« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۳۱۹۲۷
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۸
یاداشت به قلم محمد ظاهر آخش ؛
متاسفانه کم سلیقگی و می توان گفت بی توجهی مدیران وقت تاکنون باعث شده است که این تابلوها صرفا بر دیوار چسبانده شوند و فقط نقش یک قطعه پارچه سفید را بر دیوار ایفا کنند. نه در خصوص نحوه استفاده از آنها آموزشی داده شده است و نه حتی به شیوه اصولی بر روی دیوار نصب شده اند .....
 پایگاه خبری آوای رودکوف-محمد ظاهر آخش:استفاده همزمان از تکنولوژی های آموزشی درضمن تدریس از ضروریات آموزش و نیاز اساسی جامعه است ، زمانی روشهای تدریس فقط از نوع سخنرانی بوده و تنها وسیله کمک آموزشی فقط تخته سیاه و گچ بوده است . 


بعد از سالیان متمادی و با پیشرفت ملایم تکنولوژی، تخته سیاهها کم کم جای خود را به وایت بردها  و ماژیک ها به جای گچ نشسته اند ، گرچه خاطرات روزهای گچ و تخته برای حقیر ، شیرین و تکرار نشدنی است ، اما در رهگذر توسعه آموزش مدرن و همراه با ابزارهای تکنولوژی آموزشی، می طلبید که بعد از گذر از یک فاصله طولانی نسبت به شهرهای بزرگ ، خود را با تکنولوژی های جدید وفق دهیم و فضای شادتر و علمی تری را برای دانش آموزان خود رقم زنیم .

از این ره آورد، بحث مطالبه تابلوهای هوشمند یا ( smart boards) به عنوان ابزارهای آموزشی  نوین ، نیازی بود که حدودا از ده سال پیش در استان رقم خورد ،(گرچه در شهرهای بزرگ از دهه هشتاد آغاز گردید) .


سرانجام با تلاشهای فراوان، اکثر مدارس به این تابلوها مجهز شده اند، متاسفانه کم سلیقگی و می توان گفت بی توجهی مدیران وقت تاکنون باعث شده است که این تابلوها صرفا بر دیوار چسبانده شوند و فقط نقش یک قطعه پارچه سفید را بر دیوار ایفا کنند. نه در خصوص نحوه استفاده از آنها آموزشی داده شده است و نه حتی به شیوه اصولی بر روی دیوار نصب شده اند .

 اینکه چرا مسوولان امر تاکنون به این موضوع بی توجه بوده اند و اهمیتی نداده اند جای بسی سوال است !!! لازم است که قبل از اسقاط شدن این ابزارهای اموزشی، در دستور کار جدی قرار گیرند و  در فرآیند آموزش موثر واقع شوند. 

محمدظاهر آخش فرهنگی لنده


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: