« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۳۱۹۴۵
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۰:۴۷
سیاسی؛
بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور یاسوج به خبر انتصاب رئیس جدید پیام نور استان واکنش نشاد داد
به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف از یاسوج ؛ بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور یاسوج با انتشار بیانیه ای به خبر انتصاب رئیس جدید پیام نور استان واکنش نشاد داد.


متن این بیانیه به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

امام صادق علیه السلام فرمود:

«کسی که امری از امور مسلمانان را متولّی و مسئول گردد سپس از عهده انجامش برنیاید و ضایع کند، خداوند متعال نیز او را از رحمت خود محروم می گرداند.»

اخیراً شنیده هایی مبنی بر انتصاب ریاست جدید دانشگاه پیام نور استان به گوش می رسد، در همین راستا بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور بر خود لازم می‌داند نکاتی را به مسئولین ذیربط تذکر دهد؛

در سال‌های اخیر دانشگاه پیام نور شاهد کم‌کاری های فراوانی در سیستم مدیریتی خود بوده که متاسفانه متضرر اصلی این مسائل و مشکلات، جمعیتی قریب به ۶۰۰۰ دانشجوی این دانشگاه بوده اند. گویا دانشگاه پیام نور نردبانِ رزومه سازی افرادی است که توانی برای ع‍َرضه ندارند و اگر هم داشتند در این چندسال مسئولیتشان ظهور و بروزی در دانشگاه نداشته، و الان نیز خیالشان راحت است که بدون توقعِ خاصی می توانند دوره مدیریتی خود را طی کنند.

ناگفته پیداست که انتصابات در تمام دانشگاه‌ها باید لیاقت‌سالارانه صورت پذیرد. اما متاسفانه گاهی رویه‌ انتصابات بدین نحو است که اصحابِ قدرتِ سیاسی بر گُرده مراکز علمی چنبره می زنند، و استقلال را از دانشگاه می ستانند تا به مطامع خود دست یابند. هر چند برای این چنین افرادی سخن گفتن از استقلال و شأن علمی دانشگاه پشیزی ارزش ندارد، با این حال، اهل درایت و کیاست مستحضرند که پویایی نهاد علمی در فضای غیرسیاست زده صورت می پذیرد.

با کمال تأسف باید گفت اینگونه انتصابات، پدیده جدیدی نیست. سالهاست ظرفیت های مدیریتی در اختیار جمعی است، که خود بخشی از علل شکل گیری بحران های موجود دانشگاه پیام نور هستند.

 با این اوصاف، بدیهی‌ است که حل بحران های موجود در دانشگاه پیام نور با طی‌کردنِ مسیری تکراری و آزموده‌ شده میسر نیست.

 برای تنویر افکار عمومی اعلام می داریم که  گروهی از متنفذینِ بدسابقه در پی انتخاب ریاست جدید دانشگاه پیام نور هستند که یکی از این گزینه ها خود از بانیان وضع موجود است و واجد ویژگی های لازم جهت تصدی این مهم نیست.

به مسئولین هشدار می دهیم متنبه باشند که دانشگاه محل تولید علم و ارتقای سطح دانش دانشجویان و تحصیل علوم مختلف بوده و محل جولان گروه های سیاسی و انتخاب های حزبی و جناحی نیست، دانشگاه پیام نور خود دارای نیروها و اساتید جوان و توانمندی است که اگر به آنان اعتماد و میدان داده شود یقینا می توانند وضعیت دانشگاه را از این آشفته بازاری که برا آن حاکم است، رهایی بخشند و سر و سامان دهند.

به گروه های فشار خارج از دانشگاه اخطار می‌دهیم که با آینده دانشجویان این دانشگاه بازی نکنید. ما دانشجویان مترصد کنش های شما هستیم و لازم باشد با نام و نشان در دادگاه مردم محاکمه تان می کنیم.

به عناصر دلسوز جامعه یادآور می شویم که این دست مداخله ها موجب عمیق تر شدن شکاف جامعه و دانشگاه می شود. 

در پایان تاکید اکید داریم که رویکرد وعملکرد مدیریت دانشگاه برای ما حائز اهمیت است و تا زمانی که در مسیر انقلاب، با هدف رشد علمی عمل شود ما نیز حمایت خواهیم کرد در غیر اینصورت با احدی تعارف نخواهیم داشت. 

والسلام علی من تبع الهدی
بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور یاسوج
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: