« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۳۲۰۰۱
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۲
جهان؛
روسیه هیچ وقت خیرخواه ما نبوده و کارنامه سفید و قابل دفاعی ندارد
پایگاه خبری آوای رودکوف:محمدرضا زائری، سردبیر مجله دینی «خیمه» در صفحه خود نوشت:

آیا پوتین دجال آخرالزمان است برای آغاز جنگ جهانی سوم و مقدمات ظهور، اگر داعش سفیانی باشد مثلا و ..؟


این چیزها را نمی فهمم و اصلا این تطبیق ها را درست نمی دانم و اساسا چون حوزه تخصصم در زمینه سیاست بین الملل نیست ترجیح می دهم تا علیرغم آن که مثل همه ناراحت و پریشانم، قدری خویشتنداری کنم و حرفی نزنم و چیزی ننویسم. اما چند نکته کاملا روشن است؛

١-روسیه هیچ وقت خیرخواه ما نبوده و کارنامه سفید و قابل دفاعی ندارد. از ریخت پوتین هم حالم به هم می خورد و طبیعی است که شعار نه غربی و نه شرقی همچنان سرجای خودش هست و تعاملات منطقی راهبردی و قابل دقاع ما با همسایگان را نباید به گرایش و رویکرد شرقی تعبیر کرد.

٢-با آن که عدم دخالت جمهوری اسلامی در درگیری های منطقه ای را درست می دانم (چنان که در جنگ خلیج فارس و حمله جورج بوش اول به صدام، رهبر انقلاب به درستی تسلیم فشار برخی تندروها برای حمایت از صدام و درگیر شدن با آمریکا نشدند) اما این شیوه بیان و عملکرد مسؤولان و رسانه ها را که آکنده از ضعف و انفعال و عدم شفافیت و گاه حتى نوعی حمایت غیر صریح و ضمنی از روسیه است را اصلا درک نمی کنم و درست نمی دانم.

٣-خطر توسعه ناتو به شرق را کاملا می فهمم و سابقه هشدارهای مکرر روسیه و طراحی های غربی برای محاصره آن را می دانم، ولی هر چه هم ما شعارهای سیاسی خودمان را بدهیم و حرفهای درست بزنیم، تا زمانی که زمینه بیان شفاف و صریح موضوع و ارائه تحلیل های دقیق در فضای آزاد گفتگو و اظهار نظر ایجاد نکنیم، حرف حساب هم شنیده نخواهد شد!



اعتمادآنلاین
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
پر طرفدار ترین