« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۳۱۹۳۷
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۷
خبری با طعم اجتماعی برای مردم کهگیلویه بزرگ؛
نماینده مردم شهرستان های کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده با پیگیری های مستمر خود برای مردم ، این بار برای افراد توانیاب و فعالان فرهنگی و اجتماعی حوزه انتخابیه اش خوش خبر بود.
به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف؛حجت الاسلام سید محمد موحد نماینده مردم شهرستان های کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده در مجلس شورای اسلامی به صورت ویژه با رئیس سازمان بهزیستی کشور دیدار و در راستای رفع مشکلات فرهنگی و اجتماعی حوزه انتخابیه در نامه هایی جداگانه خطاب به علی محمد قادری رئیس این سازمان خواستار رفع  مشکلات جامعه هدف شد.


وی در متن یکی از نامه ها، اظهار داشت: بخش دیشموک از مناطق محروم استان کهگیلویه و بویراحمد و کشور است که به علت عدم توجه کافی به این منطقه  همواره شاهد وقوع خودکشی های متعدد در این منطقه هستیم.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه این موارد موجب مشکلات عدیده اجتماعی و فرهنگی و قرار گرفتن این شهر در ردیف اولین های آسیب های اجتماعی کشور شده است، عنوان کرد: باتوجه به ضرورت توجه و نگاه فرهنگی به موضوع و اعلام آمادگی هنرمندان و فیلمسازان مطرح کشور تقاضا داریم جهت ساخت مستندی در این زمینه برای تاثیرگذاری بیشتر در جامعه و دغدغه مندی بیشتر مسئولان دستور فرمائید برای این مهم اعتباری پیش بینی و تخصیص یابد تا با نظارت آن سازمان ، این رویداد فرهنگی در این منطقه عملیاتی شود.

حجت الاسلام موحد در متن نامه دیگری با توجه به مذاکره حضوری با رئیس سازمان بهزیستی کشور، بیان کرد: نظر به اهمیت ماموریت مراکز اورژانس های اجتماعی و باتوجه به اینکه حوزه انتخابیه در این زمینه نیازمند اقدام و توجه جدی جهت فعالیت این مراکز است خواستار نگاه ویژه سازمان به این شهرستان ها هستیم‌.

وی، تاکید کرد: علی رغم پیگیری ها و اعلام چندین باره آن سازمان تاکنون اورژانس اجتماعی شهرستان لنده به مرحله صدور مجوز و فعالیت نرسیده است‌.

موحد در ادامه با بیان اینکه مجوز شروع فعالیت اورژانس شهرستان چرام صادر شده و دارای خودرو است از عدم راه اندازی این مرکز گلایه کرد و افزود: همچنین مجوز اورژانس شهرستان بهمئی نیز صادر شده و دارای نیروی انسانی است اما این مرکز از نبود خودرو رنج می برد.


وی، اظهار داشت: راه اندازی پایگاه اجتماعی دیشموک مشروط به تسریع در برگزاری آزمون استخدامی است و استفاده از ظرفیت و امکانات آن سازمان برای بخش های سرفاریاب ، چاروسا ، سوق ، سرآسیاب یوسفی و ممبی را خواستار شد . 

وی در نامه سوم خود، گفت: با توجه به وجود معلولین متعدد در چهار شهرستان کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده که مشکلات عدیده ای در زندگی دارند اما تاکنون زیر پوشش قرار نگرفته اند تقاضا داریم دستور ویژه ای صادر کنید که افراد توانیاب عزیز پشت نوبت که دارای مدرک لازم  Icf (تاییدیه کمیسیون) هستند در آستانه سال جدید و عید نوروز تحت پوشش قرار گرفته و از خدمات و مزایای آن سازمان بهره مند و با تامین اعتبار لازم، بخشی از مشکل این عزیزان مرتفع شود.

 نماینده مردم کهگیلویه بزرگ در مجلس در متن آخرین نامه خود به کمبود امکانات و تجهیزات مورد نیاز در زمینه توانبخشی افراد توانیاب تحت پوشش سازمان بهزیستی در حوزه انتخابیه اش اشاره کرد و افزود: انتظار می رود جهت تامین ویلچر ساده،عصا، ویلچر برقی، تخت با تشک مواج و... برای رفع مشکلات افراد توانیاب این ۴ شهرستان دستور موکد صادر کنید.

علی محمد قادری معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور نیز در پاسخ به نخستین نامه حجت الاسلام موحد نماینده مردم شهرستان های کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده و خطاب به احسان جعفری، مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل بهزیستی کشور دستورات لازم جهت بررسی ویژه موضوع ساخت مستند در بخش دیشموک را صادر کرد.

وی در ادامه پاسخ به نامه راه اندازی و تجهیز اورژانس های اجتماعی و خطاب به محمد نصیری، سرپرست معاونت فرهنگی و امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور، گفت: با نظر مساعد و به قید فوریت و باتوجه به محرومیت منطقه حداکثر تدبیر در اجرای خواسته های به حق نماینده مردم کهگیلویه بزرگ به کار گرفته شود. 

قادری خطاب به امیرحسین عرب‌ زاده، سرپرست مرکز مشارکت‌ های مردمی، موسسات غیردولتی و توانمند سازی این سازمان در خصوص موضوع زیر پوشش قرار گرفتن افراد توانیاب شهرستان های کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده، عنوان کرد: فرایند حمایت از این گروه از مددجویان تسریع و به محض اعلام ورود معلولان پشت نوبت به سامانه خدمات مستمر این افراد عزیز در اولویت باشند. 

وی در پاسخ به آخرین نامه نماینده مردم شهرستان های کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده خطاب به اصغر کاظمی معاون امور توانبخشی سازمان دستور لازم برای مساعدت ویژه در این خصوص را صادر کرد. رئیس بهزیستی کشور از حمایتها و توجه سید محمد موحد در کمیسیون تلفیق بودجه مجلس شورای اسلامی به سازمان و جامعه هدف تشکر و قدردانی نمود و ابراز امیدواری کرد با حضور در استان کهگیلویه و بویراحمد هم بتوان گزارش جامعتری از استان تهیه کنیم  و هم شرایط جامعه هدف این سازمان را برای خدمات رسانی بهتر رصد نمائیم .
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: