد.

سرهنگ پاسدار وحید مثنوی،افزود: این نمایشگاه تا ۱۵ بهمن دایر خواهد بود و علاقه مندان می توانند در ساعات ۹ تا ۱۲ صبح و ۱۶تا ۱۹ عصر با مراجعه به نمایشگاه از این آثار دیدن نمایند.


معاون فرهنگی هنری سپاه فتح گفت: این جشنواره با محور عکس، پوستر، انیمیشن، فیلم کوتاه و مستند برگزار شد که هنرمندان استان ۳۷۰ عکس، ۶۵ پوستر، ۳۵ اثر مستند و فیلم کوتاه و ۱۰ انیمیشن به جشنواره ارسال کردند.

مثنوی افزود: با نظر داوران ۱۳ اثر در این جشنواره منتخب شدند که این آثار از امروز به نمایش گذاشته شد.


 وی ابراز داشت: مرکز آفرینش های هنری بسیج استان کهگیلویه و بویراحمد چندسالی است که راه اندازی شده و در این مرکز برنامه های فرهنگی هنری مختلفی تولید و ارائه می شود.

وی افزود: در کنار تولید آثار فاخر، بستر راه اندازی جشنوارهای هنری را در دستور کار قرار دادیم و در این راستا جشنواره  سرود آوای چکاوک را راه اندازی کردیم. هم چنین در سال جاری علاوه بر جشنواره سرود، جشنواره تئاتر راه اندازی شد و شاهد حضور گروه های مختلف هنری استان در این جشنواره بودیم.


وی گفت: جشنواره دیگرمان ، جشنواره هنری های دیجیتال بود که این جشنواره با عنوان جشنواره بلوط راه اندازی شد و موضوعات آن در حوزه عکس، فیلم کوتاه، انیمیشن و موشن کمیک است.

مثنوی افزود: امسال ۵۸۶ اثر در تمام بخش ها به جشنواره بلوط راه یافتند که برگزیدگان آن در دهه فجر امسال مورد تجلیل قرار خواهد گرفت.


معاون فرهنگی هنری سپاه فتح در پایان افزود: این مراسم در تاریخ ۱۸ بهمن در سالن حکیم جرجانی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج برگزار می شود.

وی گفت:در جشنواره سرود چکاوک امسال نیز تا امروز بیش از ۱۸۰ اثر به جشنواره ارسال شده است.


مثنوی افزود: از روز چهارشنبه و همزمان با دومین روز از دهه فجر کاروان جشن انقلاب در ۴ شهرستان استان اجرای برنامه های فرهنگی و هنری را خواهند داشت. 

وی در خصوص جشنواره تئاتر هم گفت: فراخوان اولین جشنواره سیمرغ در سطح استان منتشر شد که در دو بخش صحنه ای و خیابانی برگزار می شود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: